"Ілон Маск має рацію, що знову зосередився на автомобілебудуванні" - Юрій Ніколов

"Ілон Маск має рацію, що знову зосередився на автомобілебудуванні" - Юрій Ніколов

З чувством нєскриваємого удовлєтворєнія пропоную вам свіжі дані «The Economist» про погіршення стану «Тесли»)))) Звісно, ви і так знали що продажі цих авто падають, але виявилось, що машини Маска перестають цікавити навіть прихильників Трампа. Дрібниця – але приємно))


Навіть республіканці розлюбили Tesla

Ілон Маск має рацію, що знову зосередився на автомобілебудуванні

«Майбутнє Tesla світле, як ніколи». Так заявив Ілон Маск під час телефонної конференції 22 квітня. За словами боса автовиробника, Tesla залишається на шляху до того, щоб стати найдорожчою компанією у світі, яка коштує стільки ж, скільки наступні п'ять компаній разом узяті, оскільки вона випускає парки автономних таксі та армії людиноподібних роботів.

Однак, поки пан Маск дивиться в майбутнє, інвестори залишаються прикутими до автокатастрофи, яка зараз відбувається в Tesla. Дохід від продажу автомобілів у першому кварталі знизився на п'яту частину порівняно з минулим роком. Операційний прибуток впав на дві третини. Ринкова вартість Tesla впала приблизно вдвічі від свого піку в $1,5 трлн, досягнутого в грудні.

Раніше цього місяця компанія повідомила, що поставила лише 337 000 автомобілів у цьому кварталі, що на 13% менше, ніж роком раніше, і значно нижче за очікування аналітиків (див. графік 1). В Європі, на яку припадає близько п'ятої частини продажів, кількість реєстрацій нових Tesla скоротилася на 40%. В Америці, найбільшому ринку автовиробника, продажі впали майже на 9%, хоча продажі всіх електромобілів зросли на 11%. Чи може Tesla відновитися?

Падіння продажів частково відображає реакцію на політику пана Маска, який останнім часом перетворився на правого активіста і заклятого ворога американської «глибинної держави». Автосалони Tesla зіткнулися з протестами та підпалами відтоді, як пан Маск приніс свою бензопилу до федерального уряду, очоливши Департамент урядової ефективності Дональда Трампа.

Деякі аналітики сподівалися, що, принаймні в Америці, бум продажів Tesla правим споживачам збалансує зниження продажів лівим. Інвестиційний банк TD Cowen нещодавно підрахував, що хоча політична діяльність пана Маска може скоротити продажі більш ніж на 100 000 автомобілів на рік в американських округах, де переважають демократи, вона може збільшити їх удвічі в округах, де переважають республіканці.

Цей тип партійного перебалансування був продемонстрований минулого року, коли пан Маск завершив своє перетворення MAGA. Наш аналіз, що спирається на дані S&P Global, постачальника даних, свідчить про те, що продажі Tesla у 2024 році скоротилися в містах з лівими поглядами, тоді як у містах з правими поглядами вони зросли (див. графік 2). Наприклад, у районі затоки Сан-Франциско, де на президентських виборах Камала Гарріс отримала перевагу майже три до одного, продажі минулого року впали більш ніж на 16%; у Тампі, де з великим відривом переміг пан Трамп, вони зросли приблизно на 18%.

На жаль для пана Маска, навіть республіканці, схоже, відмовляються від його електромобілів. Тенденції на ринку вживаних автомобілів свідчать про те, що дедалі більше водіїв Tesla як у «синіх», так і в «червоних» штатах виставляють свої машини на продаж. Дані MarketCheck, який відстежує запаси більш ніж 75 000 дилерських центрів по всій Америці, показують, що з початку року кількість оголошень про продаж вживаних Tesla зросла на дві третини, що вдвічі більше, ніж для інших електромобілів (див. графік 3). Кількість оголошень про продаж Model 3 зросла на 63%, а Model Y - на 80%. Ця тенденція спостерігається як у лівих штатах, таких як Массачусетс і Нью-Йорк, так і в правих, таких як Індіана і Південна Кароліна.

Це натякає на глибшу проблему для Tesla: посилення конкуренції. На відміну від перших років свого існування, коли вона була по суті незаперечною, зараз автовиробник стикається з серйозними загрозами з боку таких конкурентів, як General Motors (в Америці) і BYD (в Китаї та інших країнах). Він не може дозволити собі розсіяного боса. На радість інвесторам, пан Маск оголосив під час телефонного дзвінка, що тепер він буде проводити «набагато більше» свого часу за межами Вашингтона і в компанії. Вони сподіваються, що йому вдасться швидко вивести Tesla з цього безладу.