«NORD STREAM 2 ТА ЕНЕРГЕТИЧНА БЕЗПЕКА ЕВРОПИ Й УКРАЇНИ» - Олег Пономар

«NORD STREAM 2 ТА ЕНЕРГЕТИЧНА БЕЗПЕКА ЕВРОПИ Й УКРАЇНИ» - Олег Пономар

Багатьох читачів цікавить, що намагається робити Німеччина з газогоном Nord Stream 2. Я нагадую про Закон США HR3364 "Про протидію ворогам Америки за допомогою санкцій" (мова йде про Іран, Московію та Північну Корею). В ньому є окремий розділ щодо Nord Stream 2.

США перешкоджатимуть йому усіма методами. Це означає, що Німеччина може дозволяти що завгодно. Але США шукатимуть країни, які блокуватимуть Nord Stream 2 (наприклад Данію чи Польщу).


Та ще важливішим буде хто фінансуватиме цей газогін. Останні дві новини про "Роснефть" (про скасування контрактів з нею американською ExxonMobil та китайською CEFC) є дуже красномовними в цьому ракурсі. Не думаю, що західні компанії й банки захочуть випробовувати свою долю чи "залізні м'ячики" міністерства фінансів США. Адже це загрожує штрафами обсягом десятків мільярдів доларів.

Ось два розділи зі згаданого закону США. Розділ 257а стосується теми цього посту, розділ 257b прямо корелює зі вчора ухваленим Верховною Радою законом. Мова про рекомендації МВФ створити в Україні ліберальний, відкритий, конкурентний, чесний ринок газу (без Московії). Це і є нашою незалежністю. Це і є допомогою нам з боку США.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

§257. ЕНЕРГЕТИЧНА БЕЗПЕКА УКРАЇНИ

(а) ПРОГОЛОШЕННЯ ПОЛІТИКИ.

Це політика США:

(1) підтримувати уряд України у відновленні її суверенітету й територіальної цілісності;

(2) засудити та протистояти усім спробам уряду Московії щодо дестабілізації ситуації в Україні, яка порушує свої ж обіцянки й міжнародні угоди;

(3) ніколи не визнавати злочинну анексію Криму урядом Московії, чи відокремлення будь якої частини української території з допомогою військової сили;

(4) стримувати уряд Московії від подальшої дестабілізації та вторгнення до України та інших незалежних країн центральної та східної Европи та Кавказу;

(5) сприяти поступу реформ у галузі нагляду за нормативно-правовими актами та експлуатацією енергетики України, включно зі створенням та розширенням можливостей незалежної регуляторної організації;

(6) заохочувати й підтримувати справедливу конкуренцію, лібералізацію ринку та надійності енергетики України;

(7) допомогти Україні, іншим союзникам і партнерам США в Европі зменшити свою залежність від московитських енергоресурсів, особливо природного газу, які уряд Московії використовує як засіб примусу, залякування та впливу на інші країни;

(8) співпрацювати з країнами-членами й інституціями Евросоюзу сприяючи енергетичній безпеці шляхом розвитку диверсифікованих та ліберальних енергетичних ринків, які забезпечують диверсифікацію джерел, постачальників і маршрутів;

(9) продовжувати перешкоджати трубопроводу Nord Stream 2 з урахуванням його згубних наслідків для енергобезпеки Евросоюзу, розвитку газового рирку у центральній та східній Европі та реформ енергетики України; а також

(10) уряд США має надавати першочергову увагу експорту енергоресурсів зі США для створення місць працевлаштування у США та на території країн-союзників і партнерів США та забезпечити сильну зовнішню політику США.

(b) ПЛАН ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕНЕРГЕТИЧНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ.

(1) ЗАГАЛЬНІ ЗАСАДИ.

Державний секретар координовано з адміністрацією Аґенції США з міжнародного розвитку та міністром енергетики має працювати з урядом України стосовно створення плану зміцнення енергетичної безпеки України, збільшення обсягу вироблення енергії в Україні та зменшення залежності України від імпорту енергоресурів з Московії.

(2) ЕЛЕМЕНТИ.

План, згаданий у пункті (1) повинен мати стратегії з лібералізації, ефективного регулювання й нагляду, диверсифікації постачання, ефективності енергоспоживання, включно з допомогою:

(A) просування новітніх і сучасних технологій та методів роботи в галузі нафтогазовидобування України;

(B) сучасних методів геофізичної і метеорологічної розвідки, при потребі, з використанням міжнародних тендерів для залучення кваліфікованих інвестицій у розвідування та освоювання районів з гезадіяними ресурсами в Україні;

(С) розширення української мережі електропостачання до Европи;

(D) зміцнення здатності України підтримувати стійкість і надійність електроенергетичних мереж;

(E) незалежного нормативного нагляду за діяльністю українського ринку газу й електроенергії;

(F) застосування засадничго закону про газ, включно з ціноутворенням, структурою тарифів та законними регуляторами;

(G) приватизації державних енергокомпаній через правові механізми та прозорі процеси, які відповідають найкращим світовим практикам;

(H) закупівлі й транспортування енергоресурсів на випадок надзвичайних ситуацій, включно з допомогою реверсного постачання з Европи;

(I) надання технічної допомоги для кризового планування, реагування на кризові ситуації та інформаційно-аналітичної роботи з громадськістю;

(J) ремонту інфраструктури для транспортування палива;

(K) ремонту обладнання та об'єктів енергогенерації та енергопередавання; а також

(L) підвищення ефективності енегроспоживання та інших заходів, скерованих на зниження попиту на енергію в Україні.

Олег Пономар