Підсумки тижня в освіті: головні події

Підсумки тижня в освіті: головні події

Регіони не використовують бюджетні кошти на освітні потреби За словами голови освітнього комітету ВР, субвенція держбюджету використовується на низькому рівні. Найкраще використані субвенції на шкільні автобуси – 51%, та на облаштування укриттів – 25,4%.

В Україні бракує асистентів вчителів в інклюзивних класах. За даними Державної служби зайнятості, дефіцит асистентів вчителів в класах, де навчаються діти з особливими освітніми потребами, становить майже 1000 вакансій. Попит на них з боку роботодавців є вищим за пропозицію.

Освітній омбудсмен пропонує змінити систему зарплат учителів. На цьому наголосила освітній омбудсмен Надія Лещик під час засідання освітнього комітету Верховної Ради. За її словами, необхідно збільшити базову ставку заробітної плати вчителів замість надбавок і доплат.

Педагоги створили петицію щодо поділу класів на групи. Учителі просять уряд забезпечити можливість поділу на групи для вивчення окремих предметів класів, у яких навчається понад 23 учні. Відповідна електронна петиція зареєстрована на сайті Кабінету Міністрів.

Програмою «Пакунок школяра» уже скористались понад 168 тисяч родин. Програма передбачає виплату 5 тисяч грн родинам, які мають дитину, що пішла у 1 клас. Кошти можна спрямувати на придбання одягу, взуття, канцтоварів та книг. Подання заяв триває до 15 листопада.

МОН розпочало добір шкіл для пілотування реформи старшої школи. Школи, що візьмуть участь у пілотуванні, апробують оновлений зміст і структуру навчання в 10–12 класах. Результати апробації стануть основою для національних змін у змісті й організації профільної середньої освіти.

Голова комітету ВР попросив у Європарламенту кошти на зарплати вчителів. Голова освітнього Комітету ВР Сергій Бабак звернувся до своїх європейських колег із проханням про додаткову фінансову допомогу, щоб спрямувати її на підвищення зарплати українським вчителям.

ДПА в 4 класі передбачатиме завдання відкритого й усного формату. В УЦОЯО повідомили, що підсумкова атестація учнів 4-х класів буде побудована не лише на тестах, хоча такі форми завдань теж є. Нова модель цілком реалістична, а учні здатні впоратися із завданнями.

У МОН розробили 10 методичних путівників «Як оцінювати в НУШ?». Документи містять переліки видів навчальної діяльності, що безпосередньо спрямовані на формування та оцінювання результатів навчання, та практичні інструменти відповідно до груп результатів.

Усі першокурсники, які претендують на грант, отримали сповіщення в Дії. Для отримання коштів студенти мають зайти в застосунок Дія, обрати заклад і освітню програму та підтвердити грант. Виконати ці дії необхідно до 25 жовтня 2025 року.