У МОН оприлюднили показники освітнього бюджету-2024. Кабінет Міністрів затвердив проєкт державного бюджету на 2024 рік. Загалом на освіту закладено 178,8 млрд грн, з них 148,5 млрд – загальний фонд МОН. Це майже на 22% більше, ніж 2023 року.
В Україні реорганізують мережу коледжів і підрозділів вишів. МОН пропонує реорганізувати або припинити діяльність територіально відокремлених структурних підрозділів вишів, які здійснюють діяльність у сфері вищої та фахової передвищої освіти.
Уряд змінив умови надання субвенції на шкільні автобуси. Відтепер для придбання автобусів пріоритетними є школи, де учні навчаються в очному або змішаному форматах. Насамперед – щоб ті учні, які відвідують школу фізично, змогли продовжувати навчання.
МОН планує підпорядкувати всі цивільні виші. Міністерство освіти і науки планує реструктуризувати мережу цивільних державних закладів вищої освіти, але перепоною на цьому шляху є подрібненість вишів між сферами управління різних державних органів.
Уряд відновив фінансування реформи НУШ. На реформу цього року спрямують 473 млн грн. Очікується, що субвенція дозволить забезпечити безперервність навчання за новим Держстандартом базової освіти, продовжити пілотування НУШ та підготовку педагогів.
Термін подання заяв про атестацію вчителів продовжено. Учителі, які проходитимуть чергову або позачергову атестацію, можуть подавати відповідні заяви до 20 грудня. Продовження терміну подачі заяв має розширити можливості для реалізації прав педагогів.
До очного навчання повернулось 500 тисяч учнів. Цього навчального року до очного навчання повернулися майже пів мільйона учнів. Наразі майже половина всіх школярів навчається аудиторно. Водночас очне навчання можуть дозволити не всі регіони.
Освіта – друга за важливістю після оборони, – міністр. Освіта є найголовнішим пріоритетом в Україні. Важливішою за неї є лише оборона. За словами міністра освіти, надважливим зараз є облаштування укриттів, забезпечення гаджетами та якість освіти.
Учасники сертифікації отримали результати ЗНО. Учителі української мови та літератури й математики, які брали участь у першому етапі сертифікації, отримали свої результати. Інформацію про допущення до наступного етапу розміщено в кабінетах учасників сертифікації.
П'ятикласники в 11 регіонах не отримали підручників з мови. Школи в одинадцяти областях України досі не отримали жодного підручника з української мови для 5 класу. Процес доставлення книг зі складів є ускладненим через передання підручників на баланс областей.