Автомобіль незабаром знову стане предметом розкоші

Автомобіль незабаром знову стане предметом розкоші

Уряд пропонує розширити базу оподаткування транспортним податком, що може коштувати власникам більшої кількості моделей авто по 25 тис грн на рік.

Транспортний податок з’явився у 2015 році як податок на розкіш. Під оподаткування потрапляють моделі авто, вартість яких перевищує 375 мінімальних заробітних плат на рік (наразі це 2,25 млн грн).

У 2019-2021 рока влада підвищила мінімальну зарплату: з 4 173 грн до 6 тис грн.

За два роки вона зросла на 43%, а разом з нею підвищилася гранична ціна для оподаткування транспортним податком: з 1,56 млн грн до 2,25 млн грн.

Відповідно, знизилась кількість моделей авто, що підлягають оподаткуванню.

У 2019 році транспортним податком оподатковувалися 349 моделей, у 2020 році – 226 моделей, а у 2021 році – лише 172 моделі. Це призвело до падіння податкових надходжень з транспортного податку з 276 млн грн у 2019 році до 202,8 млн грн у 2020 році.

І щоб залатати і так дірявий бюджет, влада планує кардинально знизити порогове значення ціни автомобіля, який вважатимуть розкішшю.

Законопроєкт пропонує знизити це значення з 375 мінімальних зарплат (2,25 млн грн) до 200 мінімальних зарплат (1,2 млн грн).

Якщо проєкт ухвалять, то 25 тис грн на рік доведеться сплачувати власникам автомобілів середнього класу типу нових Toyota RAV4, Ford Kuga або Honda CR-V.

Тим часом, у травні в Україні було зареєстровано 33.2 тис вживаних автомобілів з-за кордону. Це на 8% більше ніж у минулому році і майже у 4 рази більше, ніж зареєстровано у травні нових автомобілів.

Українці все більше будуть купляти вживані автомобілі, адже платити 25 тисяч гривень податку на засіб пересування більшість громадян ще не можуть собі дозволити.

А в цей час митники будуть продовжувати возити кеш Зе та його молодій команді...

ЗеФакТи