От нещодавно бачив пост, де одна людина привела в приклад систему нормування в роки 2СВ, а інші почали її критикувати і кричати, що не можна.
Тільки от чомусь нікому в голову не приходить подумати: а для чого вводилось це нормування??? Бо коли ти розумієш суть інструменту, то вже тоді вирішуєш чи треба тобі це чи ні!
І давайте поясну суть. Ті ж самі Сполучені Штати Америки розуміли, що потрібно буде вести війну на два фронта. Морську війну проти Японії з подальшою перспективою сухопутних операцій та ще окремо треба було допомагати своїм союзникам в Європі, з можливим втручанням у цю війну також.
І вони розуміли промисловий потенціал своїх ворогів, забезпеченність сировиною. Умовно кажучи, рахували скільки сталі випускає Німеччина, яка кількість сталі піде на виробництво танків і скільки їх можна випустити. І вже відштовхуючись від цієї інформаціі, вони готували плани власного виробництва. В першу чергу для того щоб обігнати ворога по кількості випущеного озброєння!!!
Причому це був жорсткий математичний розрахунок. Для того щоб виграти у війні, то нам треба N-у кількість танків, літаків, кораблів, іншої зброі та обладнання. А для цього нам треба стільки-то сталі, нафти, алюмінію, міді, цинку, олова, вольфраму і так далі.
І якщо потреба виходила за рамки існуючих промислових потужностей, то ці потужності збільшували додатково. От ви знаєте, що в США практично не було виробництва танків? Було лише 2 завода, які виробляли декілька десятків танків.
Коли деякі наші експерти по всім питанням кажуть, що там була промисловість і її було легко перевести на воєнні рейки, але насправді легко пздіти. Бо перевести автомобільний бізнес на виробництво танків чи літаків це неймовірно складне завдання!! Ну ти не можеш взяти трансмісію від авто, навісити на неї броні і вона поїде. Треба розробляти нову ходову частину. Треба освоювати абсолютно нові технології: виробництва броні, бойову частину. Ну про що тут говорити, якщо наш трубний металургійний бізнес не може міномети часів 2СВ випускати, а тут мова про танк.
Тому якщо повернутись до нашої теми, то уряд США не просто роздавав замовлення, а він мав всі ціфри по виробництву. І саме ці цифри стали основою для введення нормування!
Бо та сама гума вироблялась з імпортного каучуку. А цей каучук імпортувався з регіону, який захопила Японія. Тому звичайно виник дефіцит каучуку і треба було терміново шукати альтернативний замінник.
А тут ще підприємці, як Генрі Форд, продовжують випускати авто, збільшуючи дефіцит цього каучуку для інших компаній. Так, хай Форд сам імпортував той каучук, але якщо він купував його десь за кордоном, то вже інша компанія виробник зброі США не могла його купити, бо був дефіцит. І тому звичайно Форда нагнули раком і ввели нормування на резину.
Тому я розумію для чого вводилось нормування в США і не розумію для чого його вводити в Україні. Бо перед тим як вводити нормування, то треба порахувати що ми можем випускати, в якій кількості, а вже далі розуміти наше ресурсне забезпечення по цим напрямкам.
На рахунок трудоднів та нормування праці я також можу описати чого це все херня, побудована на фантазіях людей, які вважають себе експертами, але не розуміють що і для чого…
Вибачте, але мене вже задовбала ця поверхневість розуміння проблематики. Бо навіть на прикладі цих питань видно що люди не цікавляться суттю інструментів чи процесів, але кожен експорт хоче всунути свої 5 копійок, що він десь чув про воєнну економіку.