"Укрзалізниця і прибутки" - Олексій Голобуцький

"Укрзалізниця і прибутки" -  Олексій Голобуцький

Одним з підсумків п’ятничного РНБО став «рознос» по Укрзалізниці. Тобто поки весь минулий рік і перший квартал цього року компанія була в багатомільярдних збитках, нікого це особливо не хвилювало. А от коли за другий квартал 2021-го нарешті вийшла в прибуток, і почали рости міжнародні кредитні рейтинги, то раптом, як пишуть у матеріалах РНБО, з’явилася загроза державній безпеці. Логіка у нашої влади, як завжди, «залізна». Але це якщо не знати підводних течій.

Мої джерела кажуть, що за гучними рішеннями та заявами РНБО по Укрзалізниці, серед яких – запровадження в УЗ тимчасового керівництва – стоять конкретні інтереси найбільшої фінансово-промислової групи країни.

Справа тут ось у чому. Вже багато років УЗ працює за збитковими для себе тарифами на перевезення руди та вугілля. Що, безумовно, повністю влаштовує ахметівську СКМ. По суті, ця робота «в мінус» лягає на плечі держави та аграріїв, для яких тариф на перевезення зерна значно вищий. В УЗ неодноразово заявляли, що потрібно уніфікувати тарифи, а Мінінфраструктури навіть підготувало відповідний проект рішення. Але далі увімкнулося потужне лобі СКМ. Результатом стали п’ятничні рішення РНБО.

Надалі, за моєю інформацією, план лобістів СКМ такий. Уряд звільняє всю наглядову раду та правління Укрзалізниці. Вводиться тимчасове пряме керівництво, в.о. керівника стає міністр інфраструктури. Протягом кількох місяців проводиться «конкурс» і призначається кишенькова наглядова рада і правління УЗ, і далі все залишається як є. УЗ продовжує працювати в збиток, а хтось отримувати надприбутки.