Майже 40% американців кажуть, що вони "точно" або "ймовірно" не отримуватимуть щеплення від коронавірусу, з'ясував Pew Research Center. Опитування проводили з 18 по 29 листопада за участю 12,648 респондентів.
У вересні під час подібного дослідження, антипрививочників було 50%. Однак, щоб виробити колективний імунітет, 70% населення мають отримати вакцину або перехворіти.
Одна із причин недовіри - рекордні строки виготовлення вакцини - на це знадобилось лише 8 місяців, хоча зазвичай на винайдення, випробування і виготовлення щеплення іде принаймні 4 роки. Інший аргумент людей, що бояться імунізуватись, - те, що компанії-виробники Pfizer, BioNTech і Moderna мають цілковитий захист від судових позовів до 2024 року у випадках, якщо щось із вакциною піде не за планом.
Проте іще одним важливим аргументом скептиків може стати те, що подальші вакцини можуть мати нижчу ефективність, пише Politico. Якщо рівень ефективності двох перших вакцин від Pfizer і Moderna сягає 90-95%, то, за прогнозами, вакцина від AstraZeneca та Johnson&Johnson може мати лише до 62% ефективності.
Водночас, вакцина від AstraZeneca, яку вже використовують у низці країн світу, має інші переваги, зокрема, на відміну від Pfizer і Moderna вона потребує лише одного уколу, а не двох, і її можна зберігати у менш суворих умовах, без використання сухого льоду чи ультрахолодних морозильних камер. Тож саме вона може краще підійти для менш заможних чи тропічних країн.
Експерти також вказують на інші можливі розбіжності у дієвості та побічних ефектах вакцин, зокрема для дітей, вагітних жінок, людей із хронічними хворобами. Ці тести іще належить провести, а отже стверджувати, що одна вакцина може бути умовно якіснішою за інші - зарано.
Також деякі дослідники вказують на те, що використання кількох вакцин із різним ступенем ефективності все одно забезпечуватиме колективний імунітет, тож в такому випадку радше йдеться про етичну сторону питання: як вирішити, хто отримає яку вакцину.
Аби переконати населення у необхідності довіряти медикам, міністерство охорони здоров'я США витратить 250 мільйонів доларів на інформаційну кампанію, пише CNBC.
Але на тлі певних заяв про можливу політизацію процесу затвердження і заохочення вакцинації низка штатів розпочала власні роз'яснювальні кампанії, які дають людям зрозуміти, що без масової вакцинації від коронавірусу повернутись до нормального життя буде неможливо.