"Росія схоже сформувала тіньовий флот газовозів для перевозки зрідженого(скрапленого) природного газу" - Антон Швец

"Росія схоже сформувала тіньовий флот газовозів для перевозки зрідженого(скрапленого) природного газу" - Антон Швец

 Купили росіяни старі танкери через ОАЕ за повідомленнями ФТаймз в кількості декілька десятків.

Довідкова інформація. Температура газу в газовозах СПГ мінус 163 градуси Цельсія. За температури 162-158 градусів(в залежності від складу, табличне значення здається 161,5) зріджений природний газ починає кипіти та випаровуватися.

Загалом тиск зрідженого природного газу в газовозі менший за атмосферний (0,75-0,25 атмосфери в залежності від типу газовозу), але це тільки у випадку якщо температура достатньо низька. Газовози проектно не розраховані витримувати тиск набагато більший за атмосферний всередині танкеру. Коли газовози пусті, то вони заповнені повітрям під атмосферним тиском, потім складна процедура їх продувки у декілька стадій та охолодження. Після цього заливають газ. Зріджений природний газ не горить і не є вибухонебезпечним. За температури нижчої за 162 градуси, звісно.

Якщо газ переходить з рідкого стану до газоподібного під впливом тепла, то тиск всередині танкеру зростає. Драматично. Різниця у об’ємі між зрідженим природним газом та природним газом у газоподібному стані за кімнатної температури більше 600 разів. Тобто у випадку, якщо система охолодження газу у танкері виходить з ладу, танкер аби не перетворитися на плавучу бомбу, починає стравлювати газ у повітря. Природний газ легший за повітря тому він підіймається вгору. Але це якщо він достатньо теплий і вся система аварійного скиду газу працює норм. Тому у випадку бокового вітру чи інших атмосферних явищ холодний природний газ з танкеру може вести себе по різному. Загалом системи безпеки не повинні призводити до вибухів у випадках скиду газу, є певні системи та заходи і під час розвантаження газу на березі, і у морі. Все дублюється, має запчастини та повинно постійно проходити перевірки. Але то все у випадку, якщо воно доглядається норм. І працює норм.

А у всіх інших випадках можемо побачити непогане бомбуе.

Ну і звісно у випадку зіткнення тіньового газовозу з відключеним транспондером з іншим судном, пожежа і навіть вибух гарантовані, якщо проб’є бак.

Що там світові екологи, що там Грета, що там Грінпіс, можливі викиди метану у величезних кількостях у повітря когось непокоять?