Напередодні зими водії поділяються на два типи: ті, хто змінює літні шини на зимові й ті, хто вважає це не обов’язковим. Перші — взимку керують автомобілем без зайвих зусиль, а другі — нервово стискають кермо щоразу, як здійснюють черговий маневр. Ви до яких належите?
Аргументи у кожних різні. А ще є багато міфів, які з року в рік з’являються серед автомобілістів.
1. Досвід вирішує
Дуже популярне оманливе твердження автомобілістів – це переконання про те, що важливі не шини, а досвід керування автомобілем. Зрозуміло, що якими б відмінними не були б шини, необережний водій з високою ймовірністю може потрапити в біду. Зауважимо: саме досвідчені водії завжди пам’ятають, що правильні шини дуже важливі. Вони зменшують вірогідність втрати керування автомобілем в непередбачуваних ситуаціях взимку.
2. В ЄС заборонена зимова гума.
Це не зовсім так. У деяких країнах Європи заборонені шиповані шини, а не зимові. Пов'язано це з якісним очищенням доріг. Проте, їздити на літніх шинах не можна. Більш того, в деякі регіони взагалі заборонено в’їзд без зимових шин.
3. Повному приводу підходить будь-яка гума
Дуже небезпечний міф. З законами фізики дуже складно сперечатись, а точніше неможливо. Навіть якщо повнопривідний автомобіль добре розганяється на снігу, це ще не означає, що він буде також чудово на них керуватися, і найголовніше – добре гальмувати. Будь-яка спроба різкого маневрування з літньою гумою на снігу з великою ймовірністю призведе до біди.
4.Широкі шини краще.
Дослідження показують, що широка гума не має переваги над стандартною (тією, яка рекомендована заводом виробником для авто). Найкраще брати зимові шини рекомендованої розмірності. Більш того, в деяких випадках, саме широкі шини поводяться на зимовій дорозі гірше. Не рятують в таких випадках навіть шипи. Все тому, що на них не здійснюється достатній тиск.
5.Можна заощадити, поставивши зимову гуму на одну вісь
Ще одна вкрай небезпечна помилка. Різна гума має різний гальмівний шлях. Це може призвести до заносу та некерованості вашого авто. Також рекомендовано використовувати резину однакового віку та зносу, щоб був однаковий гальмівний шлях, оскільки резина з віком твердіє і зменшує щеплення з дорогою.