"Нинішній стан справ є вибухонебезпечним" - Карл Волох

"Нинішній стан справ є вибухонебезпечним" - Карл Волох

Так, я вважаю нинішню владу неефективною й недемократичною.

Так, я хотів би, щоб народ її змінив на вільних виборах.

Але мотиви, чому я піднімаю тему спірної легітимності президента після 20.05, інші.

Підтримка президента Зеленського (котра після початку війни стрибнула з 34 до 90 відсотків) повʼязана винятково із причетністю його, як Верховного, до неймовірних успіхів української армії в 2022.

Але успіхи стають дедалі скромнішими. Більше того, ми почали здавати певні населені пункти (і вони не останні). Конфлікт із надпопулярним Залужним і його звільнення не просто підірвали довіру до президента, а й зробили неминучими віднесення будь-яких неуспіхів на фронті на його рахунок (а вони сьогодні неминучі).

Невже так складно уявити, яку небезпеку несе в цих умовах підозра, що «царь-то нєнастоящій»? Як можна не передбачити ймовірну турбулентність процесів у країні внаслідок цих подій? Саме такого розвитку ситуації (цілком ймовірної, зазначте) я й закликаю уникнути.

Тут є три шляхи.

1. Все-таки призначити вибори, продумавши для цього пристойний юридичний механізм (зокрема, непродовження на певний короткий період воєнного стану або продовження не на всій території, або внесення змін до закону про ОРВС тощо).

2. Передачу президентом влади не пізніше 20.05 виконуючому обовʼязки - Голові Верховної Ради.

Само собою, це протягом кількох днів призведе до переформатування коаліції в парламенті (не вірите - запитайте в Турчинова - К.В.) і створення відповідного уряду народної довіри. Це точно дозволить уникнути звинувачень в узурпацїї.

Якщо, звичайно, опозиція погодиться взяти на себе відповідальність у нинішніх вкрай несприятливих для рейтингу умовах.

3. Якщо нашого владозалежного очільника не влаштує жоден із варіантів, він би мав отримати хоч якийсь документ від КС, що будь-як легалізує неконституційне продовження його повноважень.

Але нинішній стан справ точно є вибухонебезпечним.

П.С. « Чергові вибори Президента України проводяться в останню неділю березня п'ятого року повноважень Президента України» (ст.103 Конституції України).

Жодних винятків не передбачає