У мережах розвелось багато пустодзвонів, які віщають, нібито щойно вийшли від Залужного, напускають туману, озвучують «тези дня» і хвалять (здебільшого, владу).
Це не експерти. Це - коментатори і пропагандисти. Вони не дають інформації, вони впливають на емоційний стан і ставлення.
Щоб не потрапити в пастку інформаційно-психологічних технологій, варто включити здоровий глузд. Є кілька простих правил, які дозволять обрати експерта з сонму коментаторів і навіювачів:
1. Експерт спирається на дані, які підлягають перевірці. Не на «таємне знання». Наводить ці дані з відкритих джерел.
2. Експерт конкретний у своїх висновках. Апелює до фактів, а не емоцій.
3. Експерт не пише «глобально про все». Його висновки логічно випливають із засновків і не є «художнім свистом».
4. Прогнози - справа невдячна. Експерт викладає закономірності і сценарії, які _можуть_ привести до певного варіанту, проте не говорить про 2-3 тижні і каву в Ялті.
5. Експерт - про факти, а не уяву.
Якщо хтось з рейтингу експертів так не робить - це не експерт, а другоє.