Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок санкцій, станом на 26.10.2025

Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок санкцій, станом на 26.10.2025

1. Санкції США завдали серйозного удару по основних нафтових компаніях «Роснафті» та «Лукойлу».  

- Нові обмеження, запроваджені проти енергетичного сектору рф, загрожують суттєвими фінансовими втратами і дестабілізацією російського нафтового експорту. «Роснафта» та «Лукойл» забезпечують близько половини з 9,5 млн барелів нафти, що видобуваються щодня в росії. Під санкції потрапляє приблизно 1 млн барелів на добу — переважно ті, що постачаються до Китаю та Індії.  

- Це найжорсткіші заходи США щодо російської нафтогалузі від початку повномасштабної війни проти України.  

- «Роснафті» та «Лукойлу» доведеться відновлювати мережу підставних компаній і створювати нові схеми продажу, щоб обійти обмеження. У листопаді–грудні очікується різке падіння експорту, однак «повернення до попередніх обсягів» малоймовірне.  

- Раніше обидві компанії вже зазнали суттєвих втрат: прибуток «Роснафти» у першій половині 2025 року впав на 68%, а «Лукойлу» — удвічі. Війна проти України зруйнувала їхню бізнес-модель, змусивши відмовитися від європейських ринків і перейти до складних схем з тіньовим флотом і посередниками в Азії.  

- Через удари українських безпілотників по російських НПЗ перенаправити нафту на внутрішню переробку неможливо, що лише підсилює кризу.

- Попри спроби кремля стабілізувати галузь, витрати на обходи санкцій зростають, а знижка на російську нафту Urals порівняно з Brent може збільшитися до $14 за барель.  

- Минулого року російський нафтовий сектор уже втратив близько $43 млрд — приблизно 30% потенційного доходу. Нові санкції загрожують ще глибшим падінням, що послаблює фінансову основу режиму путіна.

2. Імпорт вантажівок до росії впав до п’ятирічного мінімуму.  

- Імпорт вантажівок до росії обвалився до найнижчого рівня за останні п’ять років через різке падіння продажів на внутрішньому ринку. У січні–вересні 2025 року до країни було ввезено лише 4,8 тис. вантажівок масою понад 16 тонн — на 92% менше, ніж за аналогічний період 2024 року.  

- Попит на важкі вантажівки в росії фактично зупинився після двох років активного імпорту — загалом майже 200 тисяч одиниць техніки. Тепер ринок перенасичений, а дилери не можуть розпродати навіть раніше завезені машини.

- За його словами, нинішніх запасів може вистачити ще на рік. Продажі нових великотоннажних вантажівок у росії за дев’ять місяців впали на 57% — до 32,9 тис. одиниць.

- Особливо різко скоротився імпорт китайських марок, які раніше становили основу ринку: постачання FAW зменшилося на 93%, Sitrak — на 92%, Howo — на 87%, Sany — на 43%. Завезення самоскидів упало на 96%, сідельних тягачів — на 95%, а спеціальної техніки — на 68%.  

- Криза галузі пов'язана не лише з надлишковими запасами, а й зі зниженням інвестиційної активності підприємств, які скорочують витрати на оновлення автопарку через війну та економічні труднощі.

- російський ринок комерційного транспорту фактично перейшов у фазу стагнації, що демонструє глибину структурних проблем економіки рф.

3. У росії різко впали митні надходження до бюджету — мінус 1,4 трлн рублів.  

- Митні збори до бюджету росії обвалилися до найнижчого рівня за останні п’ять років, що стало ще одним свідченням глибокої кризи російської економіки на тлі війни та санкцій.

- За підсумками 2025 року ФТС очікує зібрати лише 5,97 трлн рублів — на 19% менше, ніж торік.  Минулого року митниця перерахувала в бюджет 7,35 трлн рублів, а ще роком раніше — 6,62 трлн. Таким чином, скорочення надходжень становить близько 1,4 трлн рублів.

- Поточні показники стали найгіршими з 2020 року, коли пандемія і падіння цін на нафту різко знизили доходи ФТС.  

- На сьогодні митна служба вже перерахувала 4,5 трлн рублів, з яких 3,7 трлн припадає на імпорт, близько 400 млрд — на експорт, решта — інші платежі. Первинний план Мінфіну передбачав надходження в розмірі 8 трлн рублів, однак фактичні збори виявляться на чверть нижчими.  

- Скорочення митних платежів пов'язане зі спадом імпорту, санкційними обмеженнями на постачання технологій і падінням експорту енергоносіїв через зниження світових цін та західні обмеження.

4. Адміністрація президента США Дональда Трампа готує нові санкції проти ключових секторів економіки росії, зокрема банківського та нафтового, якщо путін не припинить війну проти України.  

- США також обговорюють із європейськими партнерами використання заморожених російських активів для закупівлі зброї для України. Хоча поки невідомо, чи Вашингтон швидко реалізує ці кроки, це свідчить про готовність адміністрації посилювати тиск після запровадження перших санкцій проти «Лукойлу» та «Роснєфті», що вже підняли світові ціни на нафту.  

- Трамп заявляє про прагнення миру, але визнає складність завершення війни. Європейські союзники очікують, що він і надалі тиснутиме на москву.  

- Джерела Reuters зазначають, що США хочуть, аби наступні масштабні дії здійснили європейці. Трамп може взяти паузу, щоб оцінити реакцію кремля. Водночас Сенат США поновив роботу над двопартійним законом про санкції.

- Київ позитивно сприйняв останні кроки Вашингтона. «Знищення воєнної машини росії — найгуманніший спосіб завершити цю війну», — заявила речниця посольства України у США Галина Юсипюк.

5. ЄС закриває росіянам «лазівку» для отримання карт Visa і Mastercard через Білорусь.  

- Європейський Союз вирішив ліквідувати схему, якою росіяни користувалися для оформлення банківських карток Visa та Mastercard у Білорусі.

- У межах 19-го пакета санкцій, затвердженого в четвер, під обмеження потрапив також білоруський філіал «Альфа-Банку», що належить російському капіталу.  

- Нові санкції передбачають повну блокаду активів і заборону на будь-які операції з банком. Також обмеження поширюються на білоруські дочірні структури «Сбєрбанку» та ВТБ, а також на філіали ВТБ у Казахстані та Китаї. Санкції набудуть чинності 2 грудня.  

- Картки білоруського «Альфа-Банку» активно використовували росіяни для міжнародних платежів і поїздок за кордон, адже після 2022 року Visa та Mastercard повністю пішли з російського ринку.

- Тепер цей канал також буде заблоковано, що ще більше обмежить фінансову мобільність громадян рф за межами країни.

6. Китай вперше використав власні танкери для перевезення підсанкційного російського ЗПГ.  

- Китайські судна вперше взяли участь у транспортуванні підсанкційного російського зрідженого природного газу (ЗПГ). Йдеться про газ, вироблений на заводі «Газпром ЗПГ Портова» під Санкт-Петербургом.  

- На супутникових кадрах від 18 та 23 жовтня видно два танкери — Perle і CCH Gas, які стояли поруч у морі неподалік від Малайзії, що свідчить про перевалку палива з борту на борт.

- Судно Perle, що перебуває під санкціями США, перевозило російський ЗПГ, тоді як CCH Gas належить китайській компанії Pacific Gas.

- За даними агентства, це перший підтверджений випадок, коли китайський танкер брав участь у транспортуванні підсанкційного російського газу.  

- Цей епізод фактично став випробуванням рішучості США обмежити енергетичний експорт росії, зокрема через тісну участь Пекіна в обхідних схемах постачання.

7. Болгарія готує заходи щодо свого нафтопереробного заводу, що належить компанії «Лукойл», після санкцій США.  

- Лукойл — провідний імпортер сирої нафти в Болгарію, який керує найбільшим НПЗ країни (Лукойл Нефтохим Бургас), потужністю 190 000 барелів на добу, а також мережею з понад 200 автозаправних станцій і складською інфраструктурою.  

- Після запровадження США санкцій відбулися термінові заходи болгарської влади з метою гарантувати безперебійні поставки нафтопродуктів.  

- Міністр енергетики Жечо Станков заявив, що Болгарія спільно з європейськими партнерами розробляє план дій, тоді як міністр юстиції Георгій Георгієв зазначив, що завод і низка дочірніх структур Лукойлу вже відповідають критеріям американських санкцій, і уряд веде переговори з Вашингтоном для забезпечення подальшої роботи підприємства.  

- Парламент країни ухвалив поправку, що дає уряду та спецслужбам право попередньо затверджувати будь-яку угоду з продажу активів Лукойлу в Болгарії. Служби безпеки та внутрішні органи країни також підсилюють контроль за діяльністю НПЗ як стратегічного об’єкта.

Більше на https://t.me/Omelyan_News