Це неймовірно наскільки воно дурне (залишаю за дужками версію, що Трамп по наказу завербувавшого його Путєна розвалює США зсередини). Тут чисто про логіку.
Отже ви знаєте що Трамп наказав іншим країнам переносити заводи в США, і одночасно наказав викидувати імігрантів. Корейці як лохи повелись і швидко-швидко почали добудовувати завод електромобілів Хюндай і акумуляторів LG в самій Америці. Запускали частями з колес, і понятно шо робітники були потрібні хоча б якось кваліфіковані. Бо це ж не про прибирання вулиць і збір клубніки, а проводки, плати, процеси, схеми. То ж корейці на кількатисячне виробництво привезли кілька сотень робітників з діючих заводів у Кореї. Бо це ж не пять хвилин вчити таким штукам місцевих американців, які вообще то на хую вертіли опцію працювати.
Але у Трампа хватило мозгов направити на це виробництво своїх агентів, і вони у пятницю арештували п’ятсот корейців як нелегалів. Далі кіпіш, дипломати, депортації. З людьми розібрались, слава богу, з тюрми випустили і на літак додому. Але всі, повторюю ВСІ! іноземці, яких Трамп примушував якнайшвидше переносити виробництво в Америку – отримали сигнал. Що американських робітників нема, а їбать будуть. І ти зрештою залетиш на бабки, а отримаєш тільки піздов. Бо в Америці нікому не раді. Бо Трамп хоче все зламать. І він тупий настільки, що не розуміє – або виробництво і імігранти, або закриті заводи, плантації і ресторани зате без понаєхавших работяг. Або ж розуміє. Однак історію про його вербовку Путєним я виношу за дужки))))
Рейд ICE на заводі Hyundai викриває ключові недоліки візової політики в рамках ініціативи Трампа «Зроблено в Америці»
Президент Дональд Трамп побудував свою економічну політику на примусі іноземних компаній переносити робочі місця і виробництво до США. Минулого тижня шокуючий рейд імміграційної служби на завод Hyundai Motor Co.-LG Energy Solution Ltd. з виробництва акумуляторів у штаті Джорджія викрив серйозну суперечність у цій стратегії.
За словами аналітиків галузі, проекти, на які Трамп вказує як доказ успіху своєї політики повернення виробництва до США, зараз ризикують бути паралізованими через заходи правоохоронних органів США, спрямовані саме проти робочої сили, яка їх будує. Для запуску багатомільярдних заводів потрібні сотні, а то й тисячі іноземних інженерів і субпідрядників на місці, проте такі компанії, як Hyundai і LG, не можуть знайти простих варіантів отримання віз, щоб легально і гнучко залучити їх до роботи.
Федеральні агенти затримали 475 осіб на території комплексу, і, за повідомленнями ЗМІ, LG Energy Solution вирішила відкласти початок виробництва на цьому об'єкті до першої половини 2026 року. Імміграційні органи дали затриманим два варіанти: погодитися на депортацію і п'ятирічну заборону на повторний в'їзд або залишитися під вартою і постати перед судом, повідомило агентство Yonhap у понеділок.
Трамп заявив, що, хоча США вітають іноземні інвестиції та кваліфікованих працівників, компанії повинні діяти в рамках закону. «Ваші інвестиції вітаються, і ми заохочуємо вас ЛЕГАЛЬНО залучати своїх дуже розумних людей з великим технічним талантом для створення продуктів світового класу, і ми зробимо це швидко і легально можливим для вас», – написав він у неділю в Truth Social.
Трамп також сказав журналістам, що хоче знайти спосіб залучити експертів з виробництва акумуляторів для навчання американських робітників.
З такими жорсткими варіантами, репресії, хоча і є аномалією з точки зору їх масштабів і характеру робітників, на яких вони спрямовані, викликають занепокоєння у конкурентів Hyundai, таких як Samsung Electronics Co. і SK On Co., які також вклали мільярди в інвестиції в США.
«Історія з Джорджією показує, що подолати цю перешкоду за допомогою підвищення мит і обмеження пропозиції робочої сили буде нелегко», — сказав Хомін Лі, старший макростратег Lombard Odier Singapore Ltd., маючи на увазі загальне 15-відсоткове мито на імпорт з азіатської країни. «Ми очікуємо, що Південна Корея буде наполягати на прагматичних змінах у правилах видачі віз США, щоб зберегти економічну життєздатність багатьох великих інвестиційних проектів».
Приплив експертів, інженерів і субпідрядників з Південної Кореї має вирішальне значення для цих проектів. Будь-які кроки, спрямовані на перекриття цього каналу, загрожують затримкою термінів будівництва, підвищенням витрат і підривом самого промислового відродження, яке повинні забезпечити ці інвестиції. Це також затримає плани Hyundai щодо нарощування виробництва в Грузії.
«Масове виробництво в першій половині 2026 року практично неможливе через відхід ключового персоналу на етапі монтажу та введення в експлуатацію», — сказала Анна Лі, аналітик Yuanta Securities Korea в Сеулі.
За словами людей, обізнаних у цій справі, деякі корейські компанії, що працюють у США, вже стикаються з труднощами в отриманні робочих віз за адміністрації Трампа. За їхніми словами, особливо для субпідрядників спостерігаються тривалі затримки з видачею віз, що ускладнює координацію поїздок і обговорення необхідних технічних питань на місці.
Ці співробітники, такі як інженери, що мають досвід у проектуванні виробничих ліній, є «незамінними», — зазначив один із представників сектору виробництва акумуляторів. Але для виконання таких робіт, як електромонтажні роботи та незначна технічна підтримка, можна наймати місцевих працівників.
Імміграційні рейди висвітлюють давню проблему між двома торговельними партнерами: постійну невідповідність між інвестиційною та візовою політикою.
Незважаючи на те, що з 2012 року Південна Корея має угоду про вільну торгівлю з США, вона ніколи не отримувала спеціальну візову квоту, на відміну від кількох інших партнерів по Угоді про вільну торгівлю. За даними юридичних фірм, США надали спеціальні квоти Австралії, Сінгапуру та Чилі, тоді як Канада та Мексика не мають обмежень за так званою національною візою за угодою. Ця розбіжність є значним джерелом розчарування для Сеула, підкреслюючи серйозну прогалину в двосторонніх економічних відносинах.
Основна перешкода полягає в системі робочих віз США.
Основна категорія, H-1B, обмежена 85 000 віз на рік і розподіляється за допомогою лотереї. Це ускладнює і робить непередбачуваним отримання необхідних віз південнокорейськими компаніями, оскільки країна отримує лише невелику частину — зазвичай близько 2000 віз щороку. Як наслідок, деякі корейські компанії та їхні підрядники вдаються до використання короткострокових ділових віз (B-1) або ESTA для робочих цілей, за даними експертів з імміграції. Ці візи призначені виключно для ділових зустрічей або туризму і прямо забороняють працевлаштування.
Високопоставлений чиновник, який брав участь у переговорах, заявив, що це питання, яке існує з часів адміністрації колишнього президента Джо Байдена, було складним для вирішення США, оскільки імміграційне законодавство є політичним питанням, яке вимагає схвалення Конгресом.
У понеділок місцеві корейські ЗМІ з посиланням на неназвані джерела в галузі повідомили, що лише близько трьох із десяти заявників отримують візу B-1, а відправлення персоналу зазвичай займає від чотирьох до п'яти місяців. І навіть тоді це відбувається лише після тривалого процесу, що включає лист-запрошення від великої корпорації, контракт, резюме та співбесіду. Таким чином, за даними звіту Chosun Ilbo, склалася практика, коли працівники працюють 70-80 днів за програмою ESTA, повертаються, а потім знову виїжджають.
Представники імміграційної служби США заявили, що рейд на будівельному майданчику заводу був проведений відповідно до законодавства США і мав на меті запобігти експлуатації працівників.
«Ця операція підкреслює наше прагнення захищати робочі місця для жителів Джорджії та американців, забезпечувати рівні умови для підприємств, які дотримуються законодавства, захищати цілісність нашої економіки та захищати працівників від експлуатації», – заявив журналістам у п'ятницю Стів Шранк, спеціальний агент, відповідальний за розслідування у сфері внутрішньої безпеки.
Південна Корея планує відправити чартерний рейс, щоб забрати своїх громадян, які були затримані після певних адміністративних процедур та обговорень з американськими властями, повідомляє Yonhap News.
Доки легальні канали залишаються обмеженими і трудомісткими, подальші рейди імміграційної служби можуть виявити подібні практики в інших проектах, які Південна Корея зобов'язалася реалізувати в США, включаючи 21 млрд доларів капітальних витрат, які Hyundai пообіцяла виділити з 2025 по 2028 рік, і 5 млрд доларів, які Hanwha Group пообіцяла виділити на модернізацію і розширення суднобудівного заводу у Філадельфії.
«Цей інцидент, ймовірно, посилить дефіцит кваліфікованих робітників, що мають відповідну освіту, та збільшить тиск на витрати на робочу силу, що, в свою чергу, призведе до затримок у реалізації проектів та збільшення витрат на основні будівельні проекти в США», — зазначив аналітик Eugene Investment & Securities Co. Рю Те-хван. «Здатність компаній залучати та управляти робочою силою в Америці може стати ключовим фактором для реалізації проектів».