1. Центробанк рф попередив про ризики для російської економіки у разі загострення торгової війни між США і Китаєм.
- Якщо Китай девальвує юань у відповідь на американські мита, це може спричинити масовий приплив дешевих китайських товарів до росії, підриваючи позиції місцевих виробників
- Також можливе падіння цін на нафту, що зменшить валютні надходження і посилить інфляційні ризики.
2. У росії Челябінський металургійний комбінат опинився в глибокій борговій ямі — сукупна заборгованість сягнула 74% вартості всього майна.
- Компанія страждає від хронічної нестабільності прибутків і фактичної відсутності інвестицій, оскільки вкладати в російську металургію стало надто ризиковано.
- Однією з головних причин фінансової деградації є міжнародні санкції, які, зокрема, посилили екологічний тиск.
- Через санкційні обмеження компанія не лише втратила зовнішні джерела фінансування, а й опинилася під загрозою штрафів і відключення від глобальних ланцюгів постачання.
3. У першому кварталі 2025 року російський газовий гігант- компанія «Новатек» зазнала значних фінансових втрат: чистий збиток склав 35,28 млрд рублів за російськими стандартами звітності (РСБУ), тоді як за аналогічний період 2024 року фіксувався прибуток у понад 65 млрд.
- Хоча виручка формально зросла до 258 млрд рублів (+18%), суттєве зростання витрат — зокрема на продажі (161,3 млрд) та інші витрати (113,5 млрд проти 4,4 млрд рік тому) — поглибили негативний результат.
- Однією з ключових причин є наслідки міжнародних санкцій, що фактично відрізали «Новатек» від західних фінансових ринків, інвестицій та спільних проєктів.
- Падіння доходів від участі в інших організаціях майже вдесятеро (з 30 млрд до 3,2 млрд рублів) свідчить про скорочення міжнародної співпраці.
- Таким чином, компанія закінчила квартал із збитком до оподаткування у 47,76 млрд рублів, що контрастує з прибутком у понад 73 млрд рік тому.
4. Державний гігант «Росгеологія» зазнав рекордних збитків та збанкрутував за боргами.
- російський держхолдинг «Росгеологія», який займається розвідкою природних ресурсів, завершив 2024 рік із катастрофічними фінансовими результатами: збитки за міжнародними стандартами (МСФЗ) сягнули 8,8 млрд рублів — на 51% більше, ніж роком раніше.
- За російськими стандартами (РСБУ) ситуація ще гірша — збитки склали 15,1 млрд рублів, тоді як у 2023 році компанія декларувала прибуток у 357 млн.
Доходи падають:
- Виручка впала на 8,3% — до 15,1 млрд рублів.
- Понад половину доходів забезпечують лише три російські замовники.
- У жовтні 2024 року компанія допустила дефолт за облігаціями на 6 млрд рублів — не було грошей для виплат.
- Фінансова деградація одного з ключових геологічних підприємств рф демонструє кризу у сфері державного управління та інвестицій, яка посилюється на тлі санкцій та скорочення іноземних технологій.
5. Санкційні танкери повернулись: експорт нафти з росії знову зріс.
- Морський експорт російської сирої нафти зріс до 3,26 млн барелів на добу за чотири тижні до 27 квітня.
- Зростання стало можливим завдяки поверненню до роботи танкерів, раніше внесених США до санкційного списку.
- 18 із 39 підсанкційних суден знову перевозять російську нафту.
- Частина інших переключилася на іранські й венесуельські маршрути.
- За тиждень до 27 квітня було експортовано 23,72 млн барелів (на 270 тис. більше, ніж тижнем раніше).
- Дохід від експорту виріс на 4%, до $1,33 млрд, завдяки зростанню цін і обсягів.
- Сорти Urals і ESPO подорожчали на $0,80–1,50 за барель.
- Повернення підсанкційних суден ставить під сумнів ефективність обмежень США та дозволяє росії зберігати високі обсяги нафтових поставок на тлі війни.
6. росія готується возити пасажирів на літаках 60-річного віку через дефіцит авіапарку.
- російська влада вирішила продовжити строк експлуатації морально та технічно застарілих літаків Як-40 ще на 10 років — до 60-річного віку, повідомляють російські ЗМІ з посиланням на Росавіацію.
- Ці літаки досі використовуються для перевезення пасажирів у віддалені регіони — на Північному Заході та Далекому Сході рф.
- Причина — повна відсутність сучасних альтернатив вітчизняного виробництва. Експлуатація Як-40 вкрай витратна: вони споживають понад тонну авіаційного гасу на годину, а їхні двигуни застаріли ще з радянських часів.
- Нові моделі типу Іл-114-300 чи Ладога ще не готові до серійного виробництва, тож авіакомпанії змушені латати старі борти, сподіваючись на формальні висновки про «безпечність».
- Реальність така: у 2025 році росія — країна, яка колись претендувала на статус авіаційної держави — не здатна побудувати сучасний регіональний літак. А громадянам доводиться літати на машинах, розроблених у 1960-х.
7. Чехія відмовилася від російської нафти: вперше за 60 років на Литвіновському НПЗ переробляють інше паливо.
- Литвіновський нафтопереробний завод у Чехії вперше з початку експлуатації перестав працювати на російській нафті.
- Після припинення поставок через нафтопровід «Дружба» 4 березня 2025 року, Чехія повністю перейшла на імпорт через модернізований Трансальпійський трубопровід (TAL+), який з’єднує її з західноєвропейськими логістичними маршрутами.
- Причиною зупинки стали фінансові розрахунки, заблоковані санкціями США проти рф, що унеможливило оплату поставок. Ситуація демонструє дедалі глибшу енергетичну ізоляцію росії в Європі.
8. McDonald's і Coca-Cola не планують повертатись до росії через санкції і ризики.
- Американські корпорації McDonald's і Coca-Cola підтвердили, що ведення бізнесу в росії й надалі пов'язане з високими ризиками.
- McDonald's зазначила, що чинні умови не відповідають п’ятьом критеріям для роботи в рф, серед яких — правова відповідність, свобода ведення бізнесу, репутаційні наслідки та цінності компанії.
- Coca-Cola підкреслила, що санкції та юридичні бар’єри залишаються чинними, що унеможливлює будь-які інвестиції. Заяви прозвучали у відповідь на запити правозахисної коаліції B4Ukraine.
9. ЄС застряг у залежності від китайських мікрочипів — ще один тривожний сигнал щодо технологічної безпеки.
- Європейський Союз опинився в небезпечній технологічній залежності від низькотехнологічних чипів китайського виробництва, попереджає Європейська рахункова палата.
- Кожен третій такий мікрочип, що використовується в ЄС, походить з КНР — країни, яка дедалі тісніше співпрацює з росією на тлі ізоляції від Заходу.
- Попри амбітні цілі ЄС щодо досягнення хоча б 20% незалежності у виробництві чипів до 2030 року, на сьогодні спроможність європейських виробників не встигає за зростаючим попитом.
- Це ще раз підтверджує: авторитарні режими — Китай та росія — залишаються системною загрозою технологічній автономії Європи, експлуатуючи стратегічні вразливості.
- росія вже шантажувала ЄС енергетикою, а Китай потенційно може зробити те саме у сфері напівпровідників.
Більше на https://t.me/Omelyan_News