Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок санкцій, станом на 01.11.2025

Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок санкцій, станом на 01.11.2025

1. 31 жовтня 2025 року внаслідок спецоперації ГУР МОУ знищено надважливий військовий об’єкт рф — нафтопродуктопровід «Кольцевой».

- Об’єкт розташовувався у Раменському районі Московської області. Антидронова сітка та “захист” воєнізованої охорони не допомогли —усі три нитки, якими агресор транспортував бензин, дизель і авіапальне на фронт, одночасно вибухнули.

- Нафтопродуктопровід повністю виведено з ладу. Агресор терміново кинув на місце вибуху спецслужби та ремонтні бригади. Чергова успішна операція ГУР стала серйозним ударом по військовій логістиці та економіці рф, зокрема у московському регіоні.  

- Пальне, яке постачалось трубопроводом із Рязанського, Нижньогородського та Московського НПЗ, забезпечувало армію, авіацію та промисловість. Довжина «Кольцевого» — 400 км. Щороку через нього перекачували до 3 млн тонн авіапального, 2,8 млн тонн дизеля та 1,6 млн тонн бензину.

2. «Російські залізниці» вперше за п’ять років стали збитковими: борги ростуть, резерви тануть.  

- Державна компанія «Російські залізниці» (РЖД) за підсумками дев’яти місяців 2025 року зазнала збитків у розмірі 4,4 млрд рублів — уперше з 2020 року. Про це свідчать фінансові звіти монополії за російськими стандартами (РСБУ).

- Рік тому компанія звітувала про прибуток у 44 млрд рублів. Однак уже в другому та третьому кварталах РЖД втратили 17,7 млрд, що перекрило заробіток початку року.  

- Попри те, що з операційної діяльності монополія отримала 165,6 млрд рублів грошового потоку, цього вистачило менш ніж на чверть інвестиційних витрат, які сягнули 705,8 млрд рублів.  

- Щоб покрити касовий розрив, компанія збільшує борги та проїдає резерви: за дев’ять місяців обсяг коштів на рахунках РЖД скоротився у 12 разів — із 251,6 до 21,7 млрд рублів. У компанії пояснили збитки «зростанням витрат на обслуговування боргу» через високу ключову ставку.

- Водночас дані свідчать, що боргове навантаження РЖД наближається до рекордного рівня — 1,75 трлн рублів, що на 330 млрд більше, ніж на початку року.  

- Збитковість найбільшої транспортної монополії росії є показовим симптомом глибших проблем економіки, виснаженої війною, санкціями та зростанням вартості запозичень. Уряд, ймовірно, змушений буде компенсувати збитки за рахунок бюджету, що посилить навантаження на фінансову систему держави.

3. російські регіони скорочують витрати через дефіцит коштів.  

- Регіони росії масово урізають бюджети через брак доходів — під скорочення потрапляють навіть соціальні статті. За даними російських джерел, фінансова криза охопила дві третини суб’єктів рф.  

- У Ростовській області влада відмовляється від кредитів через надвисокі ставки. Іркутська область уже скоротила видатки на освіту (мінус 2,2 млрд рублів) і медицину (мінус 2,7 млрд), прогнозуючи недоотримання 9,7 млрд рублів податкових надходжень.  

- Скорочення зачепило й освітню сферу: у 12 регіонах учителі повідомляють про зниження зарплат через скасування доплат.  Дефіцит регіональних бюджетів у першому півріччі сягнув 398 млрд рублів, а до кінця вересня зріс до 725 млрд. Найбільші втрати — у Кемеровській, Архангельській, Мурманській, Вологодській та Іркутській областях.  

- Попри кризу, кремль скорочує фінансову підтримку регіонів, що демонструє глибину розбалансування російської економіки.

4. Індійський НПЗ відмовився від російської нафти через санкції.

- HPCL-Mittal Energy — спільне підприємство з нафтообробки, створене індійським мільярдером Лакшмі Мітталом, — оголосило про припинення закупівель російської нафти.  

- Компанія заявила, що «вже ухвалила рішення призупинити подальші закупівлі» після введення нових обмежень США, ЄС та Великої Британії на імпорт російської сировини.  

- Раніше Financial Times повідомляла, що HPCL-Mittal Energy закупила російську нафту майже на $280 млн, яку транспортували судна, включені до санкційного списку.  

- Рішення компанії стало ще одним ударом по російському енергетичному експорту: все більше індійських нафтопереробних заводів змушені відмовлятися від російської нафти, побоюючись вторинних санкцій Заходу.

5. Литва зупиняє транзит російської нафти до Калінінграда через санкції проти «Роснафти» та «Лукойла».  

- Литва повністю припинить перевезення російської нафти та нафтопродуктів до Калінінградської області після набуття чинності санкцій США та Великої Британії проти компаній «Роснафта» і «Лукойл».  

- Державна компанія «Литовські залізниці» (LTG) оголосила, що з 21 листопада більше не здійснюватиме жодних перевезень, пов’язаних із цими структурами або їхніми дочірніми підприємствами.

- У 2024 році LTG транспортувала між росією та Калінінградом понад 370 тисяч тонн нафтопродуктів, майже всі — продукція «Лукойла». Від початку 2025 року обсяги склали ще 194 тисячі тонн. Після завершення перехідного періоду компанія повністю припинить транзит нафти, у ланцюгу якої присутні санкціоновані структури.

- «LTG не здійснюватиме перевезення, якщо в процесі беруть участь компанії, що перебувають під санкціями США чи Великої Британії, або будь-які їхні партнери», — заявили у компанії.  

- Рішення Вільнюса фактично ізолює Калінінградську область від постачань російської нафти суходолом, посилюючи логістичну та енергетичну вразливість цього російського анклаву.  

- Це черговий приклад того, як санкційна політика Заходу поступово обмежує можливості росії утримувати свої експортні маршрути, а її стратегічні регіони дедалі більше залежать від морських постачань і погодних умов Балтійського моря.

6. Другий танкер із російською нафтою для Індії застряг у морі через санкції США.

- Санкції США проти «Роснафти» та «Лукойла» почали завдавати реальної шкоди російському експорту: вже друге судно з нафтою зупинилося в морі, не змігши доставити вантаж до Індії.  

- Танкер Prometei, який вийшов із російського порту Усть-Луга на Балтиці з близько 40 тис. тонн нафти, з 26 жовтня дрейфує біля узбережжя Індії.

- Судно не може зайти до порту Мундра, через який російську нафту отримувала компанія HPCL-Mittal Energy. Індійський НПЗ у штаті Пенджаб відмовився приймати нафту, що походить від компаній, які підпадають під санкції США.  

- Це вже другий випадок за останній тиждень: раніше танкер Furia, який перевозив 730 тис. барелів сирої нафти від «Роснафти» з порту Приморськ, також зупинився у відкритому морі поблизу Німеччини.  

- Судно прямувало до індійського штату Гуджарат, де розташовані великі нафтопереробні заводи Reliance Industries та Bharat Petroleum. Однак обидві компанії почали відмовлятися від закупівель російського палива після того, як проти «Роснафти» і «Лукойла» були запроваджені блокуючі санкції.  

- Зупинка російських танкерів — сигнал серйозних проблем для експорту москви, який ще донедавна залишався одним із небагатьох джерел валютних надходжень.

- Ланцюги постачання руйнуються, а навіть традиційні партнери росії на кшталт Індії дедалі обережніше уникають ризиків вторинних санкцій.

7. Індійська Nayara Energy намагається втримати роботу за рахунок російської нафти, попри санкційний тиск.  

- Індійська нафтопереробна компанія Nayara Energy, майже наполовину контрольована російською «Роснафтою», змушена працювати виключно на російській нафті, попри падіння обсягів і ризик вторинних санкцій.  

- Після запровадження Євросоюзом санкцій у липні переробка на заводі компанії у Вадинарі впала до 70–80% потужності. Раніше підприємство працювало на 104% від норми, але санкційні обмеження та скорочення доступу до фінансування змусили його зменшити обсяги.  

- Нині показники частково відновилися — до 90–93%, проте лише завдяки використанню російської нафти, придбаної через посередників, аби формально обійти санкційні заборони.  

- За даними відстеження суден, Nayara Energy отримує нафту, яку «Роснафта» продає через трейдерів, що не підпадають під обмеження, однак аналітики зазначають, що такі схеми є тимчасовими і підвищують ризик потрапляння компанії під вторинні санкції.  

- Фактично, Індія стає останнім великим ринком збуту для російської нафти, тоді як більшість міжнародних компаній згортають співпрацю з Москвою.

- Залежність «Роснафти» від «сірих» каналів збуту свідчить про дедалі глибшу ізоляцію російського енергетичного сектору.

Більше на https://t.me/Omelyan_News