Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок санкцій, станом на 06.03.2025

Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок  санкцій, станом на 06.03.2025

1. Прибутки російського бізнесу стрімко падають, а збитки б'ють рекорди.  

- За підсумками 2024 року фінансові результати російських підприємств продовжили занурення у кризу. За даними Росстату, сумарний сальдований фінансовий результат (прибуток мінус збитки до оподаткування) скоротився на 6,9% у порівнянні з попереднім роком і склав лише 30,4 трлн рублів.  

- Масштаби збитків стали рекордними: 15,7 тис. компаній закінчили рік у мінусі, а сумарні втрати сягнули майже 7,2 трлн рублів — на 38% більше, ніж роком раніше.  

2. Експортний потенціал росії стрімко деградує на тлі падіння залізничних перевезень.

- За підсумками четвертого кварталу 2024 року експорт знизився на 6,8%, тоді як імпорт навпаки зріс на 5%. Це спричинило обвал торгового балансу на третину порівняно з тим же періодом 2023-го.

- У результаті російська економіка недорахувалася $31 млрд.  

- Найболючіший удар припав на експорт вугілля, який скоротився на 13%. Залізничники з РЖД традиційно посилаються на «охолодження економіки», однак факти свідчать про протилежне: в січні ключові галузі навіть демонстрували зростання.  

- Проте це не допомагає: готову продукцію просто не можуть вивезти — логістика буксує, перевантажена та нестабільна.  

- У результаті бізнес змушений спішно переорієнтовуватись на дорожчі автоперевезення, що ще більше тисне на собівартість і конкурентоспроможність. росія втрачає ринки, гроші й репутацію на фоні глибокої логістичної кризи та санкційної ізоляції.

3. Ліквідні резерви Фонду національного добробуту росії скоротилися до мінімуму з початку війни.  

- На початок березня 2025 року ліквідні активи російського Фонду національного добробуту (ФНД) впали до 3,39 трлн рублів ($38,7 млрд), що складає лише 1,6% ВВП, повідомило Мінфін рф.

- Ще місяць тому вільних коштів у фонді залишалося більше — 3,75 трлн рублів.  

- Після початку повномасштабної війни в Україні у 2022 році ФНД перетворився на один із головних джерел покриття дефіциту бюджету росії через санкції та обвал доходів.

- За три роки війни доларова частина резервів фонду скоротилася майже на дві третини.  

- Сукупний обсяг фонду, з урахуванням вкладень у цінні папери та депозити, на 1 березня 2025 року склав 11,88 трлн рублів ($135,5 млрд), що також менше, ніж місяцем раніше.

- Попри плани кремля припинити проїдати залишки резервів і знову почати накопичення, реальність свідчить про протилежне: гроші тануть, а економіка не витримує навантаження від війни та санкційного тиску.

4. Продажі авто у рф впали на чверть: очікується подальше падіння на тлі санкцій.  

- У лютому 2025 року продажі нових легкових автомобілів у росії обвалилися на 24,9% у річному вимірі. Це перше суттєве падіння від березня 2023 року.  

- Серед причин краху — вичерпаний відкладений попит, дорогі кредити та поширені серед росіян ілюзії щодо повернення на ринок західних брендів.  

- Прогнозується, що в березні обвал прискориться і досягне ще мінус 15–30%.  

- російський авторинок продовжує деградувати під тиском санкцій, обмеженого асортименту та залежності від китайського автопрому, що займає дедалі більшу частку.

5. Російська авіація на межі колапсу: іноземним літакам залишився рік.  

- Через санкції російські авіакомпанії змушені будуть зупинити десятки літаків – без оригінальних запчастин техобслуговування стає неможливим.

- Під загрозою не лише Boeing і Airbus, а й російські SSJ-100, оскільки їхні ключові компоненти – західного виробництва.  

- У 2025 році більшість із 700 іноземних лайнерів і 150 “суперджетів” можуть припинити польоти через неможливість проходження регламентного техобслуговування.  

- Дефіцит запчастин уже призвів до зростання аварійності: за 2024 рік зафіксовано 208 авіаінцидентів (+25% до 2023-го), майже половина – через відмову двигунів або поломки шасі.  

- Якщо ситуація не зміниться, у 2025 році росія може втратити комерційну авіацію як галузь.

6. ЄС відкладає план відмови від російських енергоносіїв.  

- Єврокомісія вдруге перенесла презентацію плану поступової відмови від імпорту російських енергоносіїв.

- Спочатку його планували на лютий, потім на 26 березня, але тепер дату взагалі знято з порядку денного.  

- Попри заяви про відмову від російського газу до 2027 року, деякі країни ЄС не скоротили імпорт, а навпаки – збільшили закупівлі. Це посилює ризики енергетичної залежності, тоді як Європа балансує між безпекою, цінами та конкуренцією зі США і Китаєм.  

- Україна та східноєвропейські країни закликають до жорсткішої політики, але окремі уряди ЄС керуються інтересами своїх промислових груп, для яких дешевий газ залишається критичним.  

- Поки Єврокомісія відкладає план, росія продовжує отримувати прибутки від енергетичного експорту, використовуючи слабкі місця європейської стратегії.

7. Експорт нафти зі США до Індії досяг дворічного максимуму на тлі санкції проти рф.  

- У лютому експорт нафти зі США до Індії зріс до найвищого рівня за понад два роки через санкції проти російських виробників і танкерів, що змусило індійські НПЗ шукати альтернативні постачання.  

- За даними Kpler, США експортували до Індії близько 357 000 барелів нафти на добу проти 221 000 барелів минулого року. Близько 80% поставок становила легка малосірчиста нафта West Texas Intermediate-Midland.  

- Індія очікує збільшення закупівель енергоносіїв у США до 25 млрд доларів найближчим часом (проти 15 млрд доларів торік). Серед покупців — Indian Oil Corp, Reliance Industries та Bharat Petroleum, а основними постачальниками стали Occidental Petroleum, Equinor, Exxon Mobil і трейдер Gunvor.

8. Офіційні особи ЄС шукають способи обійти опозицію Орбана.  

- Прем’єр-міністр Угорщини Віктор Орбан гальмує важливі рішення ЄС щодо допомоги Україні, санкцій проти росії та спільного фінансування оборони, погрожуючи ветувати їх.

- ЄС шукає способи обійти його вето, створюючи коаліції та нові механізми для ухвалення рішень без одноголосності.

- Орбан намагається отримати вигоди для економіки Угорщини, але в питанні санкцій проти росії та безпеки України залишається головною перешкодою.

- У Брюсселі визнають, що політика одностайності застаріла і блокує ефективну реакцію на кризи.

Більше на https://t.me/Omelyan_News