"Система ВЛК прямо зараз - це наркокартель" - Антон Колумбет

"Система ВЛК прямо зараз - це наркокартель" - Антон Колумбет

При будь-якій реформі ВЛК потрібно для початку усвідомити, що це таке в чинному вигляді, а потім вже приймати потужні управлінські рішення. Система ВЛК прямо зараз - це не якісь там лікарі в кабінетах, і точно не якась бюрократична машина, яку можна реформувати постановами Кабміну.

Система ВЛК - це наркокартель, за рівнем соціальних зв'язків та узагальненими місячними надходженнями в свій бюджет.

Сотні тисяч косарів на гражданкє ЩОМІСЯЧНО накачують її грошима за кожне рішення, так само як і ті хто намагається звільнитись з ЗСУ. За свою практику я бачив абсолютно безумні рішення, коли здорових двадцятирічних бугаїв з тренажорочок, після їх першого забігу на війноньку "списують" внаслідок гострої реакції на стресс, поки нормальних пацанів з розтрощенними суглобами повертають назад в стрій з ортезом (без якого ступня просто відпадає перпердикулярно землі). Таких історій - тищі тищ.

Ціни, які починаються від трьох тисяч доларів, вже створили самопідтримуючу інфраструктуру, яка досі не купила собі медійне та політичне представництво тільки тому, що не має в ньому жодної потреби і не хоче скинутись на якесь оргядро. Так, не має, тому що кількість прямих та непрямих бенефіціарів така, що по суті це політична партія, яка взяла б на виборах впевнену половину парламенту. Бо КОЖНОМУ борцю за справедливість все одно треба порішать своєму сину обмеженість аби лишили у військоматі, чи непридатність щоб взагалі не чіпали кровіночку.

Боротьба з цим шляхом нормативно-правових актів дорівнює боротьбі з організованим злочинним угрупуванням шляхом прийняття законів що рекет - це погано.

Що ж потрібно зробити?

Відповідь проста та елегантна, як і всі мої ідеї справжнього державника та спеціаліста, який як і годиться справжньому державнику нічим не керує, сидить в підвалі та умнічає в фейсбук.

Визначення ступеню придатності до військової служби має відбуватись на етапі прийому поповнення в конкретну військову частину, а не на етапі мобілізації. Практику відправки рекрутів в навчальні центри і потім розподілення треба змінювати, можна обійтись і медоглядом для цього. В учєбки можна і треба відправляти вже зарахованих до списків частин механізмом відрядження на БЗВП. Але остаточне рішення - придатний конкретний громадянин чи ні, має прийматись військово-лікарською комісією В САМІЙ ВІЙСЬКОВІЙ ЧАСТИНІ.

Це прибирає найголовнішу проблему - "не нам з ним служити". Ту саму проблему, про яку я вже писав стосовно морально-ділових якостей.

Комбриг вирішив вийти в кеш? Набирає гепатитних пенсіонерів? От ними тепер і воюй. Відпускає молодих здорових жостіків? От і дивись тепер їм вслід.

Кого набрав - з тим і воюєш, все чесно і чотко. З таким прихватом по-перше, ротні та комбати рано чи пізно голову відкрутять, по-друге - в частині все завжди на виду, в корумповану ланку треба включати таку кількість людей, що хабар розмивається і стає економічно невигідним. А не пустиш - так замахаєшся від журналістських розслідувань відмахуватись, забагато доброжєлатєлєй стучать набіжать.

Таким чином, саме зміна святоглядної парадигми військової частини на РЕКРУТЕРА - єдине, що дійсно якісно вплине на чесну визначеність ступеню придатності для проходження військової служби.

Все решта - суєта суєт.