Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок санкцій, станом на 14.03.2025

Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок  санкцій, станом на 14.03.2025

1. Ціна російської нафти наближається до критичного рівня для бюджету, що створює серйозні виклики для кремля, який значною мірою залежить від доходів від експорту енергоресурсів.  

- Вартість марки Urals продовжує знижуватися, опустившись до $54 за барель — це найнижчий показник за останні 14 місяців.  

- У балтійських портах Urals продається за $53,95, а в Новоросійську — по $55,94. Порівняно з січнем, коли ціни перевищували $70, російська нафта подешевшала майже на чверть. А відносно кінця 2024 року падіння становить понад 10%.

- Нинішні котирування нафти вже на 20% нижчі від розрахункового рівня, закладеного у бюджеті рф — $69,7 за барель.  При вартості нафти нижче $60 уряд використовує кошти Фонду національного добробуту (ФНД) для покриття дефіциту.

- Але доступні резерви фонду зараз перебувають на рекордно низькому рівні — $37,5 млрд, і здебільшого складаються з китайських юанів та золота.  

- Якщо ціни впадуть до $50, ФНД вистачить приблизно на рік.

2. Авіакомпанії росії втрачають літаки через санкції та нестачу запчастин.  

- російські авіаперевізники продовжують скорочувати авіапарк через відсутність ресурсу, неможливість ремонту та авіаційні інциденти. У 2024 році з експлуатації виведено 58 літаків.  

- Загалом у росії лише 1138 літаків для комерційних перевезень, і ця кількість постійно зменшується.

- Водночас поповнення авіапарку вкрай повільне: у державний реєстр занесено лише 4 нові літаки російського виробництва та 49 вертольотів.  

- російська авіаційна галузь потерпає від санкційного тиску, нестачі західних запчастин та неможливості повноцінного обслуговування літаків Airbus та Boeing.

- Це змушує перевізників використовувати ризиковані схеми для підтримки експлуатації лайнерів, зокрема "канібалізацію" – розбирання літаків на запчастини.

3. росія використовує криптовалюту для продажу нафти в обхід санкцій.  

- росія активізувала використання криптовалют у розрахунках за нафту з Китаєм та Індією, щоб обійти санкції Заходу. Це перший випадок, коли цифрові валюти, такі як біткоїн, ефір та стейблкоїн Tether, використовуються в нафтовому секторі рф.

- Раніше такі методи застосовували санкційні держави на кшталт Ірану та Венесуели, які уникали використання долара.  

- Китайські покупці платять юанями на офшорні рахунки торгових компаній-посередників. Потім ці кошти конвертуються у криптовалюту, переводяться на інший рахунок, а згодом – у рублі в росії. Обсяги операцій обчислюються десятками мільйонів доларів щомісяця.  

- Ця схема стала відповіддю на жорсткі санкції США, які обмежили можливість розрахунків у доларах та євро.

- Однак основна частина угод у нафтовому секторі росії все ще проводиться через дирхами ОАЕ та інші альтернативні валюти.

4. США посилили санкції проти російських банків і нафти після відмови Путіна від перемир’я.  

- Вашингтон заблокував дев’ять найбільших банків рф, включаючи Сбербанк, ВТБ та Альфа-Банк, а також Центральний банк і Національний кліринговий центр, що паралізує розрахункову систему Московської біржі.  

- Скасування ліцензії унеможливить закупівлю російської нафти європейськими країнами без ризику санкцій.

- Білий дім попереджає про подальший тиск, якщо Кремль не припинить війну.  

- Санкції посилилися після того, як Путін фактично відхилив пропозицію США та України про 30-денне перемир’я, заявивши, що є “нюанси”.

5. Найбільша держкомпанія Китаю припинила закупівлі нафти з рф через санкції США.  

- Китайські державні нафтові компанії скорочують або припиняють закупівлі російської нафти через нові санкції США. Sinopec і Zhenhua Oil повністю зупинили поставки, а PetroChina і CNOOC зменшили обсяги.

- Sinopec проводить перевірки на відповідність санкціям і чекає результатів можливих переговорів між США і росією щодо війни в Україні.

- Поставки можуть відновитися, якщо санкції будуть послаблені.  

6. Санкції США паралізують російський нафтовий експорт: танкер із сирою нафтою Sokol добирався до Китаю у сім разів довше.  

- Постачання російської нафти до Китаю стикається з безпрецедентними затримками через санкції США, що були введені у січні.

- Доставка двомільйонного барельного вантажу сирої нафти Sokol зайняла понад сім тижнів, що у сім разів довше за стандартний маршрут до Китаю.  

- Танкер Daban, що транспортував нафту з російського проєкту «Сахалін-1», зіткнувся із серією перешкод, перш ніж нарешті пришвартувався у китайському порту Хуандао. Після завантаження у лютому він двічі не зміг пришвартуватися у китайських портах, що свідчить про проблеми з прийомом санкційної російської нафти.  

- Санкції адміністрації Байдена, введені проти 161 танкера, великих російських нафтовидобувних компаній, страховиків та китайських термінальних операторів, серйозно підірвали здатність москви постачати нафту на світові ринки.

- Танкер Daban, який сам не підпадає під санкції, раніше використовувався для перевезення іранської нафти під іншою назвою, що ще більше підтверджує використання росією тіньових схем постачання.  

- У Балтійському морі ще один російський танкер не може розвантажити свій вантаж уже понад місяць, що вказує на системні проблеми з експортом російських енергоресурсів.  

- Збої в постачанні створюють значний тиск на нафтові доходи кремля та підтверджують ефективність санкційного режиму, який змушує москву вдаватися до дедалі ризикованіших та дорожчих схем обходу обмежень.

7. G7 попередила росію про нові санкції у разі відмови від припинення вогню.  

- Лідери країн G7 у п’ятницю наголосили на необхідності надійних механізмів безпеки для забезпечення реального припинення вогню між Україною та росією, заявивши, що москва повинна погодитися на ті ж умови, що й Київ, або зіткнутися з новими санкціями.

- «Члени G7 закликали росію відповісти взаємністю, погодившись на припинення вогню на рівних умовах і впровадивши його в повному обсязі», — йдеться у фінальному проекті заяви.  

- До складу G7 входять Велика Британія, Канада, Франція, Німеччина, Італія, Японія та США, які продовжують координувати санкційний тиск на Москву, щоб змусити її припинити війну.  

- Це черговий сигнал Заходу про те, що половинчасті кроки з боку кремля не будуть прийнятними, а будь-які спроби затягнути переговори без реальних зобов’язань призведуть до посилення економічних обмежень для росії.

8. США несподівано почали шукати шляхи для співпраці з «Газпромом», компанією, яка роками вважалася символом енергетичного впливу кремля.

- Адміністрація Трампа розглядає можливість відновлення російського газу на європейському ринку, що суперечить попередній риториці Вашингтона про енергетичну незалежність Європи.  

- путін вже натякнув, що США можуть допомогти повернути російський газ у Європу, а Трамп, який раніше засуджував залежність ЄС від Москви, тепер розглядає варіанти угод.  

- Зруйнований «Північний потік», санкції проти росії та спроби послабити її зв’язки з Китаєм та Іраном створюють підґрунтя для нових енергетичних домовленостей.

- Проте європейські союзники США не поспішають радіти: їм ще вчора обіцяли повну незалежність від російського газу, а тепер у Вашингтоні розглядають можливість чергового перегляду енергетичної політики.

9. Європейський Союз продовжить санкції проти російських олігархів.  

- ЄС готовий підтримати подовження санкцій проти російських олігархів після того, як Угорщина відмовилася від свого спротиву. Дипломати блоку досягли домовленості, яка передбачає продовження обмежень ще на шість місяців, хоча Будапешт спочатку вимагав виключення з санкційного списку вісьмох осіб.  

- Венгерський прем’єр Віктор Орбан, відомий своєю проросійською позицією, раніше намагався заблокувати санкції, однак зрештою був змушений відступити. Люксембург також намагався в останній момент домогтися скасування санкцій проти олігарха Михайла Фрідмана, але ця ініціатива провалилася – санкції проти нього залишаються в силі.  

- Попри те, що суд ЄС минулого року постановив скасувати обмеження проти Фрідмана і його партнера Петра Авена, ЄС оперативно оновив санкційний список, знову включивши їх до нього.  

- ЄС прагне посилити економічний тиск на росію, використовуючи санкційні механізми, які потребують одностайної підтримки всіх 27 держав-членів блоку.

- Нинішнє продовження обмежень свідчить про те, що навіть спроби союзників кремля всередині ЄС не можуть зупинити послідовну політику Брюсселя щодо стримування російської агресії.

10. Найбільшого авіаперевізника Балтії викрили у закупівлі російського пального в обхід санкцій.

- Латвійська авіакомпанія airBaltic, незважаючи на санкції Євросоюзу, продовжувала закуповувати авіаційне пальне з росії після початку повномасштабного вторгнення в Україну.

- Компанія провела щонайменше 13 угод, з яких 11 були укладені у 2023 році з компанією «Татнефтьавиасервис», а ще дві — у лютому та березні 2022-го за контрактами з «Газпромнефть-Аэро».

- Загалом airBaltic імпортувала 3100 тонн авіаційного пального на суму 206,7 млн рублів.  

- Ця інформація була виявлена у митних базах ImportGenius та закритому архіві зовнішньоекономічної діяльності росії.

- Пальне використовувалося для заправки міжнародних рейсів airBaltic. У базах товар значиться під кодом «2710192100» – пальне для реактивних двигунів. ЄС заборонив постачання такого пального з росії ще у червні 2022 року.

- Загалом airBaltic намагалася провести 28 закупівель, з яких 15 позначені як скасовані. Однак припускається, що це могло бути зроблено для приховування постачань. Також існує версія, що пальне могло експортуватися з росії авіатранспортом до третьої країни, а потім постачатися до Латвії.  

- Цей скандал ставить під питання дотримання санкційного режиму країнами Балтії та підриває довіру до політики ЄС щодо стримування російської економіки.

Більше на https://t.me/Omelyan_News