По даним бюро транспортної статистики, в 1970 році автомобільна індустрія США виробила 8 млн авто. Зараз виробництво складає 11 млн. Тобто виробництво в найбільшій індустрії хоч ненабагато, але зросло.
Так чому ж тоді зараз так часто говорять про деіндустрілазацію США?
Тут є декілька пояснень. Колись левова частина автовиробництва була зосереджена в Детройті. Велика Детройтська трійка (Дженерал Моторс, Форд, Крайслер), які на піку контролювали 94% американського ринку.
Потім в галузі відбулись структурні зміни. Експансія японських авто привела до торговіі війни Японії зі США. А це в свою чергу створило умови для відкриття японцями своїх заводів в США.
І фактично цей тренд започатковував нову епоху в автомобілебудуванні США. Через втрату позицій Детройтська трійка почала занепадати. Разом з ним почало занепадати саме місто Детройт. А її місце почали займати іноземні виробники, які доречі в США почали відкривати свої заводи.
Причому, це вони почали робити в різних регіонах США. Зараз якщо подивитись на регіональний розподіл, то Мічіган (Детройт) продовжує бути лідером, але контролює вже лише 19%. І зараз виробництво розосередженно по таких шатах як Техас, Каліфорнія, Алабама, Огайо, Північна Кароліна та інші.
Тому коли зараз кажуть про деіндустріалізацію, то мається на увазі занепад Детройта і втрату внутрішніх виробників. Тільки сама індустрія залишилась.
Також інколи заплутує той факт, що США імпортує авто з інших країн, таких як Мексика. Насправді Мексика експортує лише 2 млн авто в США.
Тут хочу додати, що ринок внутрішнього споживання США на 2,5-3 млн більший ніж внутрішнє виробництво. Плюс також треба розуміти, що американська автоіндустрія також експортує авто - десь 1,5-2 млн авто в рік. Ну і звичайно ж виходить: Внутрішній ринок= Внутрішнє виробництво-Експорт+Імпрорт.
Тому явище деіндустрілазаціі в США, трохи складніше, ніж його намагаються показати в нас.