В Україні вантажні перевезення річковим транспортом в п'ять разів економніші, ніж залізничним і в десять разів дешевші, ніж автомобільним.
Про це пише «ПроАгро», повідомляють "Спектр Новини".
Відзначається, що Україна має занедбану річкову інфраструктуру і, маючи розгалужене річкове покриття, займає аутсайдерські позиції серед країн з найменшою часткою перевезень по річках — менше 1%.
Територією України проходить близько 4 тис. км внутрішніх водних шляхів, якими потенційно можна здійснювати перевезення вантажів. Сьогодні транспортування здійснюється по Дніпру, Дунаю і Південному Бугові.
За даними Держстатистики, 90% транспортних перевезень припадає на Дніпро. Протяжність водних шляхів, за якими здійснюється судноплавство, в порівнянні з 1990 роком скоротилася майже вдвічі — з 4 тис. км до 2,1 тис. км. А протяжність водних шляхів з гарантованими глибинами — з 3,1 тис. км до 1,2 тис. км.
На думку юриста агрокорпорації «Гермес-Трейдинг» Миколи Петруніна, ситуація багато в чому створена штучно: тривала відсутність розвитку викликана зацікавленістю в занепаді ВВП з боку конкурентів (як залізничних, так і автомобільних перевізників), які здійснюють транспортування вантажу іншими шляхами.
«Сьогодні тарифна політика не врегулювана. Для того, щоб здійснити перевезення внутрішнім річковим транспортом, перевізнику потрібно оплатити кілька зборів: канальний збір за розведення мостів, а також збір за шлюзування. Загальний обсяг цих зборів становить 1,88 дол. за тонну вантажу. Розміри зборів визначаються постановами Кабміну, що означає регулювання "в ручному режимі"», — пояснив юрист.