Ого, я і не знав, що американці бояться публічних виступів майже так само як і смерті. «The Economist» дає практичні поради як вести себе під час виступів, щоб краще вдавалось. Виявилось, що я в своїх виступах деякі з цих технік використовував, навіть не знаючи про них. Тепер знатиму ще й про золоту нитку з голови)))
Секрети публічних виступів
Люди, які люблять публічні виступи, щасливіші, ніж вони думають. У широко розрекламованому опитуванні 1970-х років стверджувалося, що американці бояться публічних виступів більше, ніж смерті. У 2012 році Карен Двайер і Марліна Девідсон з Університету Небраски в Омасі опублікували статтю, в якій спробували повторити цей результат. Вони виявили, що все не так драматично, але не набагато.
Серед опитаних американських студентів виступи перед аудиторією дійсно були найпоширенішим страхом, випередивши фінансові проблеми, самотність і смерть. Коли респондентів попросили оцінити свої фобії, смерть випередила публічні виступи і посіла перше місце. Але не варто перебільшувати значення цього результату. Смерть лякала п'яту частину студентів, але майже стільки ж, 18%, вказали, що їх найбільше лякає необхідність виступити перед аудиторією. Отже, ця звичайна офісна діяльність викликає у дуже багатьох людей глибоку тривогу.
Існує безліч домашніх порад для тих, хто страждає на глоссофобію. Просто будьте собою (що ігнорує той факт, що «справжній ви» краще помре, ніж виступить з презентацією). Уявіть, що ваша аудиторія в нижній білизні (з абсолютно незрозумілих причин). Говоріть про те, що ви добре розумієте (хоча для просування по кар'єрних сходах у багатьох професіях потрібно саме протилежне).
Кращі поради можна отримати від професіоналів, які дійсно знають, як прикидатися і грати: акторів. Театральні школи регулярно пропонують тренінги з комунікації (якщо вам подобається слухати, як журналістів принижують, ви можете почути досвід вашого колумніста в RADA Business, філії знаменитого театрального коледжу в Лондоні, в останньому епізоді нашого подкасту Boss Class). Нещодавня книга Майкла Чада Геппнера «Не кажіть «еммммм»» пропонує поради щодо презентацій від актора, який став тренером.
Поради професійних виконавців можна узагальнити в трьох основних повідомленнях. По-перше, презентація — це глибоко фізична діяльність. Кейт Уокер Майлз, одна з тренерів RADA Business, застерігає від стояння з випрямленими ногами; легке згинання колін забезпечує більшу стабільність. Вона наголошує на важливості голосних звуків у передачі емоцій, а це означає, що потрібно відкривати рот ширше, ніж ви це робите зазвичай. Її розминка включає досить інтенсивний масаж жувальних м’язів — уявіть Едварда Мунка, і ви зрозумієте, про що йдеться — та театральне позіхання. Щоб досягти розслабленої пози, вона просить клієнтів уявити, що їх підіймає «золота нитка» нескінченної довжини, яка виходить з верхівки голови.
По-друге, допомагає уповільнити темп мовлення — робити паузи, не поспішати заповнювати тишу «е-е-е», «мм-м-м» та іншими вербальними відходами. Пан Хоппнер рекомендує корисну техніку під назвою «ходіння пальцями», коли ви просуваєте вказівний і середній пальці по столу під час мовлення і робите «крок» тільки тоді, коли знаєте, яке буде наступне слово або думка. Навіть один раз це зробити — цікаве завдання: змушуючи вас витрачати час на вибір слів, ці заповнювальні звуки починають зникати, а мова стає більш точною.
По-третє, не зосереджуйтеся на собі (або, за висловом пані Уокер Майлз, «вимкніть режим селфі»). Занадто часто оратори зосереджуються на тому, як вони виступають — скільки хвилин залишилося? чи я не почервонів? — а не на враженнях аудиторії. Щоб викликати потрібні емоції, актори використовують техніку під назвою «акціонування», в якій вони присвоюють своїм реплікам перехідні дієслова («заспокоювати», «заманювати», «спокушати», «відштовхувати»), щоб прояснити мету персонажа. Емоційний діапазон квартального звіту може не відповідати «Королю Ліру», але керівники все одно повинні продумати, що вони хочуть, щоб відчувала аудиторія.
Деякі з цих технік можуть здаватися дивними. Уявити, що золота нитка тримає вас, одночасно згинаючи коліна, витягуючи щелепу і промовляючи слова пальцями, — це точно те, що варто спочатку спробувати вдома. Але їхня цінність також очевидна. Незвичайні професії часто можуть навчити менеджерів менше, ніж вони заявляють (що фрідайвінг може навчити вас про бюджетування? Відповідь: абсолютно нічого). Акторська майстерність дійсно може навчити чомусь про те, як спілкуватися