Востаннє я тут була, здається, у 15-му році, і з того що бачу, різниця колосальна.
Вся країна з'єднана автобанами, як у Німеччині. Розкішні розв'язки, відбійники, захисні панелі, освітлення. І головне - вони виведені за межі населених пунктів.
Страшно уявити, скільки це коштує. Скільки земель сг призначення треба було викупити під прокладення. Який розмах одномоментного будівництва по всій країні.
Це видима і дуже наочна ознака добробуту. Це те, що з перших кілометрів бачить кожен гість країни. Я розумію, чому Зеленський в Україні підняв на щит дорожню програму, чому вони пообіцяли українцям "дороги як у Польщі".
Забувши вказати одну деталь. Такий проект непідйомний для бюджету східноєвропейської країни. Щоб зробити один такий автобан, вся Україна повинна залишитися без штанів. Наприклад, припинити виплати вчителям і лікарям. Або скасувати пенсії.
У Польщі це все робилося за гроші ЄС. Тільки через одну з програм, яка була розпорядником коштів, CEUTP, у 2014-2020 роках на будівництво польських доріг було влито 27.4 мільярди євро. Через одну з багатьох програм!
Чому ЄС вкладається в інфраструктурі проекти Польщі? Тому що це принципове питання економічної інтеграції. Інфраструктура країн-членів ЄС - база усіх подальших взаємодій, логістика - судинна система економіки.

Але є нюанс. До Європи спочатку мали дорости мозги і серце країни, тобто верховенство права, чесні вибори, реальний розподіл влади, відповідальна судова і правоохоронна система, свобода слова і захист прав опозиції.
І вже потім - руки-ноги, тобто дороги і всі інші великі будівництва.
У нас з'явився унікальний шанс заскочити на європейський потяг за прискореною процедурою. Якщо Зеленський його профукає, тому що так і не призначить антикорупційного прокурора або побоїться звільнити свого завгоспа, - прощення цьому не буде ніколи.