Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок санкцій, станом на 24.08.2025

Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок санкцій, станом на 24.08.2025

1. В нічну атаку безпілотників на Ленінградську область було уражено один із найважливіших об’єктів російської енергетичної інфраструктури — газопереробний комплекс «Газпром Усть-Луга», що входить до складу Балтійського газохімічного кластера.

- За попередніми даними, найбільших ушкоджень зазнала установка кріогенного фракціонування газового конденсату — ключовий вузол заводу, де здійснюється ректифікація й розділення компонентів для подальшого експорту або постачання на Балтійський газохімічний комплекс (етилен, полімери та інша продукція).

- Цей комплекс вважається одним із найбільших у Європі. Його проєктна потужність — до 45 млрд м³ природного газу щорічно, із виробництвом близько 13 млн тонн зрідженого природного газу (СПГ), 3,6 млн тонн етану та 1,8 млн тонн пропан-бутану.

- Пошкодження «серця» заводу означає ризик серйозних перебоїв у роботі всього кластера, що напряму впливає як на експортні потоки російського газу та СПГ, так і на внутрішню нафтохімію.

- Удар дронами став найбільш відчутним по енергетичній інфраструктурі росії за останній час, адже мова йде не лише про локальну пожежу, а про виведення з ладу стратегічної установки, яка забезпечує переробку та експорт значної частини російського газу.

2. Країни Балтії, Польща, Фінляндія та Швеція подали міжнародні скарги через різке зростання глушіння GPS-сигналів і радіозв’язку з боку росії.  

- Одне з офіційних звернень було направлене до Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО). Після розгляду ІКАО підтвердила, що джерелом перешкод є саме російські системи, і висловила «серйозну стурбованість» щодо безпеки польотів.  

- Організація попередила москву: якщо протягом 30 днів не буде запропоновано заходів для усунення проблеми, це розцінюватиметься як потенційне порушення міжнародного права. За даними польської служби аеронавігації, через російські системи РЕБ пілотам усе частіше доводиться відмовлятися від GPS і переходити на альтернативні методи навігації, що суттєво ускладнює управління повітряним рухом.  

- Найбільше збоїв фіксується у північно-східній Польщі, зокрема в районі Сувалкського коридору, поблизу кордону з Литвою. Це додає додаткової напруги в регіоні, де НАТО вважає безпеку повітряного простору критично важливою.

3. Литовська митниця заявила про викриття «особливо зухвалої» схеми обходу санкцій проти росії.  

- Операцію провели спільно з правоохоронними органами Португалії та Болгарії під координацією Європолу та Євроюсту. За даними слідства, каунаська компанія організувала тіньову схему постачання в росію обладнання для очищення води, яке використовувалося підприємствами російської нафтової галузі.

- Формальним отримувачем продукції виступала компанія з Португалії, але вантаж фактично переправляли через Болгарію до Туреччини, а далі — в росію.  

- У ході розслідування було затримано одинадцять співробітників литовської фірми, включно з керівництвом, а також водіїв з Молдови та Болгарії. Під час обшуків вилучили кілька тонн обладнання вартістю близько двох мільйонів євро та затримали три партії вантажу — в Литві та Болгарії.  

- За інформацією митниці, обладнання було зібране з комплектуючих, вироблених у ЄС і Китаї, та призначалося для конкретних промислових об’єктів у росії.

- Слідчі підкреслюють, що компанія з Каунаса тривалий час підтримувала тісні зв’язки з російськими підприємствами, зокрема з однією з найбільших і найдинамічніших нафтохімічних груп у світі.

4. Грецькі судновласники, які донедавна були головними перевізниками російської нафти, почали відмовлятися від цього бізнесу напередодні 3 вересня — дати запровадження нової «плаваючої» цінової стелі ЄС.  

- Згідно з рішенням Брюсселя, гранична ціна на російську нафту, що транспортується морем, змінюватиметься залежно від ринкових умов, а європейським компаніям буде заборонено страхувати та обслуговувати танкери, якщо вартість вантажу перевищуватиме встановлений ліміт.

- Такий механізм має посилити санкційний тиск і скоротити нафтові доходи москви.  

- За даними галузевих джерел, активність грецьких перевізників уже помітно знижується. Компанії побоюються вторинних санкцій, які можуть призвести до втрати доступу до міжнародних страхових та фінансових послуг, а також до зриву контрактів із глобальними клієнтами.  

- Зменшення кількості рейсів грецьких танкерів змушує росію дедалі більше покладатися на флот із «тіньовими» прапорами, що ускладнює логістику, підвищує витрати на транспортування та створює додаткові ризики для експорту російської нафти.

5. російський ВТБ, один із найбільших банків, відключений від SWIFT, знайшов спосіб обходу фінансових санкцій через співпрацю з китайською платіжною системою Alipay.  

- Клієнтам ВТБ надавали можливість щодня переказувати до 1 млн рублів на рахунки Alipay з «миттєвим» зарахуванням і доступністю коштів упродовж одного робочого дня. Це створювало канал фактичного виведення рублів у світову фінансову систему, нівелюючи частину західних обмежень.  

- Журналісти також з’ясували, що на московській виставці Expo Electronica була представлена гонконзька компанія Allchips, внесена до санкційного списку США за постачання електронних компонентів, що застосовуються у виробництві крилатих ракет. Представники компанії підтвердили, що приймають оплату в доларах і юанях через Alipay або ж через перекази на рахунки у ВТБ.  

- Після запиту NYT у Ant Group (власника Alipay) і ВТБ, на сайті банку зникли прямі згадки Alipay: замість цього клієнтам тепер пропонують можливість переказів на «популярні китайські гаманці».

Більше на https://t.me/Omelyan_News