"Ілон Маск..." - Степан Гавриш

"Ілон Маск..." - Степан Гавриш

Якщо конспірологічно, то складається враження, що він є реальним переможцем виборів президента Америки. Трамп бачить в ньому генія, здатного перетворити Америку в недосяжну для решти людства в високотехнологічну і благоденствуючу планету.

У нас зовсім мало інформації для більш відповідального аналізу. І не всі аргументи можна підкріпити фактами.

Скористаймося візуальним рядом подій, ефекту Маска у перемозі Трампа.

Перше. Він грав основну, а потім і вирішальну, роль у виборчій кампанії. Витративши на неї безпрецедентні 209 млн доларів, запустивши сумнівну електоральну лотерею з премією 1 млн доларів, розробивши нову політтехнологію з алгоритмами в «Х», колишньому Твітері. Повернувши тільки за один день 26,5 млрд доларів.

Маск перетворив кампанію Трампа у високотехнологічну систему контрольованих алгоритмів, повністю усунувши зі сцени його внутрішню партію MAGA.

Друге. Платформа «Х» стала, з одного боку, найсильнішим джерелом інформації, збільшуючи потрібні інформаційні алгоритми в 1000 разів. Це привело до революційних змін.

Традиційні популярні ЗМІ впали й виявились неконкурентними. Платформа швидко почала управляти великими групами, а потім і цілими соціумами людей, привчаючи їх до швидкого і постійного споживання короткої, але ємної інформації.

Таким чином, з другого боку, платформа стала ефективним і легальним джерелом зомбування не тільки республіканських, але й демократичних виборців. Вже немає сумніву, що Маск і платформа стали центром дезінформації про США, як пише Reuters.

Брехливі або такі, які обманюють, повідомлення Маска про вибори в «Х», зібрали 2 млрд переглядів цього року. Особливо тотальною дезінформаційною атакою відзначився «Х» в 7 критично важливих волатильних штатах, в яких переміг Трамп.

Компʼютерний експерт з дезінформації з університету Карнегі-Меллона Кіплінг Карлі привела один з багатьох фактів, що 203 млн підписників допомогли створити «мережевий ефект», за допомогою якого контент на «Х» переходив на інші соціальні медіа та платформи – Reddit і Telegram.

Центр протидії цифровій ненависті виявив 88 неправдивих дописів Маска у підтримку Трампа, які переглянули 2 млрд користувачів.

Третє. Big data. Великі дані. Маск використав платформу «Х» для феноменального нагромадження даних та їх ускладнення, використовуючи ШІ.

Після першого замаху на Трампа він побачив в цьому можливість запустити супер потужний новий імпульс в кампанію, яка провалювалася. Її треба було перебудувати, перетворивши у своєрідну терапію, яка щодня переформатовує мізки всіх, без виключення, виборців.

Кінцева мета – отримання результатів, які легко, не задумуючись, сприймаються людиною, є ефективною і нагадують правду в умовах безперервного росту і розподілення інформації по всіх периферіях. Її непомітною, під прикриттям свободи слова і доступу до інформації, експансії споживачів. Технологічно зі зворотним зв’язком.

Одночасно отримуючи нові й нові знання та інформацію і з постійною підтримкою трендів, їх нарощування та створення нових в цьому ж напрямку. Можна сказати, що американці іноді читали WP, NYT, The Hill та інші, але жили платформою «Х» та чекали інформації, правди, сенсації саме тут.

Вперше Big Data скористався Барак Обама на виборах у 2012 році. Аналізуючи в режимі онлайн-потоку настрої виборців і коригуючи свою програму. З цим давно працює АНБ США в data-центрі штату Юта, де воно збирає всі дані користувачів інтернету.