На ремонт доріг в Україні потрібно 100 років, за які вони ще тричі розваляться - міністр

На ремонт доріг в Україні потрібно 100 років, за які вони ще тричі розваляться - міністр

На ремонт українських доріг, 90% з яких розбиті вщент, при нинішньому фінансуванні знадобиться ще 100 років. Про це заявив міністр інфраструктури України Володимир Омелян,повідомляють "Спектр Новини" із посиланням на "Сьогодні".

“169,7 тис км доріг різних категорій. З них 90% вбиті в мотлох. З них в цьому році, маючи фінансування 19,2 млрд грн з усіх джерел, відремонтуємо аж 1,7 тис км, якісно, ці дороги там будуть “стояти” ще наступні п’ять-сім років. І це аж 1%. тобто, нам потрібно ще 100 років, щоб з таким фінансуванням, яке ми надпотужно зібрали, відремонтувати всі інші. Тільки ось за ці 100 років ті дороги, які ми вже відремонтували, три рази розваляться “, – сказав він.

У зв’язку з цим Омелян звернув особливу увагу на проблему виділення занадто малої частки від акцизних зборів на потреби “Укравтодору”. За його словами, в 2015 році їх загальний обсяг склав близько 40 млрд гривень. Однак з них на ремонт доріг було виділено лише 3,5 млрд гривень.

Міністр також підкреслив, що негайного вирішення потребує питання перегляду ефективності ямкового ремонту дорожнього полотна в Україні.

“Питання ефективності латання, ямкового ремонту, – це українське ноу-хау. Тобто, від безнадії, коли потрібно хоч якось закрити проблему. Ми це повинні припинити, тому що на це насправді йдуть значні державні ресурси, це велике фінансування. В обсягах сума виглядає величезною, в пару мільярдів, а по країні вона розтікається незрозуміло куди. Я б дуже не хотів, щоб за рахунок цього ямкового ремонту у нас з’являлися якісь нові мільйонери “, – сказав Омелян.

Варіантом залучення додаткового фінансування глава Мінінфраструктури назвав створення в Україні концесійних (платних) доріг. Однак їх ефективність, за його словами, буде залежати від рівня завантаженості.

“Якщо трафік високий, починаючи від 20 тис. автомобілів, можна говорити про якусь комерційну привабливість таких об’єктів. У нас такий трафік далеко не скрізь. Щільність населення досить невисока порівняно з територією. До того ж сама економічна ситуація не дає високих прогнозних показників. Але, коли немає доріг – немає трафіку “, – резюмував Омелян.