"Майстерність не проп'єш, ЧФ свято береже традиції" - Кирило Данильченко

"Майстерність не проп'єш, ЧФ свято береже традиції" - Кирило Данильченко

«Магури» атакували західне узбережжя Криму — висунуті вперед малі сили, які мають протистояти нашим рейдам безекіпажних кораблів.

Поки що ні РЛ-дозори, ні авіація, ні повітряні безпілотники не можуть гарантовано виявити рух до і почати ураження в морі — майже завжди дрони встигають вийти на бойовий курс або зайти в бухту.

Знищений катер берегової оборони. Хтось побачив у ньому «Мангуста», хтось — РМ-860 «Патруль».

Але не суть — катер ФСБ для прибережних вод, 8–9 метрів завдовжки. Такий і повинен ловити дрони й полювати на малорозмірні цілі. Але стояв без вогнів і вкритий маскувальною сіткою в розпал бою.

Майстерність не проп'єш, ЧФ свято береже традиції.

Кілька слів про те, що Україна застосувала морські безпілотники з ракетами Р-73 на борту. Багато сміявся, як Z-активісти розповідали, що ось воно, чим збили Ту-22 й А-50.

Відтік мізків з РФ у 1990-ті, мабуть, був таким критичним, що люди, які претендують на експертність, забувають, що дальність запуску з ешелону винищувача (плюс його швидкість) трохи інша, ніж з поверхні моря. Р-73 банально не долетить до ешелонів чи районів запуску стратегів.

Загалом, я теж поки що б не поспішав із заголовками на кшталт «Москва в паніці через українські ракети "земля — повітря" на дронах».

Ми не знаємо, що це таке — муляж, щоб прикрити висування групи та сфокусувати вогонь саме на цьому БЕК, чи випробування мертвої зони, курсових кутів та інших практичних моментів.

За словами росіян, їх атакували з дрона. Але вони розповідають, що з 2014-го їх атакують польські найманці. Їхні байки треба ділити на сорок два.

Цілком можливо, що поки гелікоптери ганяли дрони, хтось ішов з основним завданням.

А можливо, тепер з «Бельбека» набирати висоту в бік моря й щодня рутинно вилітати на патрулювання трохи страшно.

При цьому саме ці БЕК у дешевому варіанті можуть мати лише наведення за GPS, головку самонаведення. Щоб захопити гелікоптер, не потрібне ювелірне наведення — лише зв'язок і живлення на ГСН.

Інтрига. Гадаю, пілоти морської авіації оцінюють її.

Багато хто порівнює вартість втраченого з ураженою ціллю, але це працює не зовсім так. Навіть попри те, що росіяни заявили про п’ять знищених БЕК, а показали один, тоді як другий упіймали катером і пірсом.

Потрібно рахувати всю інфраструктуру, необхідну, щоб протидіяти загрозі.

Щоб протидіяти німецьким підводним човнам у Другій світовій, знадобилися зусилля патрульних протичовнових суден, переробка рибальських траулерів на озброєних мисливців, морська авіація, мережа буїв, конвої, екіпажі навчених протичовнових маневрів, тисячі тонн палива на патрулювання.

Так і тут: польоти пілотів Ка-29, катери в морі, пости, РЛ-дозор — усе в скарбничку витрат противника, не лише втоплений «Ивановец» чи оцей катер берегової охорони ФСБ.

Це непогано — тримати супротивника в напрузі такими скромними силами, по суті, гібридами водного мотоцикла та «кайтена» з Другої світової (японська жива торпеда, якою керував пілот-смертник).

Такі засоби не потребують ні заводів, ні доків, ні укриттів від килимових бомбардувань. Тому попри крилаті у балістичні ракети вартістю мільярди доларів, які випустили по українській промисловості, ми шарпаємо узбережжя тимчасово окупованого Криму. І росіяни не можуть знайти антидот від наших рейдів.