"10 жовтня 1932 року було запущено перший гідроагрегат Дніпрогесу" - Павло Бондаренко

"10 жовтня 1932 року було запущено перший гідроагрегат Дніпрогесу" - Павло Бондаренко

Це "будівництво сторіччя" обросло в СРСР купою міфів, що їх вигадала пропаганда. Ідіотське за своєю сутністю гасло Леніна знала вся країна: "Комунізм - це радянська влада плюс електрифікація усієї країни".

Будівництво Дніпрогесу подавалося передусім як піклування комуністів про народ, мовляв, це щоб у кожній хаті горіла "лампочка Ілліча". Та насправді народ комуністам до тієї ж таки лампочки був. Бо Дніпрогес будували зовсім для іншого.

Ця станція мала постачати струм на заводи, що тоді якраз будувалися. Передусім на найбільший у Європі Запорізький алюмінієвий комбінат (запущений у 1933 році). Алюміній недаремно "воєнним металом" називають. В СРСР він йшов переважно на виробництво зброї, транспорту та спорядження для армії.

Були й інші підприємства і теж воєнного призначення: "Запоріжсталь" (запущено 1933 року); "Дніпроспецсталь" (1932 рік); Запорізький завод феросплавів (1933 рік); Дніпровський магнієвий завод (1935 рік).

Побудовано Дніпрогес було американцями на американському обладнанні і встановлено на ньому американські турбіни та генератори. Керував будівництвом американський інженер полковник Г'ю Купер (на фото), який отримав за це орден Трудового Червоногот прапора. Також цим орденом було нагороджено інших американських інженерів, що працювали на будівництві: Франк Фейфер, Вільгельм Меффі, Фрідріх Вінтер, Георг Біндер, Чарльз Джон Томсон.

Фактично уся перша "п`ятирічка" (1928-1933 рр) мала на меті одну ціль - побудову в СРСР військово-промислового комплексу. Комуністи готували Другу світову війну, яка, відповідно до теорій біснуватого Леніна, мала призвести до Світової революції та як результат - світового панування Москви. Тож їм було потрібно танків, літаків, гармат, кораблів гвинтівок більше, ніж мала решта країн світу разом узятих.

Але московський Агітпроп (у різні часи цей відділ пропаганди носив різні назви) радянським людям зовсім інше розповідав. Про "лампочки Ілліча" та "радянську владу плюс електрифікацію"...

До слова, не лише американці - німці, британці, данці, французи та інші теж чимало постаралися у плані будівництва елекростанцій, танкових заводів, морських портів, металургійних гігантів в СРСР. До 1939 року іноземними компаніями було збудовано понад 1500 промислових об`єктів. Фактично умовний Захід сам, власноруч виростив воєнного радянського монстра...