"Atlantic Council: Україна вийшла з транспортної "ізоляції", тепер всі шляхи ведуть на Захід" - Влад Пономарь

"Atlantic Council: Україна вийшла з транспортної "ізоляції", тепер всі шляхи ведуть на Захід" - Влад Пономарь

Транспортне сполучення добре показує, куди фізично та ментально йде суспільство. 5 років тому всі дороги України вели до Москви. Тепер вони ведуть на Захід.

Залізниця.
Більше українців поїхало впродовж 2018 до Європи, ніж до РФ - вперше від початку XIX століття, коли ще за царату було побудовано перші залізниці.
Сполучення до ЄС подвоїлося за рік, а сполучення з РФ впало на 15%.

Автотранспорт.
Словаччина та Польща будують хайвеї, які дійдуть до кордонів України на початку 2020. Та вже й тепер можна купити квиток на автобус з Києва до Варшави за $8.

Авіація.
3 роки тому московські "знавці" глузували, що, забороняючи пряме сполучення між Україною й РФ, Україна "стріляє собі в ногу".
А зараз в Україні - найбільший авіаційний бум у Європі.
Візьмімо Харків. У радянську епоху він був побудований для того, щоб перевозити українців до Москви і Ленінграда. А через 3 роки після скасування всіх польотів до РФ - аеропорт побив рекорд. Мільйон пасажирів - у 20 разів більше, ніж у 2002р.
Харків'яни тепер дешево літають авіакомпаніями LOT до Варшави, Wizz Air до Катовіце, Гданська та Вроцлава, Ernest Airlines - до Риму та Мілана.

Аеропорти України додають нові прямі рейси до Європи.
У 2018р пасажиропотік у Херсоні виріс на 42%, у Львові - на 48%, в «Жулянах» - на 52%.
Власне, "Жуляни" побили рекорд. У 2018р в «Жулянах» було 2,8 млн пасажирів, що в 100 разів більше, ніж у 2010р. Як зростаючий хаб Wizz Air, з "Жулян" вже є прямі рейси у 51 місто, з них 41 - в ЄС.
В "Бориспіль" вже літають 10 нових авіакомпаній, відкрито 25 нових маршрутів і на 2 млн пасажирів збільшено потік за рік.
Разом з Ryanair, який літає з вересня до 17 міст ЄС, Бориспіль планує оновити термінал F і інвестувати в розширення терміналу D.
Зі Львова є 30 рейсів, з них всі, крім двох - в ЄС. У Львові та Kyiv Sikorsk 90% рейсів-міжнародні.
Розповсюдження дешевих рейсів до ЄС на всю Україну Ryanair і Wizz Air планує цього літа, починаючи з Одеси та Харкова.
У березні минулого року, коли Президент Петро Порошенко взяв участь у підписанні угоди з Ryanair у Борисполі, він захоплювався тим, що найбільша авіакомпанія Європи допоможе мільйонам українців відкрити для себе ЄС.
Що все це значить?
Усе це свідчить про безпрецедентний зсув українського суспільства.
Мільйони українців на власні очі бачать Європу. І для роботи, і для навчання, і для туризму.
А вплив безвізу вже такий, що один із одеських власників готелів уже скаржився на втрату клієнтів: ну навіщо їм тепер в Одесу, якщо можна полетіти до Італії?
Бізнес-модель Ryanair - і її потужна маркетингова машина - закликає довести мільйони європейців до України.

Головний комерційний директор Ryanair поінформував про плани його авіакомпанії: інвестиції в $1,5 млрд на українські маршрути, збільшення пасажиропотоку з 1 млн у 2019р до 5 млн у 2023р.
Гендиректор Wizz Air пообіцяв вкласти $2,5 млрд. на українські маршрути, базувати тут до 20 Airbus, а до 2025р досягти 6 млн пасажирів.
Італійський лоукост Ernest Airline запропонував нові регулярні рейси між Kyiv Sikorsk і шістьма італійськими містами. SkyUp, новий український лоукост, пропонує регулярні рейси до Кіпру, Іспанії та Португалії.

Росте ціле покоління українців, які ніколи не бували в Москві чи Санкт-Петербурзі. Їхніми новими орієнтирами є кафе в Кракові, пляж на Адріатиці, музей на півдні Франції.

Невдовзі цей потік піде й у протилежний бік: туристи з Європи в теплий сезон вивчатимуть, куди ж є знижки на вікенд. Європейці відкриють нові міста, куди не треба віз, куди летіти 2-3 години, де все просякнуте історією й де все так дешево.
Те, що я вже бачу з місця, де я живу, в одному кварталі від Київської Золотих Воріт, - це групи іноземців, які слухають екскурсоводів, які говорять різними мовами про Ярослава Мудрого.

Є все для того, щоб 2019р став роком, коли європейці відкриють Україну.

Влад Пономарь