На спецiалiзованих сайтах
останнiм часом побiльшало оголошень про продаж заводiв, пiдприємств,
кiоскiв.
Наприклад, у Каневi продається завод iз виробництва тротуарної плитки,
бордюрiв i стiн за 12 млн. грн. А в Одесi -- лiнiя з виробництва сiрого
туалетного паперу з макулатури -- продавцi переконують, що зi стабiльним
ринком збуту та вантажним мiкроавтобусом. За неї просять 889 тис. грн.,
або 35 тис. дол.
Завод iз виробництва пелет у Полтавськiй областi оцiнили в 3 млн. 55
тис. грн., молочний завод в Києвi -- у 45 млн. грн., спиртозавод у
столицi -- у 126 млн. грн., цементний у Миколаєвi -- в 13 млн. грн. За
консервний завод у Могилевi-Подiльському просять 3,8 млн. грн., за
комбiкормовий -- 764 тис. грн., за завод мiнеральних вод у Бiлозiрцi -- 5
млн. грн.
На продаж виставили навiть кiмнату страху (340 тис. грн) та студiю йоги
(274 тис. грн).
А ще агентство свят за 25 тис. грн., кiоск швидкого
харчування -- за 70 тис. грн., пральню -- за 423 тис. грн. i трикотажний
цех за 590 тис. грн.
Усi продавцi готового бiзнесу запевняють, що їхня справа працює
нормально, але хочуть позбутися пiдприємства, тому що "вiд'їжджають за
кордон", "хочуть змiнити рiд дiяльностi" чи просто "набридло".
-- Люди стали менше заробляти, доходи зменшилися, залишок коштiв для
бiльш вартiсних потреб не формується, -- каже Володимир Лановий,
президент Центру ринкових реформ. -- З iншого боку -- пiдприємства стали
збитковими, сьогоднi сума збиткiв перевищує суму прибуткiв утричi.
Щоб
мати кошти для певних операцiй, для купiвлi чогось, пiдприємцi
позбуваються майна, переформатовують свiй бiзнес, тому й збiльшилася
кiлькiсть оголошень про продаж. Та, напевно, є й чимало покупцiв,
особливо iноземцi зацiкавленi в купiвлi наших пiдприємств, бо все дуже
дешево продається, фактично за пiвцiни.
Примiтно, що у 2013 -- 2014 роках великої активностi з продажу бiзнесу чи купiвлi не було, -- додає Андрiй Кривонос, голова Асоцiацiї франчайзингу.
Але iз серпня минулого року, а особливо з березня цього
року, тих, хто хоче позбутися бiзнесу, справдi побiльшало. Причин тут
декiлька. Можливо, бiзнес уже не дає того прибутку, на який власники
сподiвалися. Або вичерпалися можливостi чи внутрiшнє бажання
пiдтримувати та розвивати той чи iнший бiзнес.
Або ж люди хочуть вивiльнити для себе тi капiтали, що вклали в бiзнес
свого часу.
Крiм того, за останнi п'ять-шiсть рокiв у нас змiнилася
структура попиту, i частина бiзнесiв просто перестала працювати. Тобто
хтось не може вижити в кризу, хтось не готовий миритися зi зниженням
рiвня доходiв, хтось втомлюється боротися з проблемами.
Джерело