Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок санкцій, станом на 08.03.2025

Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок  санкцій, станом на 08.03.2025

1. російські авіакомпанії продовжать експлуатувати 60-річні літаки через брак нових.  

- росавіація дозволила російським авіакомпаніям продовжити експлуатацію літаків Ан-26, випущених у 1970-х роках, через відсутність нової техніки.

- Це рішення ухвалене на тлі провалу програм імпортозаміщення та неможливості закупівлі західних літаків через санкції.  Держінститут цивільної авіації замовив роботи з продовження ресурсу Ан-26 до 60 років.

- У результаті старі радянські турбогвинтові машини отримають ще 6 тисяч льотних годин, а міжремонтний термін збільшиться до 26 тисяч годин.  

- Середній вік російських Ан-26 і Ан-24 вже перевищує 50 років, і багато з них мали бути списані ще минулого року. Однак влада не змогла забезпечити заміну: проєкти нових російських літаків Іл-114-300 та "Ладога" постійно зриваються.  

- Відтепер мешканцям Сибіру та Крайньої Півночі доведеться літати на літаках, сконструйованих ще у 1950-х, із суттєвим ризиком для безпеки. Західні санкції відрізали рф від сучасних авіаційних технологій, а програми імпортозаміщення провалюються одна за одною.

2. Прострочена заборгованість росіян за іпотекою перевищила 100 млрд рублів.  

- росіяни все важче справляються з виплатами за іпотечними кредитами, взятими під час буму пільгового кредитування. За даними Центробанку рф, на 1 лютого 2025 року прострочена заборгованість за іпотекою досягла рекордних 102,1 млрд рублів, зрісши на 70% за рік.

- Іпотека складає 55% всіх боргів росіян – 20 трлн рублів.  

- Ще 35% припадає на споживчі кредити, 14% – на кредитні картки, 8% – на автокредити.  

- Прострочена заборгованість за кредитними картками перевищила 500 млрд рублів.  

- Після скасування пільгової іпотеки під 8% у 2024 році попит на кредити впав, а число проблемних позик почало швидко зростати. Якщо влітку 2024 року частка "поганих" іпотек була 0,4%, то зараз вона вже 0,5% і продовжує збільшуватися.  

- російський ринок іпотеки входить у фазу кризи: через зростання ставок і зниження доходів все більше позичальників не можуть виплачувати кредити. Це може призвести до масштабних проблем у банківському секторі та обвалу ринку нерухомості.

3. Фінансові показники російських залізниць демонструють стрімке погіршення.  

- За підсумками 2024 року чистий прибуток компанії скоротився майже в 9 разів – з 118,3 млрд рублів у 2023 році до 13,9 млрд рублів.  

- Водночас боргове навантаження продовжує зростати: довгострокові зобов’язання досягли 2,1 трлн рублів, а короткострокові – 2,7 трлн рублів, що суттєво перевищує показники попереднього року.  

- Попри збільшення сукупного доходу на 8,6% (до 2,8 трлн рублів), компанія стикається зі значними фінансовими труднощами.

- Основними чинниками такого стану стали економічні санкції, порушення логістичних ланцюгів та дефіцит імпортних комплектуючих, що негативно впливають на ефективність роботи залізничної галузі.  

- Спроби компенсувати фінансові втрати шляхом підвищення тарифів призвели до додаткового навантаження на бізнес та населення, що може мати довгострокові негативні наслідки для транспортної системи країни. За відсутності системних рішень фінансова стабільність компанії залишається під загрозою.

4. Ринок вантажних автомобілів у рф продовжує падіння.  

- Обсяги продажів нових вантажівок в росії впали на 46% у лютому 2025 року:   5,7 тис. проданих авто проти 10,4 тис. у лютому 2024-го.  

- Загальне падіння триває з листопада, але темпи сповільнюються.  

- У лютому продажі знизилися лише на 1,3% порівняно з січнем.  

- За два місяці 2025 року ринок скоротився на 37% відносно аналогічного періоду 2024-го.

- Іномарки постраждали найбільше – їх продажі впали на 59%, тоді як російські вантажівки втратили 13% ринку.  

Проблеми залишаться й надалі:  

- Падіння експорту та складнощі з постачанням запчастин.  

- Зменшення фінансування лізингових програм.

- Складнощі з імпортом китайських і європейських машин.

5. Вашингтон розглядає скасування санкцій проти російської енергетики.  

- США розглядає можливість швидкого скасування санкцій проти російського енергетичного сектора в разі, якщо москва погодиться припинити війну проти України.  

- За даними видання, американський Мінфін аналізує можливі механізми поетапного зняття обмежень перед майбутніми переговорами між Дональдом Трампом і путіним у Саудівській Аравії.

- При цьому Вашингтон підкреслює: ніякого зняття санкцій без конкретних поступок від росії не буде.  

- Зазначається, що кремль опинився у пастці через санкції: російська економіка задихається без доступу до технологій та міжнародного капіталу, а дефіцит доходів від експорту нафти та газу б’є по бюджету.

- Відтак москва намагається виторгувати полегшення санкцій, використовуючи фіктивні "мирні ініціативи".  

- Тим часом, російська армія продовжує завдавати ударів по українській енергетичній інфраструктурі, що свідчить про відсутність реальних намірів кремля припинити агресію.

- Водночас Трамп натякає на можливість нових жорстких санкцій проти рф, що може зробити економічне становище москви ще більш катастрофічним.

6. Американська торговельна палата у росії пропонує зняти частину санкцій.  

- Торговельна палата США в Росії (AmCham Russia) готує доповідь для американського уряду, в якій рекомендує почати зняття санкцій з окремих секторів російської економіки.  

Основні пропозиції AmCham Russia:

- Авіаційний сектор – постачання запчастин і технічна підтримка літаків.

- Банківський сектор – пом’якшення санкцій для фінансових операцій.

- Інвестиції – послаблення обмежень для американських компаній.

- Поставки предметів розкоші – дозвіл на експорт дорогих товарів.  

- За словами президента AmCham Russia Роберта Ейджі, пом’якшення санкцій необхідне з гуманітарних міркувань, оскільки нестача запчастин для літаків загрожує безпеці звичайних громадян.  

- Цікаво, що аналогічні ініціативи просуває Франко-російська торгово-промислова палата, яка також лобіює пом’якшення санкцій в ЄС.

Більше на https://t.me/Omelyan_News