"536 день широкомасштабної навали. Професійне..." - Олександр Красовицький

"536 день широкомасштабної навали. Професійне..." - Олександр Красовицький

1. Книжкова галузь зберіглася завдяки читачам, а не МКІП, УІК, ВР, КМ, ОП, іноземним урядам, ЮНЕСКО та ін.

2. Підписаний Президентом 21 червня 2023 року Закон про заборону розповсюдження книжок з РБ та РФ не працює ані в інтернеті, ані в фізичному продажі, ані у книговидачі в бібліотеках. Значна частина таких "російських" книжок в продажу - напрацювання українських піратів. І так, жоден з цих людей, які працюють на ворога в інформаційній сфері, не сидять.

3. Місцева влада по всій країні "купує" на мільйони нові стадіони, на "копійки" іноді книжки.

 4. В фондах бібліотек по країні в середньому 45% книжок радянські, 20% - з РФ та РБ. Це не визнано на державному рівні і не запропоновано механізм заміни. 5. Закон про книжкові сертифікати та про підтримку книгарень, вчасно ухвалений в час повномасштабного вторгнення 19 червня 2022 року, не призупинений законом про бюджет, тим не менше - не профінансовано.

6. За півтора роки повномасштабного вторгнення державою не зроблено жодного публічного кроку (це не про гроші) щодо офіційного залучення письменників для інформаційного спротиву ворогу.

7. Не існує ніякого системного рішення щодо відновлення фондів та приміщень публічних та шкільних бібліотек, знищених ворогом на деокупованих та прифронтових територіях.

 8. Фактично не працює Центр захисту інформаційного простору України при МКІП, який опікувався безкоштовною передачею книжок патріотичного змісту до українських установ за кордоном, військових, правоохоронців, в медичні заклади.

9. Більша частина заміни російськомовних фондів бібліотек - волонтерство. Більша частина книжкового ринку електронних та аудіокнижок в інтернеті- піратство.

10. Подарунки видавців для українських спільнот за кордоном сильно перевищують постачання за державні та спонсорські кошти.

Все це сказано для констатації факту, а не для "дайте гроші". В часи гарячої фази війни державні гроші повинні працювати на смерть ворогів. Але там, де є можливість включити державні механізми для підтримки в нефінансовій сфері, потрібно це зробити терміново. Резерви розвитку галузі, в першу чергу, сьогодні - боротьба з піратством, регулювання, боротьба з незаконним підприємництвом, виконання діючих законів.