Видача Міжнародним кримінальним судом ордеру на арешт путіна залишається однією з топ-новин, розглядається і аналізується з усіх боків.
Часто нагадують, що незадовго до безславної загибелі каддафі щодо нього теж був виданий такий ордер.
Дуже знаково прокоментував дії МКС інший злочинець, уже засуджений (але поки не перебуваючий за гратами) – ігор гіркін. Він вважає, що Захід таким чином готує «юридичну основу» для закріплення поразки росії і перемоги Україні у війні. Мовляв, якби Захід не був упевнений у перемозі України, не поводився б так. А нині ставить путіна в один ряд з тим-таки каддафі і мілошевичем.
Це також гарний сигнал Китаю напередодні запланованого самміту між Пекіном і москвою. Перед Сі постала перспектива зустрічі не просто з агресором, а із задокументованим воєнним злочинцем, якого розшукують для суду.
А тим часом санкції наближають день, коли путін приєднається до цих злочинців у пеклі.
1. Австрія оголосила про приєднання до групи держав, які працюють над створенням Спеціального трибуналу щодо злочинної агресії проти України.
Рішення МКС, як і звіт комісії ООН перед тим, полегшують подібні кроки для кожної з країн.
2. Обсяги нафти, що залишають російські порти, перевищують обсяги, які імпортуються покупцями.
У морі бовтаються, за різними підрахунками, близько 1,2 млн барелів сирої нафти з росії.
Торгівля з росією стає дедалі більш токсичною, контроль за «сірими» танкерами підвищується – і невдовзі вони можуть перетворитись на плавучі цистерни, вміст яких росіянам буде дедалі важче комусь підсунути.
3. У Європі у росіян перестали приймати карти, які були випущені в Казахстані та Вірменії.
Широко повідомлене рішення ЄС і G7 боротися із способами обходу санкцій має дуже широку палітру застосування.
4. Туреччина відмовилася обслуговувати літаки Boeing та Airbus російських та білоруських авіакомпаній, у тому числі здійснювати їхню заправку.
Заправка та супутні послуги заборонені для приватних, вантажних, комерційних, чартерних літаків, а також для повітряних суден, які виготовлені в будь-якій країні та складаються щонайменше на 25% з комплектуючих, виготовлених у США.
А власне літакобудівництво росії з колін так і не встало.
5. Російський алюмінієвий гігант Русал повідомив про падіння чистого прибутку в 2022 році на 44,4% на тлі різкого зростання витрат на сировину, перебоїв з її постачанням та труднощів із логістикою після запроваджених санкцій.
А випуск металоконструкцій на росії минулого року скоротився на 11 відсотків.
І далі ж буде...