1. Половина російських автозаводів, незважаючи на допомогу китайських гігантів, за два роки так і не змогли відновити виробництво після введення санкцій.
- У росії працювали 22 великих заводи з виробництва автомобілів від масового до преміального сегмента.
- Половина з них не змогла повернутися до роботи навіть після зміни власника.
- Наприклад, керівництво колишнього заводу Volkswagen у Калузі, який перейшов під контроль російської компанії після відходу німецького концерну, змушує робітників масово звільнятися з підприємства. За останні два місяці із заводу під тиском адміністрації звільнилося 1,3 тис. співробітників — понад 30% від загальної штатної чисельності.
- На заводі німецьке обладнання в цехах «розпилюють болгарками», а площі, що звільнилися, використовують як склади для автомобілів китайського виробництва.
- Влада рф планувала передати активи новим інвесторам, насамперед компаніям з Китаю. Але жодна з них не наважилася на серйозну покупку.
2. Росія більше не входить до топ-100 країн за швидкістю мобільного інтернету.
- У рейтингу Ookla рф перемістилася з 99 місця на 102-те зі швидкістю 23,97 Мбіт/с і зараз поступається майже всім країнам СНД.
- Причина – немає обладнання.
- Через санкції неможливо купити шведську техніку Ericsson, яка раніше була основою мобільних мереж. Компанія Huawei теж не горить бажанням постачати базові станції росії, вже через побоювання самій потрапити під санкції.
- Технологічні здібності продовжують деградувати. Зокрема, Мінцифри рф вже перенесло на 2027 рік покриття більшості населених пунктів стандартом LTE (4G).
3. Росія створила підставну авіакомпанію для перевезення нелегалів до Європи через Мінськ.
- Авіакомпанія під назвою Southwind Airlines розташована в Анталії і була створена після початку війни в Україні, проте три літаки і велика частина співробітників компанії - з московської Nordwind Airlines, яка належить турфірмі Pegas Touristik, а її власники - росіяни з турецьким корінням.
- Так, нещодавно влада Білорусі заявила про відкриття прямих рейсів зі Стамбула до Мінська за €125 з меншим на 2 години часом польоту, ніж у компанії Belavia (остання не може відправляти рейси в ЄС через санкції).
- Причина полягає в тому, що підставна турецька авіакомпанія може скористатися прямим маршрутом через Польщу.
- Нові рейси - це спроба обійти санкції і крок до організації спланованого напливу біженців через рф і білорусь і посилення міграційної кризи.
4. За січень-жовтень 2023 року товарообіг росії та Індії виріс у два рази і досяг рекордних $54,7 млрд.
- Росія за десять місяців експортувала до Індії товарів на $51,4 млрд, Індія ж поставила Москві продукцію на $3,3 млрд.
- Росія стала четвертим найбільшим торговим партнером Індії та другим найважливішим постачальником.
- До п'ятірки партнерів також увійшли США, товарообіг з якими знизився на 9% і склав $99,9 млрд, Китай ($95,8 млрд), ОАЕ ($64 млрд) та Саудівська Аравія ($37,3 млрд).
5. Німеччина повністю замінила російський газ норвезьким.
- До війни російський Газпром забезпечував близько 60% споживання газу в Німеччині. З серпня 2022 року ціни на газ впали вдесятеро, а Німеччина навчилася обходитися без російського газу.
- Наразі 60% споживання забезпечує Норвегія.
- Найбільший виробник газу в Європі, вона стала головним постачальником Німеччини відразу після відходу "Газпрому". З того часу сторони уклали ще кілька домовленостей, а цього тижня німецька державна енергетична компанія Sefe та норвезька Equinor оголосили про контракт на 50 млрд євро, що дозволить забезпечити близько третини промислового попиту на газ у Німеччині.
6. Президент Володимир Зеленський увів у дію рішення РНБО від 23 грудня "Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)". Відповідні укази №850/2023 та №851/2023 оприлюднені на сайті ОПУ.
- Першим документом санкції запроваджені проти 8 фізичних осіб – громадян Кіпру, України та росії – та 15 компаній. До переліку увійшли компанії, розташовані на тимчасово окупованих територіях та зареєстровані в рф.
- Другим указом введені обмеження щодо 43 осіб та 119 компаній. Здебільшого компанії розташовані в росії, але є й ТОВ "Автодель ГАЗ", яке працює в анексованому Криму.
- Санкції передбачають блокування активів на території України, зупинення торговельних операції та транзиту ресурсів країною, анулювання ліцензій тощо.
Більше на https://t.me/OmelyanNews