Ви не повірите, в таборі прибічників ЗЕ святкують гучну перемогу. Сядьте аби не впасти. Вони радіють, що нарешті по Порошенко завдано нищівний удар. Бо мовляв, бізнес Порошенка вже хитається і скоро завалиться остаточно, а з ним, мовляв, зійде з політичної сцени тричі ненависний їм «гетьман». На підставі чого вони роблять такий карколомний висновок? Бо, ну от корпорація «Богдан» визнана банкрутом, завод «Кузня на Рибальському» стоїть. Це – перемога! Життя вдалося! Капець «баризі»! «Рошен» - наступний! Правильно?
Знаєте, тепер я розумію, як виглядав розгул люмпена після приходу до влади більшовиків, коли під гаслом «грабуй награбоване» розтягували на гайки сучасні виробництва, і коли під «чорний переділ» землі ділили землі дослідницьких господарств. Особливо нині мені подобається коли про параметри бойових кораблів (!) з розумним виглядом просторікують НЕ офіцери-моряки і не інженери корабельного виробництва (!!) – а просто патякали з інтернету. Хмурячи лобики вони доводять що ті кораблі – непотріб. Звісно, навіщо закінчувати виш, здобувати практику на виробництві і в морі, учитися враховувати людський фактор? Навіщо професіонали, якщо Тарас з Фейсбука прийде і все розповість?
Ці люди радіють тезі «бізнес Порошенка валиться» і навіть не пробують дізнатися, чи має взагалі Петро Порошенко до того бізнесу якийсь стосунок? Так от, з корпорації «Богдан» Порошенко вийшов задовго до свого президентства, це чисто бізнес Олега Гладковського. «Кузня на Рибальському» була продана, тобто зараз розорюють не Порошенка, а Сергія Тигіпко. Який розвал заводу реагує на диво тихо. Певно – має в тому інтерес.
Інтерес простий. Вже навіть «Слово і діло», яке давно веде проти Порошенка спрямовану медіа-компанію, схаменулося, що з банкрутством «Богдану» Україна втрачає вітчизняного автовиробника. Бо КрАЗ – теж банкрут. Бо всі обіцянки зелених реанімувати КрАЗ – на користь бідних. Бо замість вантажівок вітчизняного виробництва, в ЗСУ заводять чеську «Татру», менеджмент якої нашим чиновникам щиро роздає відкат… вибачте, бонуси. А ми?
Розумієте, держава мусить щось виробляти. Бюджет держави напряму залежить від того, яку додану вартість виробляє держава на душу населення. Якщо замість високотехнологічної техніки держава здатна виробляти тільки зерно (на імпортній техніці) та сталь низької якості в злитках – така держава ніколи не стане сучасною. Буде просто сировинний придаток. Держава другого сорту.
Аби виробляти автівки або кораблі, мало якісний конструкторських розробок та гідного обладнання. Потрібна культура виробництва – я вам це кажу як інженер-виробничник з 20-річним стажем. Яке б не було у вас обладнання, якщо оператори працюють «на відчепися», гідної техніки ви не створите. На заводах BMW існують цілі династії робочих. Таку культуру нереально створити за 4-5 років, її вирощують десятиріччями. Як троянди дорогих сортів. Гладковський свої автівки збирав з різних комплектуючих, в т ч іноземних, але помалу він створював виробництва які могли ті чи інші деталі та вузли виробляти якісно. Дійшов би і до трансмісій, і до двигунів – сама логіка виробництва приводить до цього. Те саме – «Кузня на Рибальському» де докладали неймовірних зусиль, аби зберегти культуру виробництва, посиливши її сучасною технікою.
Нині це все розвалюється – під гаслами перемоги над корупціонерами. Іноземні виробники цьому розвалу аплодують стоячи – ми самі, повіривши солодким казочкам зачистили свій ринок для них. Вороги аплодують так само – ми самі нищимо своє майбутнє. А ми?
Кому ми робимо гірше? Гладковському? Порошенко? Повірте, у них все буде дивовижно. А от у українців… Випускник вишу буде не кораблі будувати – він буде в кращому разі ремонтувати імпортні трактори. Підприємцю, який надумає сунутися у виробництво автотранспорту, зразу нагадають про долю Гладковського – дивися мовляв, що з тобою буде.
Це те майбутнє якого ми хочемо? Хоча про що я? Ми ж панів і буржу… вибачте, «бариг і корупціонерів» перемагаємо!