Влада неохоче розлучається з редакціями, а «відпущені на волю» ЗМІ не всі готові заробляти в нових реаліях. Команда медіа-платформи для ЗМІ та експертів в Україні Deadline прокоментували хід реформи державних ЗМІ і Закон України 1123.
За даними Держкомтелерадіо на початок березня вже реформовано 173 з 728 комунальних і державних ЗМІ – це всього близько 24% від загальної кількості видань, які повинні пройти реформу. Реформа триватиме до 1 січня 2019 року, потім свідоцтва про реєстрацію державних ЗМІ стануть недійсними. До цього моменту ЗМІ повинні бути переведені в іншу форму власності.
Лідирують по швидкості роздержавлення Вінницька, Тернопільська, Сумська, Рівненська та Хмельницька області.
Можливо, встигнуть до дедлайну не всі: іноді процес отримання нової ліцензії триває до 6 місяців. Закон передбачає матеріальну допомогу для ЗМІ, щоб вони могли залишитися на плаву. Але за законами ринку частина видань все ж підуть з медіа-простору.
«Ми вважаємо, що близько 10% ЗМІ можуть не пережити реформу і змушені будуть завершити свою діяльність», - каже співзасновник Deadline Олександра Стельмахова.
І проблема не тільки в швидкості реєстрації. А в принципах роботи комунальних ЗМІ, які складалися роками. З одного боку, місцева влада звикла до безкоштовних майданчиків для PR, в тому числі, і антикризовим, і не готова розлучатися з таким ресурсом. Це означає, що і після реформи ці ЗМІ можуть відчувати тиск з боку деяких місцевих властей. З іншого боку, редакції які звикли отримувати дотації, державні і комунальні ЗМІ, не звикли працювати на стагнуючому ринку (ринку що не розвивається та скорочується).
В останні роки навіть сильні медіа відчувають труднощі. Швидкість розвитку Інтернету, соціальних мереж, додатків, різних каналів, задовольняє потреби суспільства в інформації. Іноді її навіть занадто багато. І в ситуації, коли необхідно конкурувати за якістю новин і швидкістю їх подачі, ті ЗМІ хто не звикли працювати із дедлайнами, програють.
«Вже зараз ми бачимо локальні та комунальні ЗМІ, які реєструються на нашій платформі. Це означає, що у них є інтерес і бажання отримувати більше відповідей на інформаційні запити, набирати новий пул експертів, прагнучі до зростання. Наша платформа була створена для ЗМІ, і ми сподіваємося допомогти колишнім державним і комунальним ЗМІ частково вирішити проблеми реформування – ми створили можливість журналістам України почати робити новини цікавіше і швидше», - зазначає Олександра Стельмахова.
Також, на думку експерта, існує кілька шляхів рішення для ЗМІ, які хочуть виграти в конкуренції за читача.
«Будь-яке ЗМІ, повинно прагнути чіткої стратегії і хотіти бути орієнтованим на свій регіон. Розуміти, хто їх читач і чого він хоче. Чи готовий витрачати гроші на хороші новини, наскільки він лояльний і чутливий до змін в ЗМІ. Комунальні ЗМІ мають прагнути якісно, а не для галочки, інтегруватися в соціальні мережі, шукати і створювати новий цікавий контент», - вважає Олександра Стельмахова.
Також одним із джерел заробітку можуть стати професійні заходи під брендом ЗМІ або оплата за онлайн підписку на видання. Але для всього цього ключовими залишаться якість новин і швидкість роботи. У Deadline зазначили, що робота всіх журналістів на платформі для отримання коментарів від експертів і пошуку героїв для ефірів була і залишиться назавжди безкоштовною.
Довідка:
Deadline – перша професійна медіа-платформа для експертів і журналістів в Україні. Це безкоштовний для ЗМІ сучасний сервіс, з просуванням термінових запитів від ЗМІ з метою швидше отримати якісні відповіді, внутрішнім чатом для прямого спілкування ньюсмейкерів і журналістів. Експертів можна знайти не лише в галузі, але і по місту і навіть за ступенем активності та успішності на платформі.
За додатковими коментарями, будь ласка, звертайтеся:
Прес-служба Deadline