Аналізуючи отримання Україною перших десяти (із 79 можливих) винищувачів F-16, видання The Economist зазначає – “краще пізно, ніж ніколи”. До кінця року, за інформацією видання, українські пілоти повинні літати на 20 винищувачах американського виробництва. Решта обіцяних коаліцією країн на чолі з Данією та Нідерландами надійде партіями протягом наступного року.
Видання також припускає, що в Україні уже ймовірно працюють західні бортінженери, готові технічно обслуговувати літаки.
“Деякі ремонти та технічне обслуговування також можуть проводитися в сусідніх країнах НАТО Польщі та Румунії, що обурить Росію”, – йдеться у статті.
Підземні укриття і “пастки”
Оскільки літаки є пріоритетною ціллю для росіян, то їхня доставка до України огорнута “великою часткою секретності”, свідчить The Economist. Йдеться і про розосереджені бази з підземними чи іншими надійними укриттями, і, наприклад, про “пастки”.
Але такий підхід ускладнює логістику та вимагає задіяти більше людей та інфраструктури.
Стосовно впливу винищувачів на хід війни, то Дуглас Баррі, експерт з військово-повітряних сил Міжнародного інституту стратегічних досліджень вважає, що “головна безпосередня цінність – це підвищення морального духу”.
Але з часом, каже експерт, вони також повинні почати гарантувати зміни на полі бою.
F-16 примусять російських пілотів залишатися подалі, інакше вони ризикують бути збитимиДуглас Баррі
Пріоритетним завданням буде і примушення російських пілотів залишатися подалі, інакше вони ризикують бути збитими.
Згідно з повідомленнями, США оснащують F-16 сучасними ракетами класу “повітря-повітря”, а також високошвидкісними протирадіаційними ракетами. Вони зможуть нести до чотирьох плануючих бомб GBU-39 (по суті, це снаряди з короткими крилами, які можна запускати з літака), які, хоч і менші за їхні російські еквіваленти, є набагато точнішими та більш далекобійними. Вони також можуть нести касетні боєприпаси для використання проти військ і бронетанкових формувань. Повідомляється, що модернізовані радари вже готові, пише The Economist.
Україні потрібно набагато більше літаків, ніж було обіцяноCSIS
Тим часом Центр стратегічних і міжнародних досліджень (CSIS) підрахував, що Україні потрібно набагато більше літаків, ніж було обіцяно. "З 79 обіцяних Україні принаймні десять – це двомісні тренувальні літаки, а деякі інші можуть бути в такому поганому стані, що в основному служать джерелом запасних частин", – пише The Economist.
Тим не менш, зауважує видання, поява F-16 знаменує собою початок створення українських повітряних сил за стандартами НАТО. А також підключає Україну до добре розвиненого ланцюжка постачання F-16.
Деякі F-16 можуть бути в такому поганому стані, що в основному служать джерелом запчастинThe Economist
Видання закликає не недооцінювати важливість F-16, незважаючи на те, що їхня кількість “є занадто малою і занадто запізнілою”.
У Білому домі повідомили, що до кінця літа F-16 будуть готові до польотів в Україні.
Аналітики закликали "набратись терпіння", поки ці винищувачі вплинуть на хід війни.
Раніше президент України Володимир Зеленський оголошував, що Україна потребує понад 100 літаків F-16.
"Ми часто чули у відповідь слово "неможливо", але ми зробили можливим те, що було нашими амбіціями, нашою оборонною потребою, і тепер – це реальність у нашому небі. F-16 в Україні. Ми це забезпечили", – дописав Зеленський в мережі Х з нагоди отримання перших винищувачів.