Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок санкцій, станом на 21.06.2022

Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок санкцій, станом на 21.06.2022

1. росіяни не помітили у магазинах нульової інфляції від Росстату.

- російські громадяни продовжують скаржитися на ціни в магазинах, що стрімко зростають.

- Для мільйонів російських споживачів державні дані про ціни залишаються статистичним міражем.

- Дві третини громадян вважають, що за останній місяць зростання цін на основні продукти харчування не тільки не сповільнилося, а й навіть прискорилося.

- Помітити продуктову дефляцію, яку рапортує Росстат, вдалося лише 1% респондентів.

- Ще 5% заявили, що ціни за останній місяць хоч і зростали, але повільніше.

- Більше половини росіян - 52% - чекають продовження зростання цін: 34% - з колишньою швидкістю, а 16% - швидше, ніж раніше.

путін, нагадаємо, 25 травня запевняв, що інфляція в рф нижча, ніж у Європі та США, якщо «подивитися на структуру їхньої економіки», а через два тижні заявив, що зростання цін вдалося «взяти під контроль» і з середини травня воно «взагалі зупинилося».

2. російська влада визнає зростання безробіття.

"Напруга на ринку праці в рф поступово починає зростати, спостерігаємо зростання безробіття, яке реєструється в центрах зайнятості, - заявив Міністр праці та соціального захисту рф.

3. Держдума росії ухвалила закон, який захищає тих, хто займає паралельним імпортом (ввозить товари до росії без згоди правовласників із затвердженого урядом переліку - контрабанда), від кримінальної та адміністративної відповідальності.

- Ozon та «Яндекс маркет» почали організовувати паралельний імпорт товарів брендів, які припинили постачання.

- Експерти попереджають, що продукція в результаті виявиться дорожчою на 5–50%, а відновити асортимент у попередньому вигляді не вдасться.

- Гарантії якості та обслуговування на контрабандний товар не надаються.

4. Російські банки, які потрапили під санкції, заборонили валютні перекази навіть усередині країни.

- Перераховувати валюту можна лише між своїми рахунками у банку. Це стосується клієнтів ВТБ, Альфа-Банку, Сбербанку і Россільгоспбанку.

5. Росбанк з 4 липня запроваджує комісію за обслуговування валютних рахунків росіян (0,5% на місяць).

6. Деякі російські оператори зв'язку почали стягувати плату при підключенні сім-карт, ціна за операцію становить 50 рублів.

- Зміни зумовлені збільшенням витрат на надання послуг та збереження високої якості зв'язку.

- Оператор Yota пояснив стягнення плати оновленим ціноутворенням виробництва сім-карт.

7. РФ потребує приблизно 170 тисяч IT-фахівців, брак яких виник після від'їзду айтішників з країни через санкції, повідомили в уряді рф.

8. Канада готується ухвалити закон, що дозволяє вилучати підсанкційні активи рф.

- Міністр фінансів Христя Фріланд розробила законопроєкт про бюджет, у якому прописала механізм арешту та вилучення російських активів.

- Цей крок обговорювався та координувався з міжнародними партнерами Оттави, зокрема з Вашингтоном.

- «Надзвичайно важливо відшукати кошти для відновлення України. Я не можу уявити більш відповідного джерела такого фінансування, ніж конфісковані російські активи»,- повідомила Фріланд.

9. Євросоюз розглядає можливість запровадження санкцій, пов'язаних із російським золотом.

10. Німецька компанія Linde (ключовий виробник обладнання для поділу та зрідження газів) відмовилася від роботи з «Газпромом» щодо проектування та будівництва ЗПГ-заводу в Усть-Лузі.

- У березні компанія оголосила про припинення розвитку у росії, але від ключових контрактів досі не відмовлялася.

11. Японські банки різко скоротили фінансування проектів у рф.

- Фінансування проектів у РФ японськими банками, включаючи кредити, інвестиції та інше, у березні цього року (останній місяць фінроку в Японії) зменшилося відразу на 15,3% у річному зіставленні до $8,02 млрд.

12. Обмеження на перевезення санкційних товарів до Калінінграда, які ввела Литва, поширюються і на вантажний автомобільний транзит.

- "Часткове обмеження вантажного транзиту стосується й автомобільного транспорту, що прямує через Литву. Тому, як і залізничні, ці вантажі на сьогодні можна перевозити лише морем".