Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок санкцій, станом на 05.12.2023

Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок  санкцій, станом на 05.12.2023

1. Доходи федерального бюджету рф від нафти і газу в листопаді 2023 р скоротилися на 41% до жовтня цього року, випливає з даних Мінфіну рф.

- Рекордні жовтневі збори забезпечувалися сплатою нафтового податку на додатковий прибуток за третій квартал, а також нульовим демпфером для нафтовиків.

- За підсумками одинадцяти місяців нафтогазові надходження скоротилися на 23,3% до 8,17 трлн рублів з 10,65 трлн рублів у січні-листопаді 2022 року.

- Мінфін рф прогнозує у 2023 році скорочення нафтогазових доходів на 23% до минулого року до 8,86 трильйона рублів.

2. Автозапчастини в росії з початку року подорожчали на 17%.

- Вартість автозапчастин в каталогах зі страхового ремонту легкових машин за 2023 рік зросла в середньому на 17%.  

- Зростання цін пов'язано з ослабленням рубля, санкціями та зростанням логістичних витрат.

- Найбільше зросли ціни на запчастини для машин марок, що пішли з росії.

3. У росії не змогли відкрити жодного нового родовища рідкісних металів.

- За 2023 рік у рф не вдалося відкрити жодного нового родовища дефіцитних видів сировини, до списку яких входить 60 елементів, такі як літій, ванадій, молібден і вольфрам, що використовуються в різних галузях — від виробництва електромобілів до аерокосмічної промисловості.

- Причина — у відсутності технологій.

- Росія не має власних розробок, що дозволяють відокремлювати цінні метали від попутних елементів, що суттєво збільшує капітальні витрати видобувних компаній.

- Що стосується вже розвіданих родовищ, то більшість із них перебувають у важкодоступних районах, де немає енергетичної та транспортної інфраструктури.

4. У цивільних авіаперевезеннях росіії частка міжнародних рейсів впала до 5%.

- Раніше це було співвідношення 30 до 70: 30% — міжнародних, 70% — внутрішніх.  

- На сьогодні 95% рейсів російських авіакомпаній — тільки внутрішні й 5% — міжнародні.

- Попит, який є на польоти за кордон перекладається на ті компанії, які продовжують літати у рф. Як правило, йдеться про Азію, Близький Схід, інші країни, які допомагають росіянам потрапляти в Європу і в інші точки світу.

- На думку експертів, скорочення операційного флоту рф призведе до закриття тих авіанапрямків, які раніше були на межі рентабельності.

- Зменшення кількості бортів, провізних потужностей впливає на те, що конкуренція за це місце, за його купівлю зростає. Це безпосередньо лягає у вартість квитка.  

- Крім того, у вартість квитка також буде включені й необхідні додаткові кошти на обхід санкцій, тому що за вживану запчастину російські компанії платять практично як за нову, - вважають експерти.

5. У Європейському союзі обговорюють можливість потенційної конфіскації приватних російських активів за обхід санкцій ЄС, якщо порушення буде доведено в суді, — європейський комісар юстиції та верховенства права Дідьє Рейндерс.

- «Частина з тих 28 млрд євро, які вдалося заморозити в Європі, можливо, вийде конфіскувати за рішенням суду у зв'язку з кримінальним злочином, але спочатку в ЄС мають завершитися переговори, які стосуються державних активів», — заявив Рейндерс.

6. Зусилля Заходу щодо обмеження доходів росії від продажу нафти не працюють на повну.

- За останній рік ця схема коштувала Кремлю 34 млрд євро експортних доходів. Але це набагато менше, ніж розраховували.

- Крім того, вплив найбільше відчувався в першій половині 2023 року, а потім ослаб.

- Зараз російська нафта постійно продається дорожче за 60 доларів. Західні країни не змогли усунути лазівки у санкціях. Трейдери просто ігнорують стелю цін і російська нафта продається приблизно за 70 доларів за барель.

- Близько 48% російських нафтових вантажів перевозилися танкерами, що належать або застраховані в країнах G7 і ЄС.

- Теоретично гранична ціна має поширюватися на ці судна, але на практиці під удар потрапили лише деякі оператори. Лазівки для нафтопереробки також підривають зусилля Заходу.

- Індія дешево купує величезні обсяги російської нафти, переробляє її і потім продає усім охочим без обмежень.

- Це означає, що європейські споживачі можуть несвідомо використовувати бензин, дизельне та авіаційне паливо, вироблене з російської нафти, одночасно фінансуючи збройні сили москви.

- За останній рік Делі збільшив імпорт російської нафти на 134%, на частку припадає майже половина російської морської торгівлі сирою нафтою.

- Одночасно різко зріс індійський експорт паливних продуктів до ЄС.

7. росія використала всі винятки та недоліки, які залишили у санкціях G7 та партнери.

- "Заборона SWIFT була половинчастим заходом, який не поширювався на банки, що сприяють транзакціям в сфері енергетики.

- Обмеження ціни на нафту не має надійного механізму примусового виконання — росія обходить його, використовуючи тіньовий флот для транспортування.

- Нарешті, російські резерви на Заході були заморожені, але Москва накопичила свої золотовалютні резерви задовго до вторгнення 2022 року, що дозволило їй пом'якшити ефект від цього заходу", — зазначають аналітики.

- Окрім нафти, росія отримує доходи від експорту алмазів, які рф продовжує продавати в ОАЕ, які цього року були країною призначення номер один для російських алмазів.

- Тож співпраця з ОАЕ задля обмеження доходів рф від експорту алмазів має стати наступним кроком G7.

- Удосконалення потребує і боротьба з поставками до росії технології подвійного призначення від західних компаній через посередників і виробників у третіх країнах.

- Більше половини російського імпорту товарів військового призначення надходить від західних виробників. "Захід вжив важливих заходів, щоб позбавити росію доходів і військової могутності; тепер йому потрібно звернути увагу на методи ухилення рф від сплати податків і працювати з приватним сектором, щоб забезпечити виконання економічних заходів.

- Кремль змусить свою військову машину працювати доти, доки надходитимуть доходи від продажу нафти, а росія зможе пом'якшувати і обходити західні обмежувальні економічні заходи", — резюмують аналітики.

8. Митниця Фінляндії розслідує кримінальну справу про можливе незаконне постачання до росії різних товарів, що підпадають під санкції ЄС, на суму понад два мільйони євро, включаючи майже 3,5 тисячі безпілотників.

- Розслідування проведено у відношенні двох фінських компаній, які постачали електроніку, дрони та обладнання, класифіковане як оборонне, в треті країни, але воно йшло транзитом через росію.  

- Як припускають у митниці, товари насправді поставлялися до росії.

9. Президент Бразилії Лула да Сілва заявив, що путіна покличуть на саміт «Великої двадцятки» до його країни, але дав зрозуміти, що його можуть заарештувати у разі прибуття.

- «Президента росії путіна буде запрошено на саміт «Двадцятки» до Бразилії, але йому доведеться мати справу з міжнародним ордером на його арешт», – сказав да Сілва.

- Він нагадав, що Бразилія є учасником конвенції Міжнародного кримінального суду (МКС) та несе відповідальність за її дотримання.

10. Обмеження імпорту через західні санкції призвело до дефіциту патронів для біатлону в росії.

- Раніше спортсмени в рф виходили на старт з імпортними патрономи, а сьогодні ці патрони недоступні у росії.

- В рф залишився тільки Клімівський завод, який робить біатлонні патрони, але якість цих патронів бажає кращого, вважають спортмени.

Більше на https://t.me/OmelyanNews