Київське метро може зупинитися через борги перед російським банком. У четвер, 23 березня, депутати Київради попросили ВР, Кабмін і СБУ, щоб вони звернулися до РНБО з проханням включити російське підприємство, якому метрополітен винен гроші, в список санкційних. Юристи кажуть: уникнути виплат навряд чи вдасться.
У Києві може зупинитися метро, рахунки якого заарештовані. Про це вчора на сесії заявив мер Києва Віталій Кличко. «З 16 березня за рішенням Апеляційного госпсуду Києва виконавча служба заарештувала рахунки метрополітену в зв’язку з боргом у майже 2 млрд грн за 100 вагонів, придбаних у «Укррослізингу», — заявив Кличко. — На жаль, є загроза зупинки метро та проблема для всього транспортного забезпечення столиці».
Депутати терміново розглянули проект звернення до вищих органів влади, щоб ті звернулися до РНБО. Як пояснив заступник голови КМДА Ілля Сагайдак, РНБО має внести «Укррослізинг» (компанію «Укррослізинг» ЗМІ пов’язують з російським державним “Внєшекономбанком” – ред.) в список підприємств, на які поширюються санкції. «Це дозволить не допустити списання величезного боргу на користь країни-агресора», — пояснив Сагайдак. Паралельно подано касацію на рішення суду, але засідання по справі поки навіть не призначено.
Радник міністра інфраструктури Олександр Кава розповів, що загроза зупинки метро цілком реальна. «Якщо рахунки підприємства заблоковані, то функціонувати в звичайному режимі практично неможливо. З іншого боку, ці 100 вагонів можуть забрати, що позначиться на роботі зеленої та синьої гілок», — говорить Кава.
У 2009 році КМДА підписала договір з підприємством «Укррослізинг» про придбання 100 вагонів метро на умовах лізингу. У період з 2010 по 2013 рік Київ заборгував за них майже 2 млрд грн, а в 2016-му звернувся до прокуратури з вимогою розслідувати ситуацію. Того ж року суд заарештував 100 вагонів метро. «У червні 2016-го я звернувся до парламенту, уряду, СБУ, щоб було ініційовано розгляд цього питання Радою нацбезпеки, щоб ми не опинилися перед загрозою зупинки метро. Але реакції не було. 2 березня цього року я звернувся ще раз. Результат — такий самий», — зазначив Кличко.
В самому метро ставляться до проблеми по-філософськи. «Звісно, у нас є труднощі у зв’язку з блокуванням рахунків, тому що ми не можемо вести господарську діяльність, наприклад, проводити заплановані ремонти рухомого складу і т. д. Але зараз ми робимо все можливе, щоб забезпечити роботу підприємства і перевезення пасажирів у плановому режимі», — сказала нам спікер метро Наталія Макогон.
За словами старшого партнера АК «Кравець та Партнери» Ростислава Кравця, арешт рахунків спричинить якщо і не колапс підземки, то зниження рівня безпеки для пасажирів: «Заблоковані рахунки суттєво ускладнюють проведення всіх поточних робіт, у тому числі ремонтних. Що стосується чисто юридичного боку, намагатися уникнути боргу після програних судів в Україні — завдання малоперспективне».