Підсумки тижня в освіті: головні події

Підсумки тижня в освіті: головні події

Понад 60 закладів освіти під загрозою через підрив Каховської ГЕС. За розрахунками МОН, через підрив ГЕС, ймовірно, постраждають 27 дошкільних навчальних закладів, 15 шкіл, 6 закладів професійно-технічної та 15 закладів вищої освіти.

Тести в магістратуру складатимуть 93 тисячі вступників. Бажання складати єдиний вступний іспит до магістратури Україні виявили понад 91 тисяча майбутніх магістрантів. Ще більш 2 тисяч осіб планують складати ЄВІ за кордоном.

МОН планує реформувати шкільну історичну освіту. Міністерством освіти і науки представлені концептуальні засади реформування історичної освіти в системі загальної середньої освіти. Проєкт документа оприлюднений для громадського обговорення.

Шість університетів визначено рейтингом Impact Rankings. Британська агенція «Times Higher Education» презентувала результати щорічного рейтингу університетів Impact Rankings. Цього року агенція до рейтингу включила 1591 університет, 32 з яких українські.

Визначено номінації конкурсу «Учитель року 2024». Конкурс «Учитель року» у 2023/24 навчальному році відбудеться у чотирьох номінаціях – українська мова і література, фізика, географія та образотворче мистецтво. Реєстрація учасників розпочнеться 25 вересня.

Медичні виші розпочали розподіл випускників в інтернатуру. У закладах вищої медичної освіти розпочався розподіл випускників бюджетної форми навчання в інтернатуру. Розподіл здійснюється на основі рейтингу академічної успішності випускників.

Реформа історичної освіти потребуватиме нових учителів. Реалізація Концептуальних засад реформування шкільної історичної освіти, що презентовані МОН, потребуватиме змін підходів до відбору та системи підготовки учительства історії.

В уряді обіцяють велику трансформацію освіти. За словами прем’єр-міністра, розвиток людського капіталу – один із десяти пріоритетів уряду, а сучасна та безпечна освіта є одним із основних напрямків, який в нових реаліях потребує трансформації.

Поширення завдань НМТ не має сенсу для учасників тестування. В УЦОЯО наголошують, що поширення в мережі відпрацьованих завдань НМТ не надаcть переваги учасникам тестування, які складатимуть іспити в наступні дні, оскільки тести є унікальними і не містять повторів.

Значну кількість учасників НМТ було вилучено з аудиторій. Значну кількість учасників національного мультипредметного тесту було вилучено з тимчасових екзаменаційних центрів через використання ними мобільних телефонів під час тестування.

Інструкторів НМТ просять не толерувати порушень. Український центр оцінювання якості освіти звертається до всіх, хто причетний до проведення НМТ в екзаменаційних центрах, із закликом не толерувати навіть мінімальних порушень порядку тестування з боку учасників.