Це було б дуже смішно))) якби це не вбивало нас((( Виявляється ото шо Байден влупив санкції по тіньовим танкерам Путєна призвело до того, що їхнє місце у перевезенні рашистської нафти зайняли танкери країн G-7. І у квітні перехід наших союзників на службу до Путєна тільки посилився. Бо тут якраз співпало з подешевшанням нафти, спровокованим саудівцями. Узька нафта впала менше 60 баксів, а це саме той поріг який Захід раніше і обозначив як дозволений для торгівлі Путєну. І всьо. Побігли зароблять, паца! Нафтобакси не пахнуть! Україна якось продержиться, хоч у неї і нема карт!
В общім, чергове нагадування від «Bloomberg», що не треба очаровуватись при перших звуках прес-релізів про санкції-хуянкції.
Західні нафтові танкерні компанії повертаються до Росії після падіння цін
Від Афін до Нью-Йорка нафтові танкерні компанії з країн «Великої сімки» повертаються до торгівлі російською нафтою.
Падіння світових цін на нафту цього року змусило судна, що належать західним компаніям, повернутися у правове поле, яке обмежує доступ Кремля до нафтодоларів, встановлених G-7. Водночас широкі прощальні санкції адміністрації Байдена, що йде у відставку, тимчасово підірвали так званий тіньовий флот суден, який використовувала Росія.
За останні три місяці майже третина всіх флагманських уральських вантажів вийшла з російських портів на західних танкерах, свідчать дані про власників і відстеження суден, зібрані агентством Bloomberg. Це найвищий показник з кінця 2023 року, коли Міністерство фінансів США вперше запровадило санкції проти суден, що порушують ліміт.
«З лютого-березня ми спостерігаємо помітне збільшення поставок російської нафти на суднах типу Aframax і Suezmax, що належать західним компаніям, з російських портів Балтійського і Чорного морів», - сказала Світлана Лобачова, головний аналітик лондонської компанії E.A. Gibson Shipbrokers, яка веде свою історію з 1870 року. «Ключові фактори, що зумовлюють зміну, включають переваги покупців і зниження цін на російську нафту нижче рівня цінового ліміту».
Згідно з обмеженнями, які Група семи промислово розвинених країн запровадила після вторгнення Кремля в Україну, західним операторам дозволено транспортувати російську нафту лише за умови, що її ціна становить 60 доларів за барель або менше.
З квітня ціна Urals коливалася на рівні трохи більше $50 - наслідок санкцій і падіння світових цін на нафту. Таке падіння дозволило західним компаніям повернутися в Росію, не порушуючи законів США чи Європейського Союзу.
Грубо кажучи, західні страховики також повернулися в торгівлю в подібних пропорціях, покриваючи ризики, включаючи розливи і зіткнення. Це не дивно, враховуючи, що вони, як правило, страхують судна, що належать західним компаніям.

Через січневі обмеження деякі судна, які раніше перевозили нафту із західних портів Росії, були передислоковані на Далекий Схід країни для обслуговування поставок преміальної нафти ВСТО, зазначила Мері Мелтон, старший аналітик з фрахту Vortexa.
«Це залишило прогалину в постачанні суден на Балтиці, яку необхідно було заповнити», - сказала вона.
Західні судновласники скористалися цією можливістю. Санкційна надбавка до фрахтових ставок із західних портів Росії досягала 10-12 доларів за барель за останні три місяці, свідчать дані Argus. Хоча останнім часом вони знизилися, але все ще залишаються біля багатотижневих максимумів.
Відновлення інтересу судновласників до російської нафти відбувається на тлі того, що деякі країни «Великої сімки» шукають способи знизити верхню межу ціни, що ще більше зменшить доходи від експорту нафти, які Кремль використовує для фінансування війни в Україні.
Щоправда, поки що США не бажають запроваджувати жорсткіші обмеження щодо Росії, оскільки адміністрація Дональда Трампа стверджує, що такий підхід може відштовхнути Кремль від мирних переговорів щодо України.
Важко передбачити, наскільки стійкою буде частка західних танкерів в експорті Urals в умовах геополітичної невизначеності. «Багато чого буде залежати від прогресу російсько-українських мирних переговорів, здатності «темного флоту» обходити санкції і схильності до ризику покупців російських барелів», - сказала Лобачова.
Як тільки ціни на нафту повернуться до зростання, частка західних суден, ймовірно, зменшиться, оскільки ці власники «будуть змушені відмовитися від перевезень російської нафти», - сказав Роман Соколов, директор московського Центру цінових орієнтирів. У той же час, зниження конкуренції може призвести до зростання фрахтових ставок для суден, що перевозять російську нафту, і залучити до торгівлі нові танкери, додав він.