Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок санкцій, станом на 10.01.2024

Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок  санкцій, станом на 10.01.2024

1. Експорт вугілля з рф в жовтні 2023 року знизився майже на 5% до рівня аналогічного періоду минулого року до 16,8 млн т.

- Негативна динаміка у жовтні була в експорті як енергетичного вугілля, так і коксівного (металургійного).

- Постачання енерговугілля, які до цього у 2023 році зростали, скоротилися у жовтні рік до року на 5% до 13,9 млн т.

- Експорт коксівного вугілля знизився на 2,3% до 2,7 млн т.

2. Іспанський виробник веж для вітрогенераторів - компанія Windar Renovables вийшла із російського спільного підприємства з компанією Северсталь.

- Windar з весни минулого року обговорювала продаж 51% у СП, що випускає вежі (Северсталі належало 49%).

- Windar прийшла в росію в 2018 році, створивши СП з Северсталлю і Роснано для виробництва сталевих веж для вітряків у розрахунку на зростання замовлень від іноземних виробників, яких привели на російський ринок партнерами інвестори у вітроенергетику.

- 2021 року Северсталь викупила частку Роснано, збільшивши свій пакет до 49%.

- Спільне підприємство Windar Renovables і Северсталі - Віндарсеверсталь - уклало контракти з Siemens Gamesa та датською Vestas на випуск веж, проте 2022 року вони вирішили піти з російського ринку на тлі західних санкцій проти москви.

3. Бум буріння нафти в росії доводить слабкість санкцій Заходу.

- У 2023 році росія наблизилась до другого року рекордного буріння нафти, що є ще одним доказом низького впливу санкцій Заходу.

- Бум активності відбувся разом із відновленням як обсягу, так і вартості російського експорту нафти, і є яскравою ілюстрацією того, як промисловість викопного палива країни була ключовим джерелом коштів для війни проти України.

- За 11 місяців 2023 року росія пробурила нафтовидобувні свердловини загальною глибиною 28 100 кілометрів. Загалом у 2023 році експлуатаційне буріння в росії досягне 30 тис км.

- Вихід великих західних нафтосервісних компаній з росії мав мінімальний вплив, оскільки в основному залишив недоторканими їхні місцеві дочірні компанії.

4. Китай рекордно наростив експорт автомобілів – на тлі попиту в росії.

- Минулого року Китай уперше став найбільшим у світі експортером автомобілів, обійшовши Японію.

- Експорт легкових машин, вироблених у Китаї, склав рекордні 3,83 млн. одиниць, що на 62% більше, ніж роком раніше.

- Загальний автоекспорт із Китаю у 2023 році становив 5,26 млн машин — приблизно на $102 млрд. Тоді як загальний автоекспорт із Японії, за прогнозами експертів, у 2023 році досягне 4,3 млн машин.

- Стати найбільшим у світі експортером автомобілів у світі Китаю допомогла росія, яка істотно наростила імпорт китайських автомобілів на тлі війни в Україні, відходу з країни багатьох західних автовиробників та санкцій.

- Якщо 2022 року в росії було продано близько 160 тис. автомобілів з Китаю, то 2023 року ця цифра «виросла щонайменше вп'ятеро».

5. Експорт товарів з Німеччини до Грузії з початку війни зріс у 2,5 рази.

- Майже всі ці німецькі товари потім прямують до росії.  

- Для доставки санкційних товарів до росії використовується навіть Саудівська Аравія.  

- Експорт машин та електрообладнання Китаю до Саудівської Аравії зріс у два рази відколи розпочалася війна.

- Значна частина цих товарів - не китайського виробництва, а західного, і не потрапляє на територію Китаю, а відразу вирушає з Європи до Саудівської Аравії, після чого ці товари можуть потрапляти до росії (за документами вантажі прямують до Китаю).

6. ОАЕ заборонили вхід у свої води танкерам з Камеруну, які можуть перевозити російську нафту.

- Зазначається, що більшість торговельних суден пересуваються морем під прапорами країн, де вони зареєстровані або звідки управляються.

- Коли росія зібрала величезний тіньовий флот танкерів, щоб забезпечити перевезення своєї нафти всупереч санкціям США, частина цього флоту повісила прапор Камеруну.

- Флот нафтових танкерів, зареєстрований у Камеруні, невеликий, але більшість з них заходили в російські порти минулого року.

- З 14 нафтовозів під прапором Камеруну, які здатні перевозити нафту з російських портів, 11 зробили це впродовж останніх 12 місяців.

7. ЄС планує передати Україні $15 мільярдів доходів від заморожених активів рф.  

- Країни "Великої сімки" (G7) обмірковують, як використати близько 260 млрд євро, що належать російському центральному банку, на користь України.

- Водночас європейські країни роблять невеликі кроки до використання доходів від активів у розмірі 15 млрд євро.

- Країни ЄС побоюються несприятливих наслідків і зосереджені над отриманням прибутку, який фінансові установи одержують, володіючи активами.

- 10 січня представники держав-членів зустрічаються, щоб обговорити нещодавню пропозицію, яка передбачає залучення для України 15 млрд євро із заморожених активів росії.

- Такі країни, як Німеччина, Франція та Бельгія, де зберігається основна частина 210 млрд євро, заморожених в Європі, побоюються переходу від простого обмеження прибутків фінансових установ, до фактичної конфіскації.

8. Найбільші індійські НПЗ вирішили купити додаткові партії нафти в Саудівській Аравії після того, як зіткнулися з проблемами в оплаті барелів з росії.

- Два найбільші державні індійські НПЗ — Indian Oil Corp та Bharat Petroleum Corp — планують придбати 2 млн барелів у саудівської держкорпорації Saudi Aramco з постачанням у лютому.

- Indian Oil звернулася до Ер-Ріяду, а також розраховує на додаткові постачання нафти із Західної Африки замість російського сорту Sokol.

- Індійські НПЗ не змогли отримати щонайменше 6 млн барелів Sokol у листопаді та грудні: танкери з нафтою, яка видобувається на Камчатці, тижнями стояли на рейді біля берегів Південної Азії, чекаючи на розвантаження, а потім спливли до нових покупців.

- Складнощі виникли з оплатою нафти. Дочірня компанія "Роснефти" не змогла відкрити рахунок в Об'єднаних Арабських Еміратах, щоб індійські клієнти розплатилися в дирхамах. В результаті постачання російських барелів до Індії зменшилися на третину, до мінімуму за 11 місяців: у грудні вони становили лише 1,5 млн барелів на добу, хоча у травні досягали 2,15 млн.

- Міністр нафти Індії Хардеп Сінгх заявив, що проблема з російською нафтою не в платежах, а в цінах: знижки на Sokol різко зменшилися, і НПЗ віддають перевагу іншим постачальникам.

- Саудівська нафта відповідає індійським запитам: у січні королівство оголосило про знижки для клієнтів у всьому світі, а для країн Азії зменшило ціну на $2 за барель за основним сортом Arab Light.

Більше на https://t.me/OmelyanNews