Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок санкцій, станом на 30.04.2025

Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок  санкцій, станом на 30.04.2025

1. Центробанк рф попередив про ризики для російської економіки у разі загострення торгової війни між США і Китаєм.

- Якщо Китай девальвує юань у відповідь на американські мита, це може спричинити масовий приплив дешевих китайських товарів до росії, підриваючи позиції місцевих виробників

- Також можливе падіння цін на нафту, що зменшить валютні надходження і посилить інфляційні ризики.

2. У росії Челябінський металургійний комбінат опинився в глибокій борговій ямі — сукупна заборгованість сягнула 74% вартості всього майна.  

- Компанія страждає від хронічної нестабільності прибутків і фактичної відсутності інвестицій, оскільки вкладати в російську металургію стало надто ризиковано.  

- Однією з головних причин фінансової деградації є міжнародні санкції, які, зокрема, посилили екологічний тиск.

- Через санкційні обмеження компанія не лише втратила зовнішні джерела фінансування, а й опинилася під загрозою штрафів і відключення від глобальних ланцюгів постачання.

3. У першому кварталі 2025 року російський газовий гігант- компанія «Новатек» зазнала значних фінансових втрат: чистий збиток склав 35,28 млрд рублів за російськими стандартами звітності (РСБУ), тоді як за аналогічний період 2024 року фіксувався прибуток у понад 65 млрд.  

- Хоча виручка формально зросла до 258 млрд рублів (+18%), суттєве зростання витрат — зокрема на продажі (161,3 млрд) та інші витрати (113,5 млрд проти 4,4 млрд рік тому) — поглибили негативний результат.  

- Однією з ключових причин є наслідки міжнародних санкцій, що фактично відрізали «Новатек» від західних фінансових ринків, інвестицій та спільних проєктів.  

- Падіння доходів від участі в інших організаціях майже вдесятеро (з 30 млрд до 3,2 млрд рублів) свідчить про скорочення міжнародної співпраці.  

- Таким чином, компанія закінчила квартал із збитком до оподаткування у 47,76 млрд рублів, що контрастує з прибутком у понад 73 млрд рік тому.

4. Державний гігант «Росгеологія» зазнав рекордних збитків та збанкрутував за боргами.  

- російський держхолдинг «Росгеологія», який займається розвідкою природних ресурсів, завершив 2024 рік із катастрофічними фінансовими результатами: збитки за міжнародними стандартами (МСФЗ) сягнули 8,8 млрд рублів — на 51% більше, ніж роком раніше.  

- За російськими стандартами (РСБУ) ситуація ще гірша — збитки склали 15,1 млрд рублів, тоді як у 2023 році компанія декларувала прибуток у 357 млн.  

Доходи падають:  

- Виручка впала на 8,3% — до 15,1 млрд рублів.  

- Понад половину доходів забезпечують лише три російські замовники.  

- У жовтні 2024 року компанія допустила дефолт за облігаціями на 6 млрд рублів — не було грошей для виплат.  

- Фінансова деградація одного з ключових геологічних підприємств рф демонструє кризу у сфері державного управління та інвестицій, яка посилюється на тлі санкцій та скорочення іноземних технологій.

5. Санкційні танкери повернулись: експорт нафти з росії знову зріс.  

- Морський експорт російської сирої нафти зріс до 3,26 млн барелів на добу за чотири тижні до 27 квітня.

- Зростання стало можливим завдяки поверненню до роботи танкерів, раніше внесених США до санкційного списку.

- 18 із 39 підсанкційних суден знову перевозять російську нафту.

- Частина інших переключилася на іранські й венесуельські маршрути.

- За тиждень до 27 квітня було експортовано 23,72 млн барелів (на 270 тис. більше, ніж тижнем раніше).  

- Дохід від експорту виріс на 4%, до $1,33 млрд, завдяки зростанню цін і обсягів.  

- Сорти Urals і ESPO подорожчали на $0,80–1,50 за барель.  

- Повернення підсанкційних суден ставить під сумнів ефективність обмежень США та дозволяє росії зберігати високі обсяги нафтових поставок на тлі війни.

6. росія готується возити пасажирів на літаках 60-річного віку через дефіцит авіапарку.  

- російська влада вирішила продовжити строк експлуатації морально та технічно застарілих літаків Як-40 ще на 10 років — до 60-річного віку, повідомляють російські ЗМІ з посиланням на Росавіацію.

- Ці літаки досі використовуються для перевезення пасажирів у віддалені регіони — на Північному Заході та Далекому Сході рф.  

- Причина — повна відсутність сучасних альтернатив вітчизняного виробництва. Експлуатація Як-40 вкрай витратна: вони споживають понад тонну авіаційного гасу на годину, а їхні двигуни застаріли ще з радянських часів.  

- Нові моделі типу Іл-114-300 чи Ладога ще не готові до серійного виробництва, тож авіакомпанії змушені латати старі борти, сподіваючись на формальні висновки про «безпечність».  

- Реальність така: у 2025 році росія — країна, яка колись претендувала на статус авіаційної держави — не здатна побудувати сучасний регіональний літак. А громадянам доводиться літати на машинах, розроблених у 1960-х.

7. Чехія відмовилася від російської нафти: вперше за 60 років на Литвіновському НПЗ переробляють інше паливо.  

- Литвіновський нафтопереробний завод у Чехії вперше з початку експлуатації перестав працювати на російській нафті.

- Після припинення поставок через нафтопровід «Дружба» 4 березня 2025 року, Чехія повністю перейшла на імпорт через модернізований Трансальпійський трубопровід (TAL+), який з’єднує її з західноєвропейськими логістичними маршрутами.

- Причиною зупинки стали фінансові розрахунки, заблоковані санкціями США проти рф, що унеможливило оплату поставок. Ситуація демонструє дедалі глибшу енергетичну ізоляцію росії в Європі.

8. McDonald's і Coca-Cola не планують повертатись до росії через санкції і ризики.  

- Американські корпорації McDonald's і Coca-Cola підтвердили, що ведення бізнесу в росії й надалі пов'язане з високими ризиками.

- McDonald's зазначила, що чинні умови не відповідають п’ятьом критеріям для роботи в рф, серед яких — правова відповідність, свобода ведення бізнесу, репутаційні наслідки та цінності компанії.  

- Coca-Cola підкреслила, що санкції та юридичні бар’єри залишаються чинними, що унеможливлює будь-які інвестиції. Заяви прозвучали у відповідь на запити правозахисної коаліції B4Ukraine.

9. ЄС застряг у залежності від китайських мікрочипів — ще один тривожний сигнал щодо технологічної безпеки.  

- Європейський Союз опинився в небезпечній технологічній залежності від низькотехнологічних чипів китайського виробництва, попереджає Європейська рахункова палата.  

- Кожен третій такий мікрочип, що використовується в ЄС, походить з КНР — країни, яка дедалі тісніше співпрацює з росією на тлі ізоляції від Заходу.  

- Попри амбітні цілі ЄС щодо досягнення хоча б 20% незалежності у виробництві чипів до 2030 року, на сьогодні спроможність європейських виробників не встигає за зростаючим попитом.  

- Це ще раз підтверджує: авторитарні режими — Китай та росія — залишаються системною загрозою технологічній автономії Європи, експлуатуючи стратегічні вразливості.

- росія вже шантажувала ЄС енергетикою, а Китай потенційно може зробити те саме у сфері напівпровідників.

Більше на https://t.me/Omelyan_News