"ЗЕЛЕНИЙ АВІАПІАР" - Дмитро "Калинчук" Вовнянко

"ЗЕЛЕНИЙ АВІАПІАР" - Дмитро "Калинчук" Вовнянко

Серед 12 досягнень ЗЕвлади за рік, перелічених ЗЕкомандою на її офіційному ТГ-каналі, мені особливо сподобалося таке: «Держава може оплатити дестяки літаків, щоб повернути до дому громадян, які зстрягли за кордоном». На особливу увагу в цій похвальбі заслуговує перша частина - оплатити десятки літаків. І от чому.

Заступник директора компанії «Антонов» Віталій Шост повідомив що український літак АН-225 «Мрія» здійснить доставку медичного обладнання і захистних засобів з Азії до Сполучених Штатів Америки. Взагалі складається враження що у компанії «Antonov Airlines» зараз нехилі жнива – вантажні літаки «Руслан» і «Мрія» зараз гасають по всьому світові. Самі дивіться.

25 березня – український «Руслан» привіз медичне обладнання та Чехії. 8 квітня «Руслан» півсотні тон медичних матеріалів до Словачини. Того ж дня український «Руслан» привіз мед засоби у Данію. 14 квітня «Мрія» доставила мед засоби до Польщі. За чотири дні 18 квітня медичне обладнання «Мрія» привезли медичне обладнання з Китаю до Франції. І от – США. Логічно.

«Руслан» це розумієте до 120 т. вантажів в один кінець. «Мрія» - ще більше, до 250 т взагалі, і 150 т на польотах між континентами. Очевидно, один переліт «Руслана» та «Мрії» заміняє собою кілька польотів літаками інших типів. А в нинішніх економічних умовах розкидатися грішми – недалекоглядно. Правильно?

А от і ні. Бо країна куди «Руслани» і «Мрії» мусили б возити вантажі в першу чергу – але не возять, називається Україна. У нас чомусь за потрібними товарами ганяють зовсім інші літаки – аж до непризначених для таких перевезень пасажирських «Боїнгів». Чому так?

Пояснень цьому я бачу три. Перше – з передачки Бігуса про «свинрчуків» на Заході реготвли б всі від старого до малого, то тільки у нас вона стала компроматом. Саме зараз представники Франції, Британії, США тощо, масово викуповують медичне обладнання та медичні засоби тими самими методами – за завищеною ціною, за готівку та сплатою потрібним хлопцям через офшори. Переконаний, тих хто купить багато там ще й нагородять. Це ж вам не Україна, на заході зміст важливіший за гарненьку позу. Відтак – наші представники просто не можуть закупити великі партії потрібних нам товарів.

По-друге, перельоти літаків оплачує держава. В період коли авіаперевезення впали майже до нуля, очевидно, з’явилося чимало авіакампаній які мають у владі друзів, і які з радістю освоять державні кошти.

Й нарешті потретє. Кожен черговий літак що прилетів – це привід президенту Зеленському сказати в роликах: «Сьогодні ми зустріли черговий літак, з необхідними нам…» Далі за списком. А державні «Руслани» і «Мрії» хай заробляють гроші у Франції та США. Піар – дорожчий грошей.

Треба ж президенту Зеленському хвалитися ще чимось крім «він може насварити прем’єра за зарплатню міністра» і «міністра можуть зняти за місяць»? І так: «Держава може оплатити десятки літаків…»

Дмитро "Калинчук" Вовнянко