Щойно на засіданні Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики народні депутати розглядали до повторного другого читання законопроект №2317
«Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України (щодо покращення адміністрування акцизного податку)».
Під благими намірами
удосконалити СЕАРП СЕ (систему електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового), яка діє з 1 липня 2019 р., і ці зміни конче потрібні бізнесу, обранці від «Слуги
народу» знов не забули наповнити законопроект одіозними поправками.
Звертаю увагу міністра фінансів Oksana Markarova, що ваш заступник Павло Ходаковський
підтримав ці поправки, – очевидно, з міркувань збереження власного робочого місця. Інакше неможливо пояснити руйнування в угоду одному-єдиному бенефіціару окремих депутатів
системи контролю, яку ми крок за кроком вибудовували впродовж чотирьох останніх років,. Та, найголовніше, підтримав норму, спрямовану проти людей, переважно незаможних верств
населення та середнього класу.
Вимагаю провести службове розслідування щодо дій заступника міністра Павла Ходаковського в інтересах аж ніяк не народу України і вжити
відповідних заходів.
Які ж поправки подали деякі Слуги народу, що були підтримані Павлом Ходаковським?
1. Народний депутат Ольга Василевська-Смаглюк
запропонувала збільшити ставку акцизного податку на скраплений газ з 52 до 139,5 євро/тис. л, зменшити акциз на бензин з 213,5 до 139,5 євро/тис. л.
Це означає, що вартість літру
газу може зрости на 4-5 грн, або на 25%, тоді як ціна на бензин можливо знизиться на 2 грн. Тобто кожен власник авто на газу заплатить до бюджету додатково 4 тис грн на рік.
Множимо на 2,5 млн офіційно зареєстрованих автомобілів на газу і отримуємо, що громадяни додатково сплатять до бюджету 10 млрд. грн.
2. Щодо прибирання авальованого векселя з цільового використання авіапального для «Укртатнафти». Це втрата контролю та повернення до бодяжних схем, збільшення тіньового ринку та зменшення надходжень до бюджету.
3. Народний депутат Олександр Дубінський запропонував перенести на два роки запровадження контролю за цільовим використанням пального для «Укртатнафти» шляхом встановлення витратомірів — з 1 січня 2020 на 1 січня 2022 року, що руйнує цілісність системи контролю.
Зазначені поправки не знайшли підтримки на
засіданні комітету, але все ще може змінитися сьогодні при розгляді законопроекту №2317 у сесійній залі.
Що ж, сподіваюсь, і ви, і ми такого не чекали ні від представників
парламентської більшості, ні від представника Міністерства фінансів.