Це поки що найбільший одноразовий пакет від британців — ще на початку року Лондон розширив допомогу до 2,5 млрд фунтів, плюс 1,1 млрд у рамках приватної ініціативи IFU, яку очолюють британці. І ось тепер ще пів мільярда.
60 катерів, включно із суднами для охорони рейду, лоцманськими й водолазними катерами, запчастини й гармати до них.
Патрульні, протидиверсійні, десантні й завдання ССО не можливі без 8–15-метрових катерів.
У Британії це 9-метрові ORC у двох варіантах — вогневої підтримки з трьома великокаліберними кулеметами й 40-міліметровим гранатометом і десантник, здатний висадити відділення.
1600 ракет, зокрема великої дальності Storm Shadow. Імовірно, тут усе разом рахували — так цифра виглядає соліднішою.
І ПЗРК, і розхідники до паліативних засобів ППО, для яких використовували перероблені ракети «повітря — повітря», і розхідники до Stormer HVM.
Плюс, звичайно, Brimstone 2, які добре показали себе як загоризонтні ПТУР.
Сьогодні чи не найбільша потреба — це тактична ППО. Здавалося б, нескінченні запаси до «ос» і «стріл» вичерпані, як і не нескінченні вони на ринку в умовної Йорданії.
Чи має Велика Британія ще Storm Shadow? Хоч про нові контракти MBDA поки що не чути, наприкінці 1990-х британці замовили приблизно 800–900 ракет. У Лівії, по цілях Ісламської держави в Іраку й Сирії випустили щонайбільше 40.
Навіть без тих, що вийшли з ладу через зберігання, випущених на навчаннях і НЗ запаси ще є.
Зважаючи на те, як показали себе крилаті ракети в роботі проти добре прикритої ППО головної бази ЧФ РФ, їх передаватимуть ще. Як загроза оперативному тилу, управлінню й флоту, загроза, що сковує ППО, вони працюють дуже непогано.
Так, відвантажують їх по кілька десятків. Але й сама Велика Британія замовляла для Storm Shadow техобслуговування. Бо вони на озброєнні з 2003 року — це термін, коли електроніка і паливо вже починають вибувати з ладу.
Більш ніж 400 бронемашин, включно зі 140 Husky. Імовірно, це ті самі Viking — КМП Великої Британії має 108 машин, які знімають з озброєння. І різні Mastiff або Wolfhound, котрі виводять зі штату, щоб уніфікувати.
Husky створювали для Афганістану, коли сили коаліції зіткнулися там з придорожніми бомбами й засідками, тому як бойове таксі, КШМ чи амбуланс для нових стрілецьких і моторизованих бригад це добре.
Вища живучість піхоти в тактичному тилу, це і менший тиск на ланку евакуації, і потреби в поповненні, і виплати, і мораль — БМП і MRAP дуже важливі.
Як і раніше, очевидно, що ніякі «срібні кулі» не допоможуть тут і зараз у конфлікті такого масштабу.
Потрібні великі кількості простого, максимально швидко освоюваного озброєння й техніки: MRAP, колісні БТР, 120-міліметрові міномети, безвідкотні гармати, ПЗРК, цивільні дрони й FPV, перероблені під удар СВП. Зараз, у фазу виснаження, саме масою, а вже потім довготривалі проєкти.
Вирішать маса металу й снарядів на кілометр фронту, підготовлені люди і боєприпаси.
Саме тому катер із жорстким дном на відділення, MRAP, санітарка й патрульний, 105-міліметрова гармата і Stormer HVM, які все одно спишуть у найближчому майбутньому, тут і зараз важливіші, ніж експериментальні зразки чи штучні ударні БпЛА.
Чудово, що британці це усвідомлюють і нарощують допомогу нам саме в цьому сегменті.