Доля авто з іноземною реєстрацією в Україні...

Доля авто з іноземною реєстрацією в Україні...

У парламенті зареєстрований законопроект, що дозволяє їздити на авто з іноземними номерами більше року.

Правила тимчасового ввезення іномарок в Україну можуть змінитися вже найближчим часом, повідомляють "Спектр Новини" із посиланням на "Автовод". Нагадаємо, позавчора прем’єр-міністр Арсеній Яценюк дав доручення голові Мининфраструкуры Андрію Пивоварскому «розібратися» з машинами на іноземних номерах.

«Треба придумати, як спростити людям переміщення через кордон, і щоб вони через п’ять днів не були зобов’язані виїжджати назад, а могли знаходитися на своїх транспортних засобах тут більш тривалий період часу», — сказав глава уряду.

Його увагу до цього питання привернув «бунт» закарпатських водіїв, які перекрили прикордонний перехід з вимогою продовжити термін перебування авто з іноземною реєстрацією в країні.

Розпорядження Яценюка виконали з дивовижною спритністю. У парламенті з’явився законопроект Віктора Балоги №4223, що передбачає внесення змін до статті 380 Митного кодексу.

Варто відзначити, що це далеко не перший варіант документа, що передбачає врегулювання питання тимчасового ввезення.

Раніше кілька законопроектів вже вивішувалися на офіційному сайті Закарпатської ОДА.

«Як і в попередніх версіях, в офіційно зареєстрованому проекті пропонується збільшити допустимий термін перебування автомобіля на іноземній реєстрації на території України протягом 1 року, при цьому існує можливість продовжити цей термін ще на 60 днів», — відзначають в Autoconsilting.

Власникам таких машин протягом двох місяців потрібно зареєструвати свій транспорт в сервісному центрі МВС, здати іноземні номери на зберігання, а замість них отримати українські.

При виїзді процедуру потрібно виконати в зворотному порядку — власник змінює українські номери на «рідні».

Крім легковиків, протягом року перебувати на території країни без розмитнення зможуть також автобуси і вантажівки масою до 3, 5 т, а також мотоцикли, мопеди, тобто, по суті, весь транспорт, яким активно користуються пересічні громадяни і бізнесмени.

Причому, виїхавши хоча б раз на рік за межі України і в’їхавши назад, водій отримує «індульгенцію» ще на рік, — констатують в Autoconsilting.

У пояснювальній записці до документа автор аргументує свою ідею тим, що вартість б/у авто після їх оформлення в Україні стає непідйомною для більшості пересічних українців.

«Фактично єдиним відносно прийнятним способів ввезення уживаних іномарок є тимчасовий, під зобов’язання вивезення протягом 5-10 днів. За інформацією ВААІД, кількість машин на іноземних номерах зросла в кілька разів (з 250 тис.). У той же час асоціація «Укравтопром» повідомила, що продажі нових авто в 2015 р. становили лише 3, 3 тис. в місяць, чого явно недостатньо для понад 40 млн. українських громадян», — стверджує Віктор Балога.

Автоколони, які переїжджають через кордон, на його думку, створюють масу незручностей. По-перше, на прикордонному контролі шикуються черги, по-друге, погіршується міжнародний імідж України, по-третє, погіршується екологічна ситуація на кордоні і в прикордонних населених пунктах (очевидно, повітря псують автомобільні вихлопи).

Врешті-решт, власники авто з тимчасовою реєстрацією елементарно прогулюють роботу, адже чимало часу йде на закордонні «вояжі».

Втім, нескладно припустити, що у разі ухвалення цього законопроекту, розмитнювати авто і офіційно платити по кілька тисяч доларів податків ніхто не буде.

В історії України вже був період засилля на ринку авто з іноземною реєстрацією (на початку 2000-х дозволялося перебування на закордонних номерах до 2 років).

Але пізніше цю схему прикрили, підрахувавши, що вона завдає бюджету колосальний збиток.

Джерело