1. Українські безпілотники вразили Шатурську ГРЕС під москвою, спричинивши масштабну пожежу та вибухи на енергообладнанні.
- У ніч на 23 листопада кілька дронів прорвали російську ППО та впали безпосередньо на територію станції, одного з найбільших енергооб’єктів Московської області. У результаті удару зайнялися два трансформатори енергоблоків потужністю 210 МВт.
- Пожежу локалізували лише після прибуття численних екстрених служб, тоді як влада була змушена терміново розгортати мобільні котельні, щоб не допустити проблем із теплопостачанням у навколишніх районах.
- Шатурська ГРЕС — один із ключових енергетичних вузлів центральної росії, що забезпечує промислові підприємства регіону. Вдале ураження об’єкта знову продемонструвало здатність українських дронів досягати глибокого тилу рф та виводити з ладу критично важливу інфраструктуру навіть у найбільш захищених зонах під москвою.
2. Падіння російської вугільної галузі прискорюється: майже три чверті компаній працюють у збиток.
- 74% підприємств галузі є збитковими, а 23 компанії вже зупинили роботу. Сукупні втрати сектора, за даними Росстату, сягнули 263 млрд рублів і до кінця року можуть вирости до 350 млрд.
- Видобуток також падає третій рік поспіль — з 443,6 млн тонн у 2022 році до 438,6 млн тонн у 2024-му.
- Незважаючи на намагання кремля утримати експорт на азійських ринках, галузь продовжує втрачати прибутковість через санкції, втрату європейського ринку та зростання логістичних витрат.
3. Підвищення податків, яким кремль лататиме бюджет для продовження війни, обертається ще одним ударом по російському бізнесу: половина малих компаній фактично на межі закриття.
- Опитування бізнесменів щодо підвищення податків владою рф, яке провів російський банк «Точка», показує — майже третина підприємців уже не впевнена, що зможе працювати після податкового стрибка, ще 15% прямо говорять про можливе згортання діяльності.
- Тих, хто готовий продовжувати у нових умовах, лише 49% — і це в країні, що намагається втримати економіку військовими методами.
- Бізнес намагається рятуватися хто як може: кожен десятий уже готується до податкового підвищення, третина шукає консультацій, чверть думає про нові ринки, а інші — про скорочення штату чи перехід на інші режими оподаткування. Частина просто опустила руки й нічого не планує змінювати, визнаючи, що простору для маневру майже не лишилося.
- Податковий прес кремля стає ще одним маркером виснаження російської економіки: бізнес масово йде в мінус, а влада, замість підтримки, вимагає все більше коштів на війну.
4. У 2025 році російський авторинок зіткнувся з подвійним ударом з боку Китаю — різким скороченням поставок нових автомобілів та підготовкою до фактичного блокування «сірого» імпорту, який став критично важливим для рф після виходу західних брендів.
- Це ще один сигнал того, що москва втрачає навіть ті канали, на які покладалася після початку війни проти України. За даними Китайської асоціації легкових автомобілів (CPCA), з січня по вересень 2025 року Китай поставив у росію лише 357 тисяч машин — падіння експорту становить 58% порівняно з минулим роком.
- Для країни, яка у 2024-му була найбільшим ринком збуту китайського автопрому (понад 1,2 млн авто), це означає втрату пріоритетності. У 2025 році росія вже опустилася на третє місце, пропустивши вперед Мексику та ОАЕ.
- Ситуація для росіян стане ще гіршою з 1 січня 2026 року. Міністерство торгівлі Китаю затвердило нові правила, які фактично перекривають «сіру» схему ввезення машин під виглядом уживаних.
- Тепер автомобілі, зареєстровані у Китаї менш ніж за пів року до експорту, можна буде вивезти тільки за наявності письмового підтвердження від заводу-виробника про надання гарантійного обслуговування в країні призначення. Без такого документа ліцензію на експорт не видаватимуть.
- Ці правила знищують головну лазівку, якою користувалися росіяни, щоб уникнути величезного утилізаційного збору та ввозити автомобілі за ціною значно нижчою за офіційну.
- Китайський уряд чітко перекриває ці схеми, фактично позбавляючи російський ринок останнього доступного джерела масового імпорту іномарок.
- На тлі падіння офіційних поставок і майбутнього обмеження «сірих» потоків російський авторинок знову опиняється перед провалом, який уже неможливо буде компенсувати ні внутрішнім виробництвом, ні пропагандистськими заявами про «імпортозаміщення».
5. росія збільшила незаконні поставки нафтопродуктів до КНДР, суттєво перевищивши ліміт, установлений ООН.
- У 2024 році Північна Корея отримала з росії понад 1,5 млн барелів нафтопродуктів — утричі більше дозволених 500 тисяч. Для самої росії це незначний обсяг, який країна видобуває за лічені години, але для Пхеньяна такі поставки критично важливі, адже санкції фактично позбавили режим доступу до пального.
- При цьому офіційна звітність москви виглядає відверто фальсифікованою: у 2023 році росія заявила в ООН 105 тисяч барелів поставок, а у 2024-му — лише 15,3 тисячі. Як тільки в березні 2024 року почалися масові відвантаження в КНДР, росія наклала вето на продовження роботи експертної групи ООН, що контролювала дотримання санкцій проти Пхеньяна.
- москва стала єдиною державою, яка виступила проти, фактично знищивши міжнародний механізм контролю. Поставки йдуть постійно: щонайменше 50 танкерів заходили в порти Находки порожніми, а виходили вже завантаженими та прямували до КНДР — до північнокорейського берега лише 200 кілометрів.
- Окрім морського каналу, росія активно використовує залізницю Хасан—Раджин, якою у 2024 році могли пройти ще понад 322 тисячі барелів. У порту Східний працює «Топливно-бункерная компания», яка отримувала значні платежі за перевалку та зберігання пального. Лише у 2024 році вона отримала понад 240 мільйонів рублів від «Южной железнодорожной экспедиции», що здійснювала перевезення в бік КНДР.
- Велика Британія запровадила проти компанії санкції, заявивши про участь росії та Північної Кореї у схемі «зброя в обмін на нафту».
- росія, намагаючись зберегти власні військові спроможності за рахунок північнокорейських ракет і боєприпасів, дедалі відвертіше порушує міжнародні норми, приховуючи масштаби торгівлі та цілеспрямовано руйнуючи систему контролю ООН.
6. У Німеччині викрили схему постачання автомобілів до росії в обхід санкцій на суму близько 20 млн євро.
- Правоохоронці провели обшуки за семи адресами в окрузі Штайнфурт, де розташовувалися житлові та комерційні об’єкти фігурантів. Підозрюваними є троє громадян Німеччини — 57-річний чоловік, його 27-річний син і 32-річний племінник.
- За даними слідства, з березня 2022 року до серпня 2024-го вони експортували до рф щонайменше 346 автомобілів, оформлюючи поставки через треті країни та використовуючи німецьку фірму, зареєстровану на батька.
- Вартість незаконно вивезених машин оцінюється у приблизно 20 млн євро. На момент експорту ці авто були заборонені до продажу й вивезення відповідно до санкцій ЄС проти росії, тож дії підозрюваних кваліфіковано як «організовані та комерційні порушення» закону про зовнішньоекономічну діяльність.
- За порушення санкційного режиму всім трьом загрожує до двох років ув’язнення. Розслідування триває.
Більше на https://t.me/Omelyan_News


















