Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок санкцій, станом на 19.01.2024

Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок  санкцій, станом на 19.01.2024

1. Росія ризикує втратити азіатський вугільний ринок через ставки тарифів перевалки.

- Порт ОТЕКО (Тамань), що належить громадянину Бельгії Мішелю Литваку, останніми роками значно піднімав ставки: якщо у 2022 році вартість перевалки вугілля була близько $15 за тонну, то зараз – $43. І це на тлі глобального падіння цін на вугілля.

- Таким чином, для представників вугільної галузі при собівартості тонни вугілля $50 робота незабаром може стати нерентабельною.

- Якщо ситуація не зміниться, росії доведеться піти з Азії, її місце займуть австралійське, індонезійське вугілля.

2. Сім літаків російських авіакомпаній зламалися під час рейсу.

- Технічні проблеми продовжують переслідувати російські авіакомпанії не тільки на землі, але і під час рейсів.

- Сьогодні літак Boeing 737 авіакомпанії "Победа", що летів маршрутом Москва - Кемерово, здійснив вимушену посадку в Новосибірську через несправність.

- Це вже восьмий інцидент із літаком авіакомпанії з початку року та сьомий під час рейсу за останні сім днів.

3. Вашингтон поширив антиросійські санкції на судноплавну компанію Hennesea Holdings з ОАЕ.

- Також під рестрикції потрапили 17 пов'язаних із нею танкерів під прапором Ліберії. Обмеження введено щодо танкерів Aristo (здійснює перевезення хімікатів), HAI II, HS Arge, HS Everett, HS Glory, HS Legend, HS Star, LA Pride, Osperous, Peria (перевезення нафти), HS Buraq, HS Esberg, Sensus (продовольство), Mona, Nellis, Sara II, Uze (нафтопродукти, хімія).

- Ці судна причетні до перевезень російської нафти, вважають у Білому домі. США і ЄС намагаються вжити заходів проти компаній, які беруть участь в обході санкцій на російську нафту.

4. Європейський Союз розпочав обговорення нового пакету санкцій, який він має затвердити до 24 лютого — дворічного терміну вторгнення росії в Україну.

- Потенційні заходи можуть включати додаткові списки, додаткові торговельні обмеження та припинення подальшої здатності москви обходити санкції блоку як через треті країни, так і через компанії в ЄС.

- Також тривають дискусії щодо планів створення нового фонду для військової підтримки України, який деякі країни ЄС хочуть використати як спосіб обновити поточний механізм фінансування, відомий як Європейський фонд миру.

5. Європарламент закликав позбавити Угорщину права голосу у блоці.

"345 депутатів виступили "за" резолюцію, яка засуджує "навмисні, безперервні та систематичні зусилля угорського уряду, спрямовані на підрив основних цінностей ЄС".

6. Китай почав активніше купувати російську нафту через суперечки з Іраном.

- Поки Іран підвищує ціни на свою нафту, Китай змушений активніше купувати російську нафту.

- Купівля нафти з росії стала більш привабливою через знижки нафтопроводом ВСТО.

- Майже 4 млн тонн нафти, які купили приватні китайські нафтопереробні заводи, продано за 2 тижні січня. Китай є найбільшим імпортером енергоресурсів.

- За даними ОПЕК, у листопаді москва експортувала до Пекіна 21 відсоток нафти, проти 17 відсотків у жовтні.

7. Міжнародне енергетичне агентство (МЕА) знову підвищило прогноз зростання світового попиту на нафту на 2024 рік, хоча його прогноз залишається нижчим за очікування ОПЕК.

- В останні роки МЕА та Організація країн-експортерів нафти (ОПЕК) конфліктували через такі питання, як майбутній попит на нафту.

- МЕА очікує, що попит на нафту досягне піку до 2030 року, оскільки світ переходить на більш чисті види палива, але ОПЕК відкинула цю думку в своїй статті, опублікованій в середу.

- МЕА, яке консультує промислово розвинені країни, в четвер спрогнозувало, що світове споживання зросте на 1,24 мільйона барелів на добу у 2024 році.

- Це третій поспіль перегляд прогнозу в бік збільшення за останні кілька місяців, але він виявився нижчим за прогноз ОПЕК на рівні 2,25 млн барелів на добу.

8. Австрійська OMV продовжить закупівлю російського газу.

- Глава OMV повідомив, що концерн ухвалив раціональне рішення, підписавши контракт на 20 років з «Газпромом» із зобов'язаннями «бери або плати».

- Також Альфред Штерн заявив, що геополітика, звичайно, важлива, але й не варто забувати, що концерн вклав у ВВП країни понад півтора відсотка.

- Глава OMV стурбований ризиком припинення транзиту через Україну, але наголосив, що концерн застрахувався шляхом диверсифікації. У грудні 2024 року закінчується контракт на транзит російського газу до Європи через Україну.

9. Банки Китаю відмовилися приймати долари від компаній із росії.

- Китайські банки відмовилися проводити будь-які платежі у доларах із компаніями з росії, а деякі припинили кореспондентські відносини з російськими кредитними організаціями.

- Це сталося після того, як США 22 грудня посилили контроль за дотриманням обмежень проти росії та пригрозили іноземним банкам вторинними санкціями за порушення обмежувальних заходів.

- До попередження США про вторинні санкції російські компанії могли відправляти до Китаю платежі в доларах із великих вітчизняних банків через SWIFT і за рахунок кореспондентських відносин.

10. Сотні машин Caterpillar імпортовано до росії через Фінляндію.

- За даними російської митної статистики, з лютого 2022 року по лютий 2023 року до росії через фінські порти доставлено 270 одиниць спеціальної техніки.

- Нові екскаватори, бульдозери та ковшові навантажувачі були завезені через порти Котка, Гельсінкі та Ханко.

- Міжнародні компанії Caterpillar та Zeppelin International продовжували заробляти гроші, продаючи техніку до росії.

11. Швейцарський виробник шоколаду потрапив до списку спонсорів війни.

- Швейцарський виробник шоколаду Barry Callebaut внесений до списку спонсорів війни в Україні. Про це повідомляє Національне агентство запобігання корупції (НАЗК).

- Як наголошують в НАЗК, Barry Callebaut залишилася працювати в росії, використовуючи маніпулятивні твердження про постачання в рф товарів первинної необхідності й стверджуючи, що "шоколад є частиною щоденного раціону багатьох".

Більше на https://t.me/OmelyanNews