"Щодо наказу до командирів військових частин..." - Юрій Бутусов

"Щодо наказу до командирів військових частин..." - Юрій Бутусов

...про надання інформації адміністративному управлінню штабу сухопутних військ щодо наявності у військових частинах ЗСУ політичних керівників

Джерела у військовому керівництві, які вийшли на контакт, зазначають, що наказ, який відправило у війська КСВ, не є ініціативою командування. А виданий він за дорученням одного з керівників Генштабу. А джерела близькі до одного з керівників Генштабу стверджують, що ініціатива не їх, а вони отримали такий запит від Кабміну. На жаль, сам запит військові не можуть поки що показати, але думаю, що так і є, будемо ще шукати документ. За однією з версій, яку зараз розповсюджують в коментарях, це зроблено ніби-то через ухвалення закону про політично значущих осіб (ПЕП).  

Але насправді давайте вивчимо факти і побачимо, що з питанням ПЕП цей дивний запит ніяким чином не пов'язаний, а схожий на пряме політичне замовлення діючої влади, яке військове командування автоматично направило у війська, чи-то через недостатню кваліфікацію військових юристів чи-то через дзвінки з високого політичного офісу. Ось чому я так думаю:

1. Інформацію про керівництво політичних партій у лавах ЗСУ Кабмін може отримати без військових взагалі і без всяких наказів. В реєстрі політичних партій Міністерства юстиції усі керівники усіх політичних партій вже зареєстровані! І тому Міністерство оборони мало отримати від Мінюста список осіб, які значаться керівниками політичних партій, і Міноборони на цей запит з конкретними даними дало би відповідь, чи отримують такі люди грошове забезпечення. Ось і все. Це набагато швидше та прстіше і не треба відволікати командирів військових частин.

2. Юристи Кабміну, Міноборони, Генштабу та КСВ чомусь прогавили, що закон не визначає, що військові не мають права виконувати такий запит, а тим більше видавати накази на його виконання. Закон про Збройні сили України, стаття 17, прямо визначає, що "військовослужбовці зупиняють членство у політичних партіях та професійних спілках на період військової служби". Закон Про політичні партії стаття 6 визначає, що військовослужбовці автоматично не є членами політичних партій. А при вступі на військову службу по мобілізації або за контрактом даних про статус у керівництві політичних партій військовослужбовець надавати не забов'язаний. Тобто ЗСУ за визначенням закону не мають можливості та права надавати ніякої інформації про політичну діяльність військовослужбовців.

3. Якщо припустити, що про відсутність інформації про політичних керівників в ЗСУ, і про незаконність таких вимог ні про наявність усіх цих даних у Мінюсті Кабмін не знав, бо там працюють повні нездари, і вони зробили дурницю, щоб таким чином дізнатись про наявність ПЕПів в армії, то у наказі КСВ до командирів частин і у запиті інформації до КСВ треба було б так прямо і написати - надайте нформацію про політично значущих осіб згідно з законом України таким-то. Але я зараз цитую це несекретне розпорядження:

надати інформацію "про членів керівних органів політичних партій, які мобілізовані до лав ЗСУ". Статус ПЕП набагато ширший, ПЕПи - це не тільки керівники політичних партій, це великий перелік пов'язаних з публічною та державною діяльністю осіб. Тобто хто і чому зацікавився політичними керівниками - це явно не пов'язано з статусом ПЕП. Це політичне замовлення.

4. Це дрібниці, але по формі: якщо б такий нескретний запит Кабміну не був політичним замовленням, то його б вікрито оприлюднили на сайті Міноборони, послались би на закон, який цього вимагає. І в такому випадку, розпорядження до командирів військових частин не містило б відмітку "Терміново", п'ятиденний термін та контроль виконання, які чомусь поставили на розпорядження, яке розіслали командирам каналом службового зв’язку.

5. Колишній військовослужбовець сил ТРО ЗСУ Андрій Денисенко у коментарях написав, що раніше під час його служби політичну інформацію в армії вже збирали:

"Восени минулого року підрозділи МПЗ сил ТРО збирали і відправляли в центр інформацію щодо всіх депутатів, блогерів, політичних і громадських діячів, які проходять службу. Що не могло відбуватися без відповідного наказу".

Будемо чекати офіційних роз'яснень, хто і на яких підставах відволікає під час бойових дій командирів військових частин такими недолугими запитами. Якщо це запит Кабміну - значить відповідальність за цю витівку несуть прем'єр-міністр Шмигаль і міністр оборони Умеров. Вони мають це пояснити, навіщо вигадуються такі папірці, які ніяким чином не сприяють захисту Украну, а навпаки - політизують армію.

Фактично таким розпорядженням створюється токсичність навколо усіх політичних осбі, які прийшли на службу в армії.

Сподіваюсь, наші деякі шановні військові керівники зроблять висновки, що інколи на незаконні забаганки політиків треба мати сміливість сказати "вибачаюсь, але юристи нам таке підписувати заборонили".

Сподіваюсь, Верховний головнокоманувач В.Зеленський зверне увагу на цю ганебну дурість та негайно заборонить будь-кому втягувати армію у будь-які питання зі словом "політика", як такі, що сіють конфлікти та нездорову атмосферу в силах оборони, за керівництво якими відповідає саме він.